محکومیت نبش قبر حجربن عدی توسط یکی از مراجع

به گزارش افکارنیوز، در بیانیه آیت‌الله جعفر سبحانی آمده است: حادثه تلخ و دلخراش و دردآور که از رسانه‌ها شنیده شد، نشانه عداوت عاملان با پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و یاران با وفای اوست. هتک حرمت و نبش قبر صحابی بزرگوار پیامبر(ص)، یعنی حجر بن عدی(ع) قلوب مسلمانان جهان را جریحه‌دار ساخت.

در ادامه این بیانیه آمده است: شقاوت و سنگدلی به جایی رسیده است که قبر انسانی که جام شهادت را در ۱۴ قرن قبل نوشیده است، هتک حرمت شود و جنازه او را از قبر بیرون آورند و خدا می‌داند بعدا چه شده است. تاریخ، حجر بن عدی را از یاران پیامبر(ص) می‌داند و می‌گوید که او همراه با یارانش در مرج عذرای دمشق، جام شهادت نوشیده و فدای ولای امیرمومنان(ع) شده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: گروه تکفیری که نه تنها به مسلمانان رحم نمی‌کند، بلکه به قبور یاران پیامبر(ص) نیز احترام نمی‌گذارد، باید بداند این عمل زشت و دور از انسانیت که همه علمای اسلام آن را کاری حرام و قبیح می‌شمارند نشانه دوری این گروه از اسلام و وابستگی به جهان کفر است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بر علمای اسلام در تمام کشورها لازم است که به طرق گوناگون، جلوی این نوع بی‌حرمتی‌ها را بگیرند و عاملان این جنایت را مجازات کنند در غیر این صورت، این بی‌حرمتی‌ها گسترش پیدا کرده و دیگر قابل کنترل نخواهد بود.

در این بیانیه اضافه شده اسـت: ما این حادثه ناگوار را به حضرت ولی عصر(عج) و علمای اسلام در تمام بلاد و مسلمانان جهان و مردم مظلوم سوریه تسلیت گفته، از خداوند بزرگ خواهانیم شر این توطئهگران را به خودشان باز گرداند.