به گزارش افکارنیوز، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق در نشست خبری امروز(سه‌شنبه) خود با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون متبوعش گفت: در جلسه گذشته پیشنهاد کمیسیون‌ها و برخی مواد الحاقی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: طرح آبرسانی از دریای مازندران به فلات مرکزی با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد بررسی قرار گرفت و کمیسیون تنها مطالعه این طرح را تصویب کرد.

قادری افزود: دولت معتقد بود که این طرح طرح آبرسانی از دریای مازندران به فلات مرکزی آماده اجرا است اما نمایندگان چنین نظری نداشتند و بنابر این تنها بخش مطالعه این طرح را تصویب کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت که طی مصوبه این کمیسیون مددجویان کمیته امداد و افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه پروانه ساختمانی و عوارض مربوط به آن معاف شدند.

وی در ادامه گفت: طبق ماده ۸۴ اساسنامه صندوق توسعه ملی تصمیم گرفته شد تا این صندوق در بانک‌های معتبر جهانی سپرده‌گذاری کند چرا که بانک مرکزی به دلایل تحریم‌ها نمی‌تواند چنین کاری انجام دهد.

وی از تصویب اجازه جابه‌جایی اعتبارات ردیف بودجه‌ای در دستگاه‌ها با اجازه دستگاه اجرایی خبر داد و افزود: همچنین در حوزه قوه قضائیه به رئیس این قوه اجازه داده شد تا ۱۰ درصد از اعتبارات را نسبت به تملک دارایی در صورت نیاز جابه‌جا کند.

قادری با بیان اینکه پیش از این تنها کارگروه‌هایی که حداکثر ۵ نفر کارگر داشتند می‌بایست توسط کارفرما بیمه می‌شدند تاکید کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون این امر را مشمول کارگاه‌های کشاورزی نیز کردیم تا در صورتی که حداکثر ۵ نفر کارگر داشته باشند، کارفرما موظف به بیمه آنها شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه با اشاره به مطرح شدن برخی مباحثدرباره انتقال آن از خارج از کشور تصریح کرد: کمیسیون تلفیق دولت را مکلف کرد تا به نحوی عمل کند که آب مورد نیاز و لازم از خارج از کشور فراهم شود.

وی افزود: منابع مالی انتقال آب از خارج از کشور می‌تواند توسط بخش خصوصی و یا فروش آب تأمین شود و در غیر این صورت دولت می‌تواند به مجلس لایحه بدهد.

قادری در ادامه گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون صندوق حمایت از روستائیان و عشایر را موظف کردیم تا در صورتی که روستائیان در شهرهای دیگر با مشکلی مواجه شدند آنها را زیر پوشش صندوق مورد حمایت قرار دهد؛ پیش از این اینطور بود که صندوق حمایت از روستائیان و عشایر تنها روستائیانی را تحت پوشش و حمایت خود قرار می‌داد که آنها به هنگام بروز مشکل در روستاها باشند.

قادری در پاسخ به سؤالی درباره یارانه پرداختی به مردم گفت: کمیسیون و نمایندگان مجلس با افزایش سقف پرداختی موافق نبودند بنابر این تصمیم گرفته شد که پرداخت یارانه به شکل فعلی ادامه داشته باشد تا دولت آینده نیز نظرات خود را در قالب لایحه به مجلس ارائه کند.

قادری گفت: که کمیسیون تلفیق ۴۲ هزار میلیارد مورد نیاز دولت برای پرداخت یارانه‌ها را تأمین کرده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه برخی پیشنهادها برای بررسی در کمیسیون تلفیق و برخی مواد مرعا مانده در دستور کمیسیون تلفیق قرار دارد ابراز امیدواری کرد که لایحه بودجه یکشنبه هفته آتی به مجلس برسد.