هر کسی با صهیونیست‌ها بجنگد ما به آن کمک می‌کنیم

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار معاون شورای فدراسیون روسیه، سفیر روسیه در ایران و معاون اول رئیس کمیته امور بین‌المللی روسیه اظهار کرد: دنیای امروز دنیای ارتباط است به طوری که ارتباطات فکری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در آن بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بین شرق و غرب بر اساس تجربه تفاوت قائل هستیم گفت: غربی‌ها در قرون اخیر با اسلام و ایران به مخالفت برخاستند ولی شرق همیشه از راه صفا، وفا و محبت با ما پیش آمده و این تفاوت اکنون در دنیا احساس می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همیشه غرب درباره انرژی هسته‌ای خواسته علیه ما موضع‌گیری کند و مخالفت داشته باشد ولی روسیه همیشه به ما کمک کرده و بیان داشته که ایران در فکر سلاح‌های هسته‌ای نیست و از انرژی هسته‌ای استفاده صلح‌آمیز دارد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی گفت: اطلاع‌رسانی در تمام امور زندگی اثرگذار است به همین دلیل اطلاع‌رسانی برخلاف، نابه‌جا و دروغ یکی از ترفندهای غرب است به طوری که درباره حقوق بشر، دموکراسی و اهداف ضد تروریستی اطلاعات دروغ را ترویج می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی غرب با مکر، فریب و شیطنت است و با همین ترفند با سوریه به مخالفت برمی‌خیزند.

وی با بیان اینکه مردم هر مملکت باید سرنوشت خود را رقم بزنند گفت: بر خلاف این واقعیت غرب و کشورهای دیگر در سوریه اجتماع کرده و بر خلاف خواسته‌های مردم تصمیم‌گیری می‌کنند.

این مرجع تقلید از این امر که روسیه معتقد است مردم باید سرنوشت خودشان را تعیین کنند ابراز خرسندی کرد و افزود: روسیه معتقد است ملت‌ها خودشان باید تصمیم بگیرند و این امر که عده‌ای برای ملت‌ها سرنوشت تعیین کنند نادرست است.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌هایی در سوریه به تصمیم‌گیری به جای ملت سوریه می‌پردازند و مخالفان را تجهیز می‌کنند که در مملکت خودشان اغتشاش و عقب‌ماندگی است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تشکیل مجمعی برای برکناری سفیر سوریه از قطر گفت: سردمداران ۱۶ مملکت در این مجمع شرکت کردند و در این مجمع تصمیم گرفته شد علاوه بر کمک به مخالفان، سفیر سوریه از قطر کنار رود و سفیری از مخالفان روی کار بیاید.

وی خاطرنشان کرد: عراق، لبنان و الجزایر با این رأی مخالفت کردند، در هیچ جای دنیا این طور نیست تا زمانی که دولت سرپاست سفیری را جایگزین سفیری دیگر ‌کنند و این ظلم بزرگی به سوریه است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سوریه در برابر صهیونیست‌ها مقاوم است گفت: آمریکا طرفدار صهیونیست‌هاست در نتیجه در صدد است سوریه را از میان بردارد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا پایگاه صهیونیستی برای خود درست کرده و برای تقویت این پایگاه هزینه می‌کند تا آن را تقویت کند و ما معتقدیم تا صهیونیست‌ها قدرت دارند این منطقه و دنیا آرام نخواهد شد.

آیت‌الله نوری همدانی یادآور شد: کشور ایران با هر دولتی که در راه عدالت و صداقت و مبارزه با ظلم گام برمی‌دارد اعلان اتحاد کرده و با کسی که در راه ظلم و ستم قدمی بردارد مبارزه می‌کند.

وی عنوان داشت: هر کسی با صهیونیست‌ها بجنگد ما به آنها کمک می‌کنیم و ایران در جنگ لبنان و غزه نیز کمک کرد تا پیروز شوند.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر وحدت و ارتباط بیشتر برای جلوگیری از ظلم گفت: دنیا با وجود صهیونیستها آرامش ندارد زیرا صهیونیستها منشأ حمله به عراق، افغانستان و پاکستان بودهاند.