اصولگرایان به اجماع می‌رسند

به گزارش افکارنیوز، حبیب‌الله عسگراولادی در دومین همایش الزامات تحقق شعار سال ۹۲ در جمع اصولگرایان مازندران که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه سعی کنیم انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری جشن باشکوهی برای انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: قصد دشمن و فتنه ایجاد جنگ است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌خواهند در انتخابات مشارکت حداکثری باشد. باید تبلیغ همگانی صورت گیرد، گلایه‌ها سبب نشود تا مردم در انتخابات شرکت نکنند.

عسگراولادی با تاکید بر اینکه سعی کنید نامزدهایی که احساس تکلیف کردند و به میدان آمدند با رای بالای مردم مواجه شوند، تصریح کرد: رئیس جمهور باید دارای رای بالا باشد تا قدرت نظام جمهوری اسلامی در جهان اثبات شود.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه در باب فتنه و انحراف کار نکنید که این موضوع اسباب جنگ را فراهم می‌کند، یادآور شد: هر کسی که وارد فتنه و انحراف شده است را به نوعی خارج کنید.

وی افزود: آنکه روزی شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر داد باید به ولایت فقیه اطمینان کند و از همه عذرخواهی کند، برای صیانت از کشور نیازمند ولایت فقیه هستیم.

عسگراولادی شعار ترجیح دادن ایرانیت به اسلامیت را رد شده دانست و گفت: رهبر جمهوری اسلامی از ابتدا شعار جمهوری اسلامی ایران را در نظام جمهوری اسلامی نهادینه کردند.

عضو شورای مرکزی جمعیت موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبانی که به هر اندازه در فتنه شرکت داشتند و یا افرادی که در این قضیه سکوت کردند باید از مردم عذرخواهی کنند، بیان کرد: برخی مشکل نداشتند و مواضع خوب را اتخاذ کردند چیزی از آنان نمی‌خواهیم.

وی در سخنانش با بیان اینکه منظور ما از جریان انحرافی شخص احمدی‌نژاد نیست، تصریح کرد: ما احمدی‌نژاد را منحرف نمی‌دانیم ولی معتقدیم گروهی از اطراف ایشان به انحراف رفتند.

عسگراولادی فتنه و انحراف را دو دم یک قیچی دانست و ادامه داد: دشمن می‌خواهد ریشه‌های انقلاب را بزند این دو گروه از زمان مصدق و کاشانی و نیز تا امروز حضور دارند که ریشه آنان در آمریکا، رژیم‌ صهیونیستی و انگلیس است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه همین الان هم می‌گویم موسوی و کروبی از برادرهای من هستند، خاطرنشان کرد: اینها مفتون و فتنه زده شدند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن قصد خدشه وارد کردن به انقلاب اسلامی و نیز انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را دارد، گفت: فتنه و انحراف همواره ساخته و پرداخته دشمن است.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی گفت: خداوند تاکید بر توبه دارد و واقعا اینکه خداوند بدون توبه کسی را بپذیرد در گذشته محال بوده و الان هم محال است.

اشتباه احمدی‌نژاد را نباید پای اصولگرایان نوشت / اصولگرایان اجماع می‌کنند

وی ادامه داد: نامزدی که به صحنه می‌آید باید نکات مثبت هر پنج رئیس جمهور قبلی یعنی هاشمی، خاتمی، رجایی، بنی‌صدر و احمدی‌نژاد را داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید به عقب برگردیم بلکه باید با استفاده از تجربیات دولت‌های قبل وضعیت بهتری را برای کشور بسازیم.

عسگراولادی با تاکید بر اینکه باید رئیس جمهوری را بیاوریم که اهل مشورت باشد، تصریح کرد: رئیس جمهور باید استکبارستیز و پایبند به قانون باشد، اگر از قانونی خوشش نیامد نگوید آنرا قبول ندارم.

