باید شرایطی فراهم شود که خطاکاران به آغوش انقلاب برگردند

افكار نيوز - با توجه به ايراد فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص وحدت بين كارگزارن جمهوري اسلامي و همچنين فريضه خواندن آن از سوي ايشان در مصاحبهي جوياي نظرات فرمانده سازمان بسيج مستضعفين،سردار محمد رضا نقدي ميشويم:

سئوال: مقام معظم رهبری، در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام، ضمن تبیین سیاستهای جمهوری اسلامی در مسائل مهم داخلی و خارجی وحدت مسئولان را یک فریضه مهم دانستند و تعمد دربرهم زدن آن را خلاف شرع عنوان کردند.

سردار نقدی: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود به این نکته اشاره فرمودند که عده ای درحال آتش افروزی سیاسی میان جناح ها و عناصر مختلف جناح ها هستند و مقابله با این تحرکات از مصادیق بارز تقوای الهی است.

سئوال: برای اجرای منویات مقام معظم رهبری چه نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد؟



نقدی: اولین نکته وضعیتی است که در آن قرار داریم. همه مردم دنیا چشم شان را به ایران و مبارزه سنگینی که بین ایران و همه قدرتهای شیطانی در جریان است دوختند و می خواهند روشی را که آینده ملت ها به آن گره خورده ببینند. ما امید مستضعفان و محرومان دنیا هستیم، بنابراین نباید حرکتی که کوچکترین خدشه ای به این امیدها وارد می کند و کوچکترین امید را در دل دشمنانمان زنده می کند انجام دهیم. آنچه از اسلام و ارتباطات این ماه ما تعلیم می گیریم، گذشت در حق هم دیگراست. کنار گذاشتن سوء ظن هاست که خدای متعال بسیاری از این سوء ظن ها را گناه می داند. به هر حال کنارهم نشستن، حرف ها را از هم شنیدن، به جای اینکه از دیگران و نقل قول ها شنیدن و به حرف هم اعتماد کردن، آموزه های این ماه گرانقدراست. ان شاءالله باید به این آموزه ها عمل کنیم. همانطور که حضرت آقا فرمودند که اینها نتیجه تقواست، به هر حال بتوانیم تقوا را در خود پیاده کنیم که این نتایج را به دنبال داشته باشد.



سئوال: مقام معظم رهبری با تأکید بر جذب حداکثری و دفع حداقلی، بعنوان یک سیاست اصولی و اساسی نظام، خواستار به راه برگرداندن افرادی شدند که براثر اشتباه یا غفلت کنار افتادند. در رابطه با این امر باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟



نقدی: اسلام دین کینه ورزی نیست. دین محبت کردن و مهرورزیدن است، دین بخشش و گذشت است. در آیه ۶ سوره توبه، حتی می گوید اگر از مشرکین برگشت و خواست حقیقت را بشنوند و دنبال آن باشد، به او راه بده. حالا کسانی که اشتباهاتی را مرتکب شدند در ماههای اخیر و سال گذشته، که از مشرکین نبودند، برادران دینی خود ما بودند و خیلی از آنها در سنگر های ما در مواضع انقلاب بودند در دفاع از ارزشها بودند، اشتباهاتی را کردند و حالا شرایطی فراهم آمده که به اشتباهاتشان پی بردند، ما می توانیم این شرایط را فراهم کنیم که حقایقی را برای آنها فراهم کنیم که بفهمند باید برگردند به آغوش انقلاب، باید با روی باز و آغوش گشاده از این برادرانمان استقبال کنیم. به هر حال این خط مشی همه انبیا و اولیاء الهی بوده که راه را برای تکامل نبندند. خدای متعال، خودش وقتی که با همه اشراف و اطلاعاتی که بر همه زوایای امور بشر دارد، بخشنده گناهان است. ما هم باید با همین دید به همه جامعه نگاه کنیم و اگر کسانی رفتند و امیدی به بازگشت آنها هست، ما هم تلاش کنیم و به این بازگشت کمک کنیم. نه اینکه بخواهیم آنها را حُل دهیم، و بدتر، از خودمان دور کنیم. این وظیفه سنگینی است که به عهده همه ماست. کما اینکه الحمدالله برادران ما در سازمان بسیج مستضعفین، در این امر بسیار موفق بودند، نشست های زیادی با افرادی که راه را گم کرده بودند، داشتند، در شهرهای مختلف، که الحمدالله نتایج بسیار ارزشمندی هم به دنبال داشته. ما باید همه اینها را برگردانیم به مسیر انقلاب وهمه با هم راه را ادامه دهیم. دشمنان خیلی بزرگی در مقابل ما هستند که باید با هم این راه را برویم. مگر اینکه دیگر کسی خودش اراده کند و نخواهد وگرنه ما نباید کمک کننده به دور شدن ها باشیم.



سئوال: رهبر انقلاب اسلامی در تشریح مفهوم مخالفت بنیانی در رابطه با ایران و امریکا افزودند، نگاه امریکا به ما با وجود همه حرفهای امریکایی ها درباره لزوم تغییر رفتار جمهوری اسلامی، نگاهی مبتنی بر نفی موجودیت نظام اسلامی است. ما نیز متقابلاً جنبه استکباری و ابرقدرتی امریکا را مردود می دانیم و نفی می کنیم. وظیفه مسئولین ما در این رابطه باید چه باشد؟



نقدی: ایستادگی و استمرار ایستادگی در مقابل زورگویی و سلطه گری امریکا یک حرکت جدی است که باید دنبال شود. که الحمدالله به هر حال در سیاست های کلی سیاستمداران ما دنبال می شود و ان را تا به حال نشان داده اند و ان شاءالله از این به بعد هم همین فرمایش مقام معظم رهبری را دنبال خواهند کرد. منتها باید قدمهای جدی را برداریم. ما باید بازار هایمان را به روی کسانی که دم از تحریم ما می زنند ببندیم.

در پایان این گفتگو که از رادیو گفتگو پخش شد، سردار نقدی خاطر نشان کرد: امروز چرا باید بازار ما محل فروش کالای کشورهایی باشد که آنها ما را تحریم می کنند. ما باید اقتصاد آنها را تحریم کنیم و طعم تحریم را به آنها بچشانیم. موضع گیری هایی که اخیراً در ماههای اخیر دولت داشته امیدوار کننده است که ما بتوانیم ان شاءالله در این زمینه گام برداریم. و آنها را از این کرده های خودشان ان شاءالله پشیمان کنیم. حرکت بزرگی هم که باید بشود در مسیر روشنگری است. امریکا امروز وضع بسیار بسیار متزلزلی دارد. روشن شدن این وضعیت برای دنیا و پوشالی بودن قدرتش کمک بزرگی می کند به اینکه بتوانیم با دست باز تری مسیرمان را دنبال کنیم.

/ ب +