همان گونه كه قابل پیش بینی بود ، با انفجار در چند نیروگاه هسته ای ژاپن پس از وقوع زلزله در این كشور ، رسانه های غربی و صهیونیستی و دنباله روهای آن ها در داخل كشور درصددند تا از این موضوع نیز به عنوان ابزار فشاری علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران بهره گیری كنند.

به گزارش جوان آنلاین، در این راستا سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی گزارشی با اشاره به وارد آمدن آسیب به چند کوره اتمی ژاپن در جریان زلزله اخیر، در خصوص ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر در جنوب ایران ابراز نگرانی کرد. این در حالی است که به واسطه عضویت ایران در NPT تمامی فعالیت های هسته ای کشورمان تحت نظارت سخت گیرانه کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد و به طور طبیعی تمام پروسه هسته ای ایران مطابق استانداردهای آژانس است. در مقابل، رژیم صهیونیستی عضو NPT نیست و نظارتی بر فعالیت های هسته ای آن وجود ندارد. رژیم صهیونیستی هم چنین دارای ۲۰۰ کلاهک هسته ای است که به منزله خطری دائمی برای منطقه و خاورمیانه تلقی می شود.

«آسیب به چند کوره اتمی ژاپن به دنبال زلزله و تسونامی، نگرانی های زیادی را نیز در مورد کوره اتمی ایران در بوشهر به وجود آورد. آگاهان می گویند: از آن جا که ژاپن بخش عمده انرژی مورد نیاز خود را از طریق کوره های اتمی تامین می کند، زیرا خود هیچ گونه منابع سوختی فسیلی(نفت و گاز) در اختیار ندارد، نیروگاه های هسته ای خود را در سطح بسیار بالای ایمنی ساخته و نگاهداری می کند – ولی همین تلاش نیز نتوانسته است از خطر انفجار اتمی و نشت مواد رادیو اکتیو در صورت بروز زلزله ای که در تاریخ سابقه نداشته، جلوگیری کند.

پرسش آن است که آیا در نیروگاه هسته ای بوشهر نیز – که راه اندازی آن مرتبا به تعویق می افتد – همین تدابیر ایمنی در نظر گرفته شده است؟ کارشناسان نسبت به این امر ابراز تردید بسیار می کنند و خطر وقوع حوادثناگوار پس از راه اندازی کوره را از نظر دور نمی دارند.»


نکته جالب این که سایت وزارت خارجه در همین گزارش اذعان کرده که تجهیزات ایمنی نیروگاه های هسته ای ژاپن را یک کمپانی اسرائیلی با نام «ماگنا» تولید و نصب کرده است. سایت وزارت خارجه اسرائیل البته در این گزارش تلاش نموده تا تجهیزات ایمنی نصب شده توسط این شرکت صهیونیستی را عامل عدم آسیب جدی به نیروگاه ای ژاپن و کشته شدن تعداد زیادی از مردم قلمداد نماید. این در حالی است که اخبار و گزارش های متعدد حکایت از آن دارد که در اثر انفجار در چند نیروگاه ژاپن مقادیری مواد رادیو اکتیو از این نیروگاه ها به بیرون نشت کرده است. همچنین اقدام قبلی دولت ژاپن در دور کردن ساکنین مناطق اطراف این نیروگاه ها، مانع از آن گردید تا در اثر انفجار رخ داده، تلفات انسانی قابل توجهی به بار آید و این موضوع هیچ ربطی به تجهیزات ایمنی کمپانی صهیونیستی ندارد.


شایان ذكر است روز گذشته روزنامه شرق در مقاله ای به قلم احمد شیرزاد نماینده مشاركتی مجلس ششم ، در تحلیلی مثل سایت وزارت خارجه اسرائیل تلاش كرد تا موضوع انفجار در نیروگاه اتمی ژاپن را به نحوی با فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران مرتبط و نسبت به این فعالیت ها ابراز نگرانی كند.