از تکذیب پسر هاشمی رفسنجانی تا بی دین شدن برادر محمود احمدی نژاد

به گزارش افکار نیوز طی روزهای گذشته ، رقابتهای انتخاباتی حواشی جالبی به همراه داشت. از جمله انکه داوود احمدینژاد، رئیس سابق دفتر بازرسی رئیس جمهور و برادر محمود احمدی نژاد گفته است که با جانبداری از برادرش "دنیا و آخرت خود را فنا" نمیکند و "ولایت را به او ترجیح" میدهد.

او در جلسه ای با عنوان " گذر از فتنه و انحراف در انتخابات ۹۲ " که در رشت برگزار شد گفت که ارتباطی با محمود احمدی نژاد، برادرش ندارد. چرا که به گفته او، " احمدی‌نژاد در سه نامه‌ای که تاکنون برای بنده نوشته، مرا بی‌دین خوانده و این امر حجت را برایم تمام کرده است. "

داوود احمدی نژاد گفت که حامیان رئیس جمهور ایران به دنبال ورود به انتخابات نیستند زیرا به گفته او " اگر اینگونه بود قبل از فرا رسیدن انتخابات کشور را رها نمی‌کردند و اقتصاد را به نابودی نمی‌کشاندند ".
او همچنین احتمال ورود اسفندیار رحیم مشایی را رد کرد و گفت که رحیم مشایی " ثبات هویتی ندارد و به دنبال ورود به انتخابات ریاست جمهوری نیست زیرا می‌داند در انتخابات رای نمی‌آورد ".

یاسر هاشمی رفسنجانی تکذیب کرد
یاسر هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی خبر اعلام تصمیم پدرش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را " دروغ محض " خواند.

او خبر ورود اکبر هاشمی رفسنجانی به انتخابات و آماده کردن اقلام تبلیغاتی را تکذیب کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس یاسر هاشمی، کوچکترین فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان مشاور حسن روحانی همراه با علی یونسی، وزیر پیشین اطلاعات به تبریز سفر کرده تا در خصوص مسائل انتخاباتی با گروه‌های مختلف در استان آذربایجان‌شرقی گفت و گو کنند.

او همچنین احتمال نامزدی محسن هاشمی، فرزند دیگر آقای هاشمی را انتخابات ریاست جمهوری رد کرد و گفت: " برادرم فقط در انتخابات شوراها شرکت کرده و قصد ورود به مقوله ریاست جمهوری را ندارد. "
او همچنین گفت که دادگاه مهدی هاشمی، برادر دیگرش " قطعا تاثیری " در انتخابات نخواهد داشت.

به نوشته فارس مهدی حسینی، نماینده مردم تبریز در دوره ششم مجلس، مسئول ستاد حسن روحانی در آذربایجان شرقی بوده و این دیدارها و جلسات را برگزار کرده است.

باهنر: خاتمی از سران فتنه نیست
محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس و یکی از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفته است که محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران را از " سران فتنه " نمی داند.

باهنر در جمعی از دانشجویان در یاسوج گفت: " ما خاتمی را از سران فتنه نمی دانیم اما دونفر دیگر را سران فتنه می دانیم. "

او درباره این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ گفت: " آن دونفر دیگر خیلی ظلم کردند و اگر توبه کنند شاید خدا آنها را ببخشد. "

باهنر همچنین تاکید کرد که خاتمی می توانست مواضع شفاف تری در انتخابات ۸۸ داشته باشد و افزود: " ما معتقدیم تمام اصلاح طلبان حامی فتنه نبوده و نیستند. "

باهنر پیشتر گفته بود اگر محمد خاتمی برای انتخابات نامزد شود، " جدی‌ترین " رقیب او خواهد بود.
محمدرضا باهنر به همراه محمدحسن ابوترابی فرد(نایب رئیس مجلس)، مصطفی پورمحمدی(رئیس سازمان بازرسی کل کشور) ‌٬ منوچهر متکی(وزیر پیشین خارجه) و یحیی آل اسحاق(وزیر پیشین بازرگانی) اعضای یک ائتلاف پنج نفره از اصولگرایان را تشکیل می دهند.

این تشکل در کنار ائتلاف ۱ + ۲(محمد باقر قالیباف٬ علی اکبر ولایتی و غلامعلی حداد عادل) از گروه های اصلی اصولگرایان است که فعالیت خود را برای حضور در انتخابات آغاز کرده است.

تدوین آیین‌نامه جدید شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدها
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفته است که این شورا به منظور " بررسی دقیق صلاحیت کاندیداها " آیین نامه ای جدیدی تدوین می کند.

او گفته است که در این آیین نامه ملاک جدیدی نسبت به گذشته در نظر گرفته نشده و بیشتر یک آیین نامه اجرایی است.

به گفته کدخدایی این آیین نامه به اعضای شورای نگهبان کمک می کند تا بتوانند در بررسی صلاحیت کاندیداها در این دوره از انتخابات دقیق تر عمل کنند.

صلاحیت داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پس از ثبت نام باید توسط شورای نگهبان بررسی شود.