وی اضافه کرد: به طور مثال در زمان هاشمی برخی از اطرافیانش می‌خواستند بگویند قدرت رئیس جمهور باید بیش از این باشد، حتی خاتمی هم لایحه‌ای دو قلو درست کرد که بگوید قدرت رئیس جمهور زیاد و قدرت رهبری کم شود.

وی اضافه کرد: حالا هم اطرافیان احمدی‌نژاد همین را می‌گویند، به طور مثال، رئیس جمهور در خوزستان گفت: " ما را انداختند در یک استخر دست و پایمان را بستند و می‌گویند شنا کن "

عسگر اولادی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: " بنده می‌گویم اصلا اینطور نیست قانون اساسی دست و پای رئیس جمهور را نمی‌بندد رئیس جمهور کارش تدوین و قضاوت نیست کارش اجرا است جایگاهی نیست که بگوید من حکم قوه قضائیه را قبول ندارم در برخی از جاها هم زیاده‌روی می‌کند، به طور مثال در مورد حکم مدیر مسئول نشریه وابسته به دولت. "

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: البته احمدی‌نژاد کارهای خوب داشتند مثل سهام عدالت، سفرهای استانی، ساده‌زیستی ولی در مورد یارانه‌ها اینکه ایشان یک دفعه بگوید ۲۵۰ هزار تومان به هر نفر می‌دهیم یعنی خانواده پنج نفره یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بگیرد و به خاطر عدم تجربه یک دفعه پول را وارد بازار کند تورم ایجاد می‌شود.

وی افزود: این یعنی اینکه پولی که باید برای تولید برود برای خرید می‌رود.

عسگر اولادی در پاسخ به سوالی که نظر شما در مورد آیت‌الله مصباح و جبهه پایداری چیست، گفت: ایشان یک اسلام‌شناس بزرگ است و از ۱۵ خرداد ۴۲ تاکنون همواره نقش موثری در انقلاب داشته است و رهبری گفتند، ایشان مطهری زمان است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شکست اصولگرایان در دوره احمدی‌نژاد گفت: اشتباه یک شخص را نباید پای اصولگرایان نوشت زیرا اصولگرایان شکستی را متحمل نشدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حساب کسانی که ایرانیت را برای اسلامیت ترجیح می‌دهند از اصولگرایان جداست.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه کنونی ما تدبیر است، تصریح کرد: وضعیت نیز به این شکل است که تا امروز با هشت نفر وارد مذاکره شدیم یکی از اینها ائتلاف ۱ + ۲ است.

عسگر اولادی اضافه کرد: موتلفه هم پنج نامزد داشت که من و آقای میرسلیم را به حساب آورده بودند که قبول نکردیم چون وضعیت سن و جسم من مناسب نیست که در نتیجه اجماع بر روی آل‌اسحاق شد.

وی افزود: در جبهه پیروان نیز مهندس باهنر و دکتر متکی معرفی شدند که با آل‌اسحاق سه نفر شدند و آنها سعی کردند آقایان ابوترابی و پورمحمدی را نیز وارد این هم‌اندیشی کنند.

عسگر اولادی با اشاره به اینکه همه ما در نهایت بر روی کسی که دارای مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت باشد به اجماع می‌رسیم، اظهار داشت: اصولگرایان در مسیر درست حرکت کرده و با ایجاد ائتلاف درصدد رسیدن به نامزد واحد برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

رئیس جمهور آینده باید شرایط خصوصی‌سازی را فراهم کند

وی ا تاکید براینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید در مسیر تبعیت از ولایت فقیه گام بردارند و به اهداف معنوی خود دست یابند، اظهار داشت: رئیس جمهور ضمن قانون‌مداری، مشورت‌پذیر، قانون‌باور و استکبارستیزی باید برای پیاده‌سازی عدالت اجتماعی ملت در جهان جدیت داشته باشد.

وی فلسفه برگزاری سفرهای استانی دولت احمدی‌نژاد را امری مناسب دانست و ادامه داد: به واسطه اینکه در این سفرها نامه‌ها و درخواست‌هایی از سوی مردم داده و رسیدگی دقیقی از سوی مسئولان صورت نگرفته است، ادامه آن ابتر شده است.

