به گزارش افکارنیوز، سردار احمد وحیدی در پاسخ به این سئوال که با توجه به این که گفته شده در ۶ ماهه نخست سال جاری از دستاوردهای نظامی و دفاعی جدید کشور رونمایی خواهد شد، مهمترین طرح ها در این حوزه چیست، اظهار کرد: در حوزه دریایی ما افتتاح هایی از جمله به آب انداختن یک زیر دریایی جدید را در دستور کار خواهیم داشت و شناور پرنده موشک انداز جدیدی به ناوگان این نیرو اضافه خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که در حوزه موشکی، جدیدترین دستاوردهای کشور چیست؟ افزود: موشک های جدید کروز، هواپایه و بالستیک جدید جمهوری اسلامی در نیمه اول سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر دفاع تصریح کرد: در حوزه هوایی هم بالگردهای جدید و هم پرنده ها و پهپادهای جدیدی به اضافه لیست دیگری از ادوات به بهره برداری خواهد رسید.

سردار وحیدی در پاسخ به این سئوال که هواپیمای جنگنده کوثر هم در طرح های جدید دفاعی کشور جای دارد یا خیر؟ گفت: تکمیل طرح هواپیمای جنگنده کوثر در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد اما در نیمه اول سال جاری افتتاح نخواهد شد.

وی درباره تجهیزات و ویژگی هایی جنگنده کوثر نیز خاطر نشان کرد: این هواپیمای جنگنده ویژگی های ممتازی نسبت به نمونه های مشابه دیگر دارد، اما اجازه بدهید سایر موارد در زمان بهره برداری مورد اشاره قرار گیرد.