ابعاد سناریوی دو قطبی سازی هاشمی

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا درباره تمرکز دشمنان روی موضوع انتخابات آزاد، اظهار داشت: مقصود از طرح و بیان این الفاظ، القاء این مطلب است که انتخابات آینده به نوعی هدایت شده و به قول آنها مهندسی شده و به نفع عده‌ای خاص خواهد بود و نوعی پیشگویی از آینده انتخابات است. در محاکمه متهمان فتنه ۸۸ اعتراف شد که این گونه تعبیرات در واقع رمز شورش و کُد اجرایی شدن عملیات براندازی است.

وی درباره برنامه‌های دشمنان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، گفت: دشمنان در سال ۸۸ سنگ تمام گذاشتند و میرحسین موسوی را با دقت تمام و با عنایت به پشتیبانی آقای هاشمی و گروه‌های مخالف، برای هدف خود انتخاب کردند. طرح انقلاب رنگی آنها فی‌نفسه هیچ نقصی نداشت جز آنکه غیرت اسلامی و ملی ملت ایران و هوشیاری مردم را ندیده گرفته بودند که به همین دلیل، کید و مکر و توطئه پلید آنها شکست مفتضحانه‌ای خورد.

آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا روی کاندیداتوری هاشمی متمرکز شده‌اند؟، توضیح داد: در این طرح سعی شده شخصی را مطرح کنند که امکان بیشتری برای شرکت و گردآوری رأی داشته باشد و از منظر فکری نزدیکی بیشتری با آنها داشته باشد. آن طور که از شواهد برمی آید، احتمالاً آقای هاشمی‌رفسنجانی بهترین فرد برای این برنامه است و فرقی نمی‌کند که وی از عمق این توطئه آگاه باشد یا نباشد. یکی دیگر از گام‌های این مرحله، پاسخ دادن به کسانی بود که می‌پرسیدند چرا در آستانه ۸۰ سالگی و آن همه سوابق در فتنه سال ۸۸، میل به ریاست‌جمهوری دارد و برای دفع دخل مقدر، مکرر اعلام شد که اگر وظیفه شرعی ببیند خواهد آمد، یعنی اگر وارد معرکه انتخابات شود، وظیفه شرعی و وجوب عینی وجود داشته نه مصالح شخصی و سیاسی.

وی با اشاره به زمان‌بندی سناریو و گام‌های تبلیغی حول محور نامزدی هاشمی‌رفسنجانی، گفت: این طرح زمان‌بندی شده است و هر بخش آن به نظر آنها در موقع مقتضی و گام به گام به انجام می‌رسد که امکان توجه به آن و اهداف و شگرد آن آسان نباشد؛ گام اول به صورت تبلیغ نامزدی هاشمی در انتخابات و اجازه بحثدرباره آن به رسانه‌ها بود، گام دوم، طرح تز «اعتدال» و ردّ و طرد روش افراد و تفریط در جامعه بود. گام بعدی، حکم به بی‌‌گناهی و رفع و رجوع مشارکت در جرایم سال ۸۸ و فتنه ‌براندازی نظام اسلامی و ریشه‌کنی آثار انقلاب امام خمینی و ملت بود که این بار به وسیله مردی وارسته و خیرخواه که از صمیم قلب دوستدار او هستم و خیر او را می‌خواهم، انجام شد و آن طرح موضوع «مفتون و فتّان» درباره سران فتنه‌ بود، با این ادّعا که فتنه‌گر واقعی آمریکاست و بقیه از جمله مفتون یعنی آسیب خورده از فتنه بوده‌اند و گناهی ندارند، که این حرف واقعاً حرف عجیبی بود و هیچ وجهی شرعی و قانونی نداشت.

رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا ادامه داد: گام دیگر این سناریو، آشفته کردن و به تعبیر عوامانه شیر تو شیر کردن اوضاع و سرگرم کردن اذهان به بحثو بررسی نامزدهای متنوعی که تمرکز ذهن روی نفر اصلی را از بین ببرد، یکی از گام‌های دیگر این پروژه، ایجاد یک قطب دیگر انحرافی برای ایجاد تمایل افراد انقلابی مخالف آقای هاشمی به سمت او و سوق مردم به منطق «بد و بدتر» است، تا این افراد برای فرار از خطر جریان انحرافی و طرد او، جانب هاشمی را انتخاب کنند.

