سردار نقدی: حمله‌ اسرائیل به سوریه آزادی قدس را ۱۰ سال جلو انداخت

به گزارش افکارنیوز، سردار محمدرضا نقدی در مراسم رونمایی از کتاب «ناگفته‌های دمشق» که امروز در «سرای اهل قلم» بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شد، اظهار کرد: کتاب «ناگفته‌های دمشق» روایتی مستند از ۱۵۰ روز اسارت و ایستادگی اسرای ایرانی در کشور سوریه است. یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که نشان می‌دهد اگر کسی به اندازه‌ یک جو غیرت و انسانیت داشته باشد با اسرائیل سر ستیز خواهد داشت. این آگاهی بخشی به جامعه