یکی از مراجع تقلید قم در پیامی خطاب به بیت امام موسی صدر، واقعه تاریخی بازداشت امام موسی و همراهانش را بزرگ و دردناک خواند و بر پیگیری وضعیت وی تاکید کرد.

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: با اعلام وصول مرقوم شریف که متضمّن ابراز تقدیر از موضعی بود که اینجانب از آغاز حادثه‌ی دردناک بازداشت برادر عزیز و استادزاده، امام موسی صدر و همراهان محترمشان توسط عفریت وحشی، دیکتاتور سنگدل و خونخوار معمر قذافی داشته‌ام، مجدداً بر بزرگی این واقعه‌ی تاریخی که اوج جنایت دیکتاتورها و دَدمنشی آنها را نشان می‌دهد تأکید می‌نمایم و سکوت سران دولت‌ها و مجامع بین المللی و شیطانیّت سیاست‌های آنها را محکوم می‌کنم.

به گزارش مهر، در ادامه بیان شده است: با این که این واقعه به عصر و قرن، مربوط است اما متأسفانه زمامداران معاصر کشورهای جهان، مخصوصاً‌ سران عرب چنانکه باید عکس‌العمل نشان ندادند و در این مدت طولانی با این جرثومه‌ی خباثت روابط سیاسی داشته‌اند که در برابر تاریخ مسئول می‌باشند.

اتحادیه عرب و کنفرانس اسلامی باید از مردم جهان عذرخواهی کنند

در این پیام تصریح شده است: همه آنهایی که در این مدّت دست این عنصر ناپاک و عار بشریّت را فشردند، و نیز سازمان‌های بین المللی، اتحادیه‌ی عرب و کنفرانس اسلامی که عضویت رژیمی را که در رأس آن چنین دیوانه‌ی خون‌آشامی می‌باشد را پذیرفته‌اند؛ باید از مردم شرافتمند جهان، گذشتگان و آیندگان جهان، عذرخواهی نمایند.

در ادامه آمده است: قتل عام مردم لیبی در این مدت که عصر بیداری آنهاست، به وسیله‌ی چنگیز زمان و نوکر خودفروخته‌ی استکبار، برگ سیاه جدید کارنامه‌ی اوست.

آیت الله صافی در این پیام ابراز امیدواری کرده است: امید است مردم به پاخاسته‌ لیبی اگر بازی‌های سیاستمداران شرق و غرب بگذارد، او را چنان به سزای رفتارش برسانند که همواره برای مستکبران جهان درس عبرت باشد و با نجات امام موسی صدر این عزیز بزرگ اسلامی و بازگشت وی به مقرّ زعامت خود، جامعه‌ و امت اسلام خصوصاً شیعیان و ملّت لبنان، از برکات فراست و سیاست و مدیریت او بهره‌مند گردند. انشاء الله تعالی تحت توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء همه از انتظار بیرون آیند و چشم همگان خصوصاً بیت بزرگ و کهن سال «صدر» روشن گردد.

در پایان این پیام خاطر نشان شده است: اینجانب مانند گذشته در کنار آن خانواده جلیل القدر برای نجات ایشان تلاش دارم و از خداوند متعال متضرعانه سلامت کامل و رهایی آن وجود محترم را مسألت مینمایم.