وی همچنین به بیان دلایل حقوقی عدم صلاحیت سران و حامیان فتنه ۸۸ برای کاندیداتوری پرداخت و تصریح کرد: این جریان در سناریو خود برای مقابله با سدّ شورای نگهبان هم بیکار نخواهند بود، گرچه هنوز اقدامی ظاهر نشده و خوشبختانه با شناختی که از این سدّ استوار هست و عزمی که شورای نگهبان بر حفظ قانون و صلاح کشور و سلامت انتخابات دارد، گمان نمی‌رود که در مقابل توطئه دشمنان و عزم و جِدّ آنها بر توفیق و تسلط بر حقوق شورا، کوتاه بیاید و راه را برای نفوذ دشمنان داخلی و خارجی باز بگذارد. نکته جزایی مهمی که وجود دارد آن است که جرم فتنه براندازی سال ۸۸ یک جرم مشهود بوده است، بنابراین توجه اتهام براندازی و مشارکت در فتنه احتیاج به سجلّ کیفری ندارد و شهادت مؤمنین و رأی عمومی(یا رأی اکثریت) مردم، برای صدور حکم عدم صلاحیت نامبردگان در شورای نگهبان قانونی و حجت است.

آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای در ادامه به حساسیت ویژه اسلام به نفاق و خیانت به امت و امام تأکید کرد و گفت: راه عملی ساختن شعار برنامه «حماسه سیاسی» و اهداف آن، عبارت است از دست رد زدن به سینه تمام کسانی که به صورتی در فتنه ۸۸ دست داشته‌اند یا با جریان براندازی نظام و ولایت فقیه موافقت دارند و برای این هدف شوم امسال هم برنامه جدیدی طراحی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه نامزدهای اصولگرا باید با فتنه و فتنه‌گران مرزبندی کنند، متذکر شد: اگر کسی با فتنه‌گران سال ۸۸ که پیش‌آهنگ‌های آمریکا و صهیونیست‌ها هستند راه و رویه مودّت و همرنگی و همدلی داشته باشد، نمی‌توان او را اصولگرا دانست. اصولگرا کسی است که یک گام از خطوط قرمز نظام و انقلاب فراتر نگذاشته باشد و با همدستان فتنه ۸۸ پالوده نخورده باشد.

رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا با یادآوری اینکه منصب ریاست‌جمهوری طعمه و تیول شخصی نیست، خاطرنشان کرد: اولین توصیه اینکه به نامزد شدن برای ریاست‌جمهوری و یا مجلس به چشم یک سرگرمی یا ماجراجویی نگاه نکنند. حدّ خود را بشناسند و اگر واقعاً همطراز افراد دارای صلاحیت نیستند وارد گود نشوند. دوم اینکه مقام مورد نظر(ریاست بر جمهوری) را بار سنگینی بدانند که به جز به حکم وجوب شرعی و عینی، انگیزه‌‌ای برای آن نداشته باشند، توصیه‌ام به روحانیون و اصحاب کسوت روحانی آن است که در این محدوده وارد نشوند و به کار اصلی خود بپردازند تا خطاهای اداری و سیاسی و احیاناً زر و وبال حاصله را به جامعه روحانیت سرایت ندهند و روحانیت را برای مردم و برای حراست مصالح مردم سالم باقی بگذارند.

وی درباره ویژگی‌های دولت آینده، گفت: هدف اولیه انقلاب، بازگشت اسلام به شکل رسمی و فراگیر و در قالب حکومتی به کشور بود پس، این اصل را باید زمینه همه اهداف بدانیم، اهمیت به بعد فرهنگی و حکمت مداری و ارتقا معنویت و عقلانیت مردم بجای برخی امور جسمانی و ذوقی، مبارزه جدی و مستمر با فساد اداری و عمومی، نیفتادن در بازی‌های جناحی و خطی و یا احساسات کودکانه و غیر حکیمانه، پایمردی در اقامه اصول انقلاب و اصولگرایی به‌ معنای واقعی و نیز نگاه به افق‌های دورتر در مسائل و امور بین‌المللی و هوشمندی و توجه به آینده‌های محتمل.

آیتالله سیدمحمد خامنهای با بیان اینکه یاران سابق ما مراقب باشند به چاه دشمن نیفتند، تأکید کرد: متأسفانه در این فتنه و از بدو انقلاب تاکنون، عدهای از کسانی در داخل هستند که همواره از دوستان و یاران نزدیک ما بودهاند و همواره دل به جانب آنها داشتهایم اما امروز بر سر شاخ نشسته و به بریدن بیخ آن مشغولند که نه خیر ملت در آن است و نه خیر خود آنها. این افراد باید یکبار هم که شده بیندیشند که آنها و امثال آنها برای آمریکا از صدام و مبارک و مانند این دو، عزیزتر نیستند و به محض آنکه آمریکا خود را از حضور آنها بینیاز ببیند و تاریخ مصرف آنها تمام شود آنها را به بهانههای مختلف نابود خواهد کرد.