به فرصت تبدیل کردن تهدیدهای دشمن در صدا و سیما

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عملکرد صدا و سیما در بخشهای خبری و سیاسی در حوزه انتخابات ریاست جمهوری را مثبت ارزیابی کرد.

نصرالله پژمان‌فر خاطر نشان کرد: صدا و سیما باید چند اصل اساسی را که مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرمودند رعایت کنند هرچند که من در مجموع عملکرد صدا و سیما در بخش‌های خبری و سیاسی را عملکرد خوبی دیدم که در مجموع مناسب بود.

وی ادامه داد: چیزی که ما باید در انتخابات به آن توجه کنیم حضور پرشور جمعیت در فضای انتخابات است؛ فضا باید فضای بانشاط انتخاباتی شود و مردم احساس کنند امید زیادی دارند. در حال حاضر رسانه‌های مختلف هجمه‌های سنگینی در رابطه با انتخابات وارد می‌کنند تا حضور مردم در این عرصه کاهش یابد.

پژمان‌فر درباره وظایف سازمان صدا و سیما هم گفت: این سازمان باید گفت‌وگوهایش را مدیریت کند یعنی جلوی آسیب‌هایی را که ممکن است در فضای انتخابات از طریق گفت‌وگو‌ها انجام شود و حاکمیت اخلاق را درفضای انتخاباتی از بین ببرد، بگیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: حاکمیت اخلاق در فضای انتخاباتی یکی از ضروریات است ما نباید همه دارایی و حیثیتمان را در انتخابات بگذاریم یعنی در عین اینکه باید فضا پرنشاط باشد حریم اخلاقی در همه زوایا چه حریم اشخاص، گروه‌ها، دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف نظام حفظ و مدیریت شود. من فکر می‌کنم این موضوع یک اولویت است که سازمان صدا و سیما باید به آن توجه کند.

وی تصریح کرد: رسانههای مختلف رویکردهای متفاوتی به فضای انتخابات دارند و دشمنان نظام سعی میکنند به اصول نظام هجمه گستردهای وارد شود اما اگر صدا و سیما دقت کند همین تهدید را به فرصت تبدیل میکند. یعنی اگر یک مدیریت لحظهای در ارتباط با مسائل مختلف داشته باشد میتواند با توجه به تغییرات استراتژی دشمن در این عرصه فعالیت کند و با مقایسه بین انتخابات خودمان و انتخاباتی که در دنیا برگزار میشود این نقطه قوت را به عنوان توانمندی نظام ما نشان دهد.