به گزارش افکارنیوز، حجتالاسلام لکزایی، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهلبیت علیهمالسلام در گفتوگو با شبکه اطلاع رسانی دانا با محکوم کردن جنایت اخیر سلفیها و وهابیها در حمله مزار صحابی پیامبر (ص) اظهار داشت: این اقدامات صد در صد محکوم است چرا که نه تنها این اعمال ضد اسلامی است، بلکه ضد انسانی و ضد بشری است.

* این کار یک اقدام گرگ‌صفتانه است

وی افزود: اگر کسی ذره‌ای خوی انسانی در او باشد اصلا به خودش اجازه نمی‌دهد که حتی به آن فکر کند، ‌ که مزار انسانی که سال‌ها پیش از دنیا رفته و در خاک آرمیده را نبش قبر کرده و به جسد او هتک حرمت کنند؛ آیا این اقدامی است برای آزادی و مبارزه با دشمن؟ به نظر بنده چیزی جز وحشی‌گری، درنده‌خویی و گرگ‌صفتی نمی‌توان نامی برای این رفتارها انتخاب کرد.

*جنگ میان سلطه‌گران و سلطه‌ستیزان وارد مرحله حاد خود شده است

وی با اشاره به دلایل وقوع جنایت‌های اخیر سلفی‌ها و وهابی‌ها بیان داشت: ‌ اولاً جنگ میان سلطه‌گران و سلطه‌ستیزان وارد مرحله حاد خود شده است، یعنی امروز با نهضت بیداری اسلامی که سرمنشأ آن انقلاب اسلامی ایران بود و آگاهی و آزادی و بیداری همه جانبه مردم جهان به ویژه مسلمانان، دوره سلطه‌طلبی مستکبران بر جهان اسلام به سر آمده است. لذا اینها برنامه‌ریزی کرده‌اند که خود مسلمان‌ها را به جان یکدیگر بیندازند.

حجت‌الاسلام لک‌زایی تصریح کرد: دستگاه‌های جاسوسی و دستگاه‌های صهیونیستی فعال شده‌اند، چرا که رژیم غاصب صهیونیستی آرامش خود را در این می‌بیند که مسلمان‌‌ها تضعیف بشوند، بین‌شان جنگ باشد و از میان بروند. لذا همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند نه شیعه هستند و نه سنی، اینها نوکران و جیره خواران دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

وی اضافه کرد: حتی کشورهایی که دراین فضا از این افراد حمایت می‌کنند، مانند ترکیه، قطر و عربستان، برای آمریکا و اسرائیل نوکری می‌کنند چون تنها فایده اینگونه رفتارها فقط برای استکبار جهانی و فرزند نامشروعش اسرائیل است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام بیان داشت: ‌ در نگاه کلان‌تر توهین به مقدسات مسلمان‌ها مانند نبش قبر مزار حجر‌بن عدی صحابه گرانقدر پیامبر(ص) یا به آتش کشیده مزار جعفر طیار برادر بزرگوار امیرالمؤمنین(ع)، به دلیل احساس ترس و خطر نظام سلطه از بیداری انسان‌ها به خصوص در سطح جهان اسلام است و لذا قصد دارد با ایجاد تفرقه و تشنج برای خودشان زمان بخرد.

* این جنایت‌ها جشن دروغین پیروزی حامیان تروریست‌ها است

حجت‌الاسلام لک‌زایی یکی دیگر از دلایل جنایات سلفی‌ها و تروریست‌های سوریه را شکست‌های پی در پی آنها در جنگ ۲ ساله سوریه عنوان کرد و گفت: اینها همیشه صحبت‌شان این بود که تا ۲ ماه دیگر ما پیروز می‌شویم ولی این اتفاق نیفتاده و حلقه محاصره‌شان روز به روز تنگ‌تر می‌شود؛ لذا تروریست‌هایی که از گوشه و کنار دنیا به سوریه آورده‌اند دیگر انگیزه و روحیه خودرااز دست داده‌ند و حرف‌شان به سرکردگانشان این است که ادعایی که می‌کردید چه شد؟

وی با بیان اینکه جنایت حمله به مقدسات مسلمانان و کشتار مردم، نوعی جشن پیروزی برای تروریست‌ها و حامیان آنها به ویژه آمریکا و صهیونیست است، افزود: آنها می‌خواهند بر ادعاهای پوچ و دروغین خود سرپوش بگذارند. وگرنه هر انسان عاقلی می‌داند که این رفتارها هیچگونه ارزش نظامی که ندارد هیچ، ضد ارزش نیز هست. چرا که آنها در برابر لشکری جنگ نکرده‌اند تا جایی را فتح کنند.

