ما شهادت طلبی انتحاری نداریم

به گزارش افکارنیوز، سرلشگر حسن فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش تجلیل از شهید مطهری و روز معلم که صبح امروز دوشنبه در دانشگاه امام حسین برگزار شد در جمع اساتید دانشگاه گفت: باید بگویم دانشگاه امام حسین کار پی ریزی سپاه را انجام می دهد. اینجا حسینیه کربلائیان ایران و جهان است و هدف شکل و راهکار نیست بلکه محصول مقصود ماست. باید ببنیم مربی چه کسی را تربیت می کند. معلم باید ببنید چه چیزی را یاد داده است و به سفارش امام زمان(عج) باید توجه ویژه ای کنیم.

وی با بیان اینکه چشم اندازی که رهبری برای نقش مربیان ترسیم می کند بسیار مهم است، افزود: تربیت نسلی متدین و آگاه لازم داریم که برای این کار هیچ راهی نداریم جز اینکه از علوم تجربی و فناوری مهم بشری استفاده کنیم.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه موضوع تعلیم و تربیت انسان است، گفت: هدف تعلیم انسان سازی است. تربیت اسلامی دو ویژگی مهم دارد، یکی الهی بودن است که همه به آن توجه می کنند و ویژگی دوم بسیار مهم است که آن شمول و جامعیت یعنی الهی بودن اجتماعی، سیاسی و ولایی. در واقع اینها اصل شناخت در مکتب اسلام است.

وی با بیان اینکه از نظر حضرت امام(ره) دانشگاه کانون تربیت است، افزود: برای این اسم این دانشگاه امام حسین است که می خواهیم انسانی تربیت کنیم که از جنس امام حسین(ع) باشد. لذا مسائل فرهنگی، تربیتی در راس امور کشور قرار دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ویژگی ممتاز مکتب تشیع اشاره کرد و گفت: از نظر اسلام تعلیم و تربیت بدون تفکر کافی نیست، باید دانشجو را وادار به تفکر وتعقل کنیم. هیچ عبادتی با تفکر قابل مقایسه نیست. ما باید متفکر بسازیم زیرا تفکر باعثمی شود سلول های عصبی مغز شاخه ها و ارتباطات جدیدی برقرار کند و درنتیجه سیستم و کارآیی مغز بالا می رود.

فیروز آبادی به تفاوت جمهوری اسلامی با دیگر کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: فرق جمهوری اسلامی با دیگر جاهای دنیا در این است که طرح نماد جمهوری اسلامی باید خود را نشان بدهد و معلوم شود که این کشور متعلق به اسلام، ولایت، مردم انقلابی و ضد اسکتباری است و هر جا این طرح ها را ارائه دهیم دیگران متوجه شوند و بدانند این طرح متعلق به جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه به روسای جمهوری قبلی اشاره کرد و گفت: هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد هر کدام هر جای دنیا که رفتند مردم دور آنها جمع شدند و استقبال کردند. اینها به خاطر این است که آنها بوی خمینی می دادند و منتسب ایران بودند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به خاطره ای از سفر رهبر معظم انقلاب به پاکستان اشاره کرد و گفت: وقتی حضرت آقا به پاکستان رفتند ضیاءالحق رئیس جمهور پاکستان بود. همه مردم ریخته بودند بیرون برای استقبال که در همان موقع ضیاءالحق گفته بود من این همه استقبال ندیده ام. در اصل این به خاطر این است که آقا محصول تربیت امام بود و منتسب ایران اسلامی. پس پاسداری که ما تربیت می کنیم باید هر جا که می رود روحیه ایرانی و شکست ناپذیری داشته باشد این وظیفه همه است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه تدبیر فرمانده کل قوا این است که بایستی با عقل و فن کار کنیم افزود: ما شهادت طلبی به معنای انتحاری نداریم، ما مجوز عملیات انتحاری نداریم اما شهادت داریم. آقا می فرمایند بایستی خوب کار کنید و فنون را به خوبی آموخته باشید ولی اجازه انتحار نمی دهیم.

سرلشگر فیروزآبادی در پایان این مراسم با بیان اینکه سپاه دائما باید در حال نو شوندگی باشد، افزود: یعنی مربیان سپاه دائما در حال نوآوری باشند. البته ممکن است علمی ثابت باشد اما استفاده از ابزار جدید فناوری باعثمی شود سرعت کار افزایش یابد لذا من آمده ام اینجا تا به شما بگویم وقتی از اینجا بیرون رفتید فرق داشته باشید و امیدوارم حرف های من به شما تکانی بدهد تا باعثنوآوری و شکوفایی در عرصه علم و ماموریت های خود باشید و این پیشرفت هایی که در ایران در زمینه های علم و فناوری بوجود آمده به خاطر وجود دانشمندان و صنعتگران بزرگ در عرصه کشور است.