ضربه فنی ۳۰ آمریکایی توسط احمدی نژاد

به گزارشافکارنیوز،هفته گذشته جمعی از اعضای مجمع روحانیون برای فرار از شکست در انتخابات ریاست جمهوری پیشنهاد دیدار با رهبری را مطرح کردند تا در آن جلسه شاید بتوانند مسیر بازگشت خاتمی را به انتخابات ریاست جمهوری فراهم نمایند.

در این جلسه هیچ کدام از حاضران به صورت فردی و یا جمعی حاضر به ملاقات با رهبر معظم انقلاب نشدند و معتقد بودند در برابر منطق محکم رهبری در قبال حوادث۸۸ هیچ کدام نمی توانیم استدلال کنیم و پاسخی بدهیم.

*برخی نزدیکان هاشمی رفسنجانی از موضع صریح وی برای عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفته و به نقل از آقای هاشمی می گویند " فردی که در مرز ۸۰ سالگی خود را کاندیدای ریاست جمهوری کند خیانت به مردم و کشورش کرده است. "

*لیدر حلقه انحرافی که اقدام به توزیع بسته های غذایی برای هنرمندان کرده بود با واکنش منفی اکثر آنها مواجه شده و اکثر هنرمندان از پذیرش این بسته ها در درب منازل شان خودداری کرده اند.

*جمعی از اعضای مجمع مدرسین و محققین قم با محمد خاتمی دیدار داشته اند. در این دیدار از وی خواسته اند در انتخابات ولو آنکه رد صلاحیت شود شرکت کند چرا که وضع او از این که هست بدتر نخواهد شد. خاتمی در پاسخ آنها گفته: " الان می توانم به اردکان بروم اما اگر بیایم و مرا رد صلاحیت کنند دیگر تا اردکان هم نمی توانم بروم. "

*شنیده ایم تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که شرکت " رایتل " نتواند یک پیوست فرهنگی برای ضرورت مکالمه تصویری ارائه نماید، این شرکت اجازه برقراری ارتباط تصویری بین مشترکان رایتل را نخواهد داشت.

* قرار است به زودی مجموعه استفتائاتی از مراجع عظام تقلید منتشر شود که در آن هر گونه سب و لعن علنی خلفا حرام و خلاف شرع اعلام شده است.

*محمد خاتمی گفته در این دوره چنانچه هاشمی بیاید از او با اسم حمایت می کنم در غیر این صورت از کاندیدای اصلاح طلبان با نام حمایت نکرده و تنها به این اکتفا خواهم کرد که من از کاندیدای اجماعی اصلاح طلبان حمایت می کنم. خاتمی تاکنون سه شکست انتخاباتی را در حمایت از معین و هاشمی رفسنجانی در سال ۸۴ و موسوی در انتخابات ۸۸ یدک می کشد.

*حامیان مشایی در رسانه های خود و جلسات تبلیغاتی به شدت از طرح سوابق کاری وی خودداری می کنند. مشایی یک عنصر اطلاعاتی و امنیتی است که سال ها با نام " مرتضی محب الاولیا " در مناطق کردنشین فعالیت کرده است.

*اعضای حزب کارگزاران در واکنش به موضع جدید خاتمی که حاضر نیست به نام از اسحاق جهانگیری حمایت کند گفته اند: " ما در سال ۷۶ همه دارایی و توان خود را برای پیروزی خاتمی گذاشتیم و حالا که نوبت خاتمی است خود را کنار کشیده است. " خاتمی هفته گذشته گفته من در انتخابات از فرد خاصی حمایت نمی کنم. مانند بقیه یک رای دارم و آن هم متعلق به کاندیدایی است که مورد اجماع اصلاح طلبان باشد.

*اعضای حزب مشارکت می گویند ما بدون خاتمی هیچ شانسی برای پیروزی نداریم. اگر خاتمی نیاید ما هیچ پاسخی برای هواداران خود نداریم. باید تلاش کنیم به هر قیمت ممکن دیدار خاتمی با رهبری را سامان دهیم. خوئینی ها در پاسخ به این ادعای مشارکتی ها گفته خاتمی نه خودش باید بیاید و نه گزینه مناسبی برای فعال کردن اصلاح طلبان است. همه باید سعی کنیم به هر قیمت ممکن هاشمی رفسنجانی را بیاوریم.

*شنیده ایم چمن ورزشگاه آزادی که در جشن ۲۹ فروردین دولتی ها آسیب جدی دید نیازمند حداقل سه ماه زمان است تا بتوان از این زمین استفاده مناسب را برد. ایران در هفته های آینده میزبان چند بازی فوتبال ملی و رسمی از جمله بازی های مقدماتی جام جهانی است.

*جمهوری اسلامی ایران به فناوری تولید کاغذ اسکناس دست یافته است. پیش از این کاغذهای اسکناس از سوییس و با قیمت گزاف وارد می شد به گونه ای که چاپ اسکناس هزار تومانی، هزار و پنجاه تومان هزینه به همراه داشت. دستیابی به این کاغذ از دستاوردهای تحریم غرب علیه ایران است.