* چهره حقیقی تروریست‌ها افشا شد

حجت‌الاسلام لک‌زایی خاطرنشان کرد: از همه مهمتر این است که در پی این اقدامات چهره‌ حقیقی این گروه‌ها افشا شد. چرا همیشه شعارشان این بود که صحابی پیامبر باید مورد احترام باشند؛ ‌خب مگر حجر‌بن عدی صحابی پیامبر نبود و مگر علیه ظلم قیام نکرد؛ مگر جعفر طیار به امپراطوری رم حمله نکرد. اینها کسانی بودند که در زمان خود جزو آزادی‌خواهان و انسان‌های غیور بودند و در زمان خود علیه ظلم و حق‌کشی قیام کردند و حالا سلفی‌ها و وهابی‌ها با همه ادعاهای پوچ‌شان به مزار بی‌دفاع آنها حمله می‌کند و تأیید می‌‌کنند که هیچ بویی از انسانیت و آزادگی نبرده‌اند و نه تنها برای آزادی حرکت نمی‌کنند بلکه پیا‌م‌آوران ظلم و بی‌عدالتی و سلطه آمریکا و اسرائیل هستند.

* خط‌دهی اینگونه اقدامات تروریستی و ضد بشری از سوی استکبار جهانی است

وی با بیان اینکه خط‌دهی اینگونه اقدامات تروریستی و ضد بشری از سوی استکبار جهانی است، یادآور شد: شاید خود عاملان این جنایت‌‌ها متوجه نباشند اما وقتی یک انسان عاقل نگاه می‌کند بییند منافع یک حرکت متوجه چه کسی خواهد بود؛ یک سوریه تضعیف شده به نفع چه کسی خواهد بود، غیر از رژیم صهیونیستی؟

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام اظهار داشت: این مسئله از این هم عبور کرده است، یعنی تخریب و توهین و نبش قبر صحابه پیامبر یک حرکت ضد بشری و ضد اخلاقی است که فقط و فقط آمریکا و اسرائیل نفع‌برندگان آن هستند؛ چه شیعه و چه سنی نمی‌تواند از این اقدام خوشحال باشد، ‌ چرا که نه تنها ضد عقاید همه مسلمانان جهان است، بلکه ضد بشریت است. هیچ انسان آزاده‌ای این حرکت را تأیید نمی‌کند.

* باید به حامیان تروریست‌ها نشان داد که از چه موجوداتی حمایت می ‌کنند

وی گفت: ‌ بر همه مسلمانان و هر انسان آزاده‌ای است که به هر طریقی که از دستش برمی‌آید با کشورهای حامی تروریست‌ها مواجه شود. یعنی در دنیا نشان دهیم که کشورهای حامی تروریست‌ها عربستان، قطر و ترکیه از چه موجوداتی دفاع می‌کنند و به چه کسانی سود و هزینه می‌رسانند که کوچکترین ارزش‌های انسانی را رعایت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام لک‌زایی بیان داشت: امید است که با رسوا کردن چهره‌ حقیقی عاملان این جنایت‌ها وجدان‌های بیدار سراسر جهان حرکت کنند و جلوی این اقدامات را بگیرند، به خصوص کشورهای حامی تروریست‌ها را متنبه کنند که مسئولیت این جنایت‌ها با حامیان آنهاست و باید در برابر افکار عمومی محاکمه شوند و پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: انسانهای بیدار باید مقابل سفارتخانههای این کشورها بروند و این جنایتها را محکوم کنند تا بلکه تحت فشار افکار عمومی این کشورها احساس ندامت کنند و برگردند و دست از حمایت جنایتکاران بردارند.