وی افزود: حدود یک و نیم تا ۲ میلیون نامه ارسالی بخش به کمیته امداد ارجاع داده شد و پاسخ ۸۰ درصد نامه‌ها به صورت نقدی داده شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا پس از گذشت بیش از ۳۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی هنوز حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه گشوده نشد، خاطرنشان کرد: برخی رده‌های دوم و سوم در تصمیم‌گیری‌های کشور با تصمیم‌سازی‌ها موافق نبودند و اقتصاد را از دست مردم گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید برنامه‌ای برای حضور و مشارکت بیشتر مردم در حوزه تولید و خصوصی‌سازی فراهم کند، تصریح کرد: تحریم‌های دشمنان و محاصره اقتصادی سبب افزایش واردات برخی محصولات استراتژیک مردم به کشور شده است و دولت می‌توانست با مدیریت صحیح برنامه‌ریزی منطقی برای تنظیم بازار داشته باشد.

عسگر اولادی بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید فضا را برای حضور بیشتر جوانان در تصمیم‌گیری صنعت و دانشگاه‌ها فراهم آورد که با این کار جلوی فرار مغزها به خارج از کشور را می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رکود اقتصادی در بازار اشباع شدن محصولات چینی است، افزود: درست است محصولات چینی بازار را گرفت چون این محصولات ارزان‌تر بود و برای مصرف‌کننده و فروشندگان سودآورتر است در بازار کشور رونق دارد.

وی تصریح کرد: اگر دولت قیمت تمام شده محصولات داخلی خود را به میزان واقعی و در حد توان تولیدکننده و مصرف‌کننده برساند، بازار کشور از تولیدات داخلی با کیفیت اشباع می‌شود.

عسگر اولادی با اشاره به نصیحت رهبری در مشارکت حداکثری در انتخابات و جلوگیری از تضعیف دولت در ماه‌های آخر خدمت، گفت: هر کسی نتیجه اعمال خود را می‌بیند اگر رئیس جمهور از ارزش‌ها فاصله بگیرد مردمی که به او رای دادند از او فاصله می‌گیرند.

عسگر اولادی تصریح کرد: رهبری همواره مسائل مربوط به کشور را به دقت پیگیری می‌کردند.

خادم جامعتین هستم / برای ائتلاف در حال مذاکره با پایداری هستیم

حبیب‌الله عسگراولادی شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش ملی سبک زندگی که با همکاری کمیته امداد امام خمینی مازندران و دانشگاه مازندران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه ائتلاف با محوریت جامعتین را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: من خادم آنجا هستم.

وی افزود: تشکل‌هایی همانند موتلفه اسلامی پنج نامزد داشتند که به یک نفر تقلیل یافت همچنین جبهه پیروان ولایت هشت نفر نامزد داشت که به سه نفر کاهش یافت و در این مورد با جبهه پایداری انقلاب هم مذاکره کردیم و خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: می‌خواهیم هر کس که اصولگرا است و قبول دارد که هر کس مقبولیت بالا داشت بقیه به نفع‌اش کنار بروند، بیایند و در مجموعه حضور داشته باشند و یک تیم شویم چون ما به یک تیم احتیاج داریم.

وی بیان داشت: حتی آن کسی که نمی‌خواهد رئیس جمهور شود بیاید و در تیم حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کمیته امداد خاطرنشان کرد: جامعتین نمی‌خواهند مصداقی معرفی کنند اما اگر ما مصداق حساب شده‌ای را خدمت‌شان ببریم ممکن است که تائید کنند.

عسگراولادی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا هاشمی رفسنجانی در انتخابات حضور پیدا میکند یا نه، گفت: من علم غیب ندارم اما او خودش میگوید که نمیآیم ولی فرزندان و اطرافیانش امید میدهند که در آینده حضور یابد اما من در این زمینه با او ملاقاتی نداشتم.