آیا کابینه احمد‌ی‌نژاد فردا تکمیل می‌شود؟

به گزارش افکارنیوز، از روزی که نمایندگان مجلس در جلسه علنی ۱۵ بهمن‌ماه با ۱۹۶ رای، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را عزل کردند و این وزارتخانه وزارتخانه جدیدالتاسیس بلاتکلیف و به دولت سپرده شد، سه ماه می‌گذرد.

پس از آن بود که رئیس‌جمهور طی حکمی، اسدلله عباسی یکی از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

طبق قانون، یک وزارتخانه تنها سه ماه می‌تواند بوسیله سرپرست اداره شود و جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی باید در اسرع وقت برگزار شود تا نمایندگان با رای اعتماد خود تکلیف آن وزارتخانه را معین کنند.

مجلس‌نشینان که در چند وقت اخیر وزرای " بهداشت، درمان و آموزش پزشکی " و " ارتباطات و فناوری اطلاعات " را به راحتی راهی پاستور کردند، این روزها خود را آماده رای اعتماد به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌کنند تا به نوعی کابینه دولت دهم را در روزهای پایانی‌اش تکمیل کنند.

پنجم اردیبهشت ماه سال جاری بود که دولت با ارسال نامه‌ای به مجلس، " اسدلله عباسی " سرپرست وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی و هیئت‌‌رئیسه مجلس نیز برنامه‌ریزی کرد تا ۱۵ اردیبهشت ماه جلسه بررسی رای اعتماد به اسدالله عباسی را برگزار کند.

بنابراين نمايندگان در حالي پس از يک هفته سرکشي به حوزههاي انتخابيهشان پشت صندليهاي سبز خود در خانه ملت خواهند نشست که شايد کمتر از سه ماه مانده به پايان عمر دولت، کابينه محمود احمدينژاد را تکميل کنند.