محسن رضایی: ایران نیاز به شعار ندارد

به گزارش افکارنیوز، محسن رضایی‌ ا‌مشب در همایش مردمی به نام جوانان و ورزشکاران در مسجد صبوری قائمشهر با بیان وضعیت خاص گرانی، بیکاری، وضعیت نرخ ارز و اوضاع افسار گسیخته قیمت‌ها در کشور، بروز این موارد را موجب تهدید نظام و آزار ملت ایران دانست.

وی افزود: افزایش بیش از اندازه قیمت‌ها قدرت خرید مردم را کاهش داده است و اقتصاد و بودجه دولت نیز پایین آمده و دولت نمی‌تواند به تبع آن کارهای عمرانی انجام دهد و مردم نیز همه این فشارها را تحمل می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولتمردان باید جواب این لجام گسیختگی و زمان پایان این وضعیت را مشخص کنند، افزود: بیکاری با عدم تولید افزایش یافته و سفره دولت از سفره مردم جدا شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: اقتصاد نفت روی سفره حکومتی‌ها است. همه این پول‌ها برای زن و فرزندشان نیست صرف امور کشور هم می‌شود ولی جدا شدن این سفره از مردم، بی‌خبری از حال و روز ملت را برای دولت به همراه داشته است.

وی با اشاره به کارخانجات نساجی مازندران ابراز داشت: آیا فرمول نساجی قائمشهر از فرمول غنی‌سازی اورانیوم و شکافتن اتم مشکل‌تر است که دولت نتوانست مشکل مردم این شهر را حل کند. اگر به اندازه غنی‌سازی به صنعت توجه می‌شد اکنون این حال و روزمان نبود.

نامزد احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر تحول و نوسازی و تک سفره‌ای کردن اقتصاد کشور اذعان داشت: در غیر اینصورت ادامه این روند به صلاح کشور نیست چون خیلی‌ها از کف میدان خبر ندارند ولی با مراجعه بنده به بازار و مغازه‌داران نارضایتی مردم از کاهش قدرت خرید نگران‌کننده است.

وی تاکید کرد: بنای جدی من نوسازی اقتصاد ملی و فرهنگ اقتصادی است که به گداپروری، مصرف‌پروری و متهم کردن دیگران تبدیل شده است و من اجرای این برنامه را از خانواده‌ها آغاز می‌کنم.

رضایی افزود: نخستین اقدامم تعیین تکلیف نساجی مازندران است و برای این کار کارکنان وزارت صنایع را بسیج می‌کنم ‌چون دلایل و فرمول این کار را می‌دانم.

وی بخش دیگری از برنامه‌های خود را اختصاص یارانه سبز به کشاورزان اعلام کرد و افزود: هر کشاورزی که خواهان کشت مکانیزه است یارانه سبز دریافت خواهد کرد.

رضایی بیان داشت: قیمت کودهای کشاورزی نسبت به سال گذشته ۵ برابر افزایش یافته و این صعود قیمت در سوخت، آب و بذر کشاورزان نیز بارز است. این قیمت پایین گندم و بالا بودن هزینه‌ها از کشاورزی جزئ نعش و گورستانی از مزارع باقی نمی‌گذارد ولی با کمک یارانه سبز مشکلاتی که شناسایی شد برطرف می‌شود.

وی تاکید کرد: یارانه سبز ۸ تحول بزرگ اقتصادی در کشور ایجاد می‌کند که بخشی از آن را در مازندران اجرا می‌کنیم چون حرف بعضی‌ها که می‌گویند مازندران سبز است و صنعت آن را آلوده می‌کند مقبول ما نیست.

رضایی نظارت در صنعت توریست و نگهبانی از جنگل در مازندران را ‌بسیار ضعیف اعلام کرد و تصریح کرد: نظارت مناسبی بر قاچاق مافیای درختان جنگلی در این استان نمی‌شود.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: کشور نیاز به شعار ندارد باید برای بیکاری و گرانی نسخه پیچید.

وی با اشاره به سال حماسه سیاسی و اقتصادی اذعان داشت: روزی حماسه سیاسی از لوله‌های تفنگ بیرون می‌آمد ولی امروز نوک قلم‌ها، اندیشه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها حماسه‌ساز هستند.

رضایی افزود: من اطمینان می‌دهم با وجود من این شرایط از بین می‌رود و تحریم‌ها برطرف می‌شود به شرط آنکه یکی از جناح‌های سیاسی انتخابات را گل‌آلود نکند تا ماهی بگیرد و اجازه دهد این بار ملت خود ماهی بگیرند.

وی همچنین تاکید کرد: جناح‌های سیاسی از ایجاد سراب انتخاباتی پرهیز کنند و بگذارند مناظرات و بحث‌های شفاف انتخاباتی شکل بگیرد.

رضایی خاطرنشان کرد: اگر یک بار در برگزاری مناظرات اشتباهاتی رخ داد نباید جلوی مناظرات بعدی را گرفت چون در این بحث‌های جدی صاحب‌نظران نظر خواهند داد.

وی در پایان قول داد که فوتبال مازندران را به اندازهای که جایگاه واقعیاش است بالا ببرد.