*مشایی در دیدار چند روز قبل با وبلاگ نویسان گفته: " یکی از افرادی که مرا دعوت به مناظره کرده بود اخیرا دیداری سه ساعته با من داشته اما جرات ندارد آن را رسانه ای کند. " ظاهرا مشایی هم جرات نام بردن از این فرد را نداشت تا به ادعای وی پاسخ گفته شود.

*شنیده ایم تعدادی از وبلاگ نویسان حامی دولت از احمدی نژاد خواسته اند از کاندیداتوری مشایی صرف نظر کند تا شائبه فامیل بازی برطرف شود. مشایی پدر عروس احمدی نژاد است.

*اسفندیار رحیم مشایی در دیدار وبلاگ نویسان از احمدی نژاد به عنوان سرباز بهاری نام برده و مدعی شده: " اعضای شورای روابط خارجی آمریکا که حدود ۳۰ نفر بودند با دکتر احمدی‌نژاد در یکی از سفرهای سازمان ملل دیدار کردند و سوالاتی را مطرح کردند و سرباز بهاری، همه آنها را یک به یک نه با امتیاز که با ضربه فنی شکست داد. "

*شنیده ایم محمد خاتمی یکی از دلایل نیامدن خود را اینگونه بیان کرده است: " من نمی آیم چون نمی خواهم برای نظام هزینه تراشی کنم. اگر بیایم و مرا رد صلاحیت کنند برای نظام در داخل و خارج کشور هزینه تراشیده می شود. "

*اعضای حزب منحله مشارکت اخیرا دیداری با جمعی از اعضای مجمع روحانیون داشته اند و در این دیدار به صراحت اعلام کرده اند که با نامزدی هاشمی رفسنجانی مخالفند چرا که وی نه رای دارد و نه نماد اصلاح طلبی است. مشارکتی ها مدعی شده اند تنها فردی که می تواند ۱۳ میلیون رای موسوی را جمع کند محمد خاتمی است.

*موسوی خوئینی ها در جلسه مجمع روحانیون در اظهار نظر تازه ای گفته است تنها کسی که می تواند موج اجتماعی برای انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند هاشمی رفسنجانی است ما باید هر چه سریع تراز خاتمی عبور کنیم و به هاشمی برسیم. خوئینی ها پیش از این کاندیداتوری هاشمی را بازی نظام خوانده بود.

*برخی حامیان دولت که نگران کاندیداتوری نیکزاد هستند به وی گفته اند در صورتی که برای ریاست جمهوری ثبت نام نکنی گزینه اول شهرداری تهران خواهی بود. حامیان نیکزاد می گویند در صورتی که وی بخواهد وارد رقابت های انتخاباتی شود حضور خود را از شهر اردبیل اعلام خواهد کرد.

*شنیده ایم افسانه بایگان و یکی دیگر از هنرمندان در انتخابات شورای شهر تهران حضور نخواهد داشت و انصراف خود را از کاندیداتوری به زودی اعلام خواهند کرد.

*یکی از بازیگران سینما به نام الف - ن از سوی جریان انحرافی ماموریت یافته است ثبت نام بازیگران را برای شورای شهر تهران پیگیری و لیست هنرمندان را تنظیم نماید.

*به دنبال انتشار خبری در برخی رسانه ها در خصوص آزادی عباس غفاری جن گیر و رمال معروف خبرنگار مشرق مطلع شد که وی پس از گذراندن مرخصی سه روزه به زندان بازگشته است. عباس غفاری هم اکنون منتظر ابلاغ حکم خود از سوی دادگاه می باشد.

*شنیده ایم یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که برخی وی را پدیده انتخابات یازدهم می دانند در زاهدان با مولوی عبدالحمید دیدار کرده است. دلیل این ملاقات معلوم نیست.

*شنیده ایم همایش ایرانیان مقیم خارج کشور که قرار بود با سخنرانی مشایی اردیبهشت ماه در تهران برگزار شود لغو شده است.

*ناطق نوری در جلسه ای گفته است محمد خاتمی و هاشمی قطعا در انتخابات کاندیدا نخواهند شد. ناطق معتقد است احمدی نژاد مایل به آمدن این دو نفر است تا کیسه بوکس انتخاباتی درست کند.

*هفته گذشته اساتید دانشگاه امام صادق(ع) با سعید جلیلی دیدار کرده اند. به گفته دیدار کنندگان، سعید جلیلی در این جلسه به صورت قاطع از نیامدن خود سخن نگفته است.

*حامیان مشایی می گویند چنانچه در این دوره مهندس رد صلاحیت شود در برابر قانون نمی ایستیم و سعی می کنیم چهار سال بعد برگردیم.

*دو تن از وابستگان حلقه انحرافی که یکی از آنها از پیروان اهل حق بوده و از حمایت قطب آنها برخوردار است از شهر دماوند برای انتخابات میاندوره ای مجلس ثبت نام کرده اند.

*درهمایش هفته گذشته وبلاگ نویسان که در کاخ سعد آباد برگزار شد، مشایی سخنرانی ۳ ساعته کرده و گفته این جلسه ما انتخاباتی نیست. وی در این جلسه به سوال مربوط به چگونگی اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود جوابی نداده و گفته قبلا در این باره پاسخ داده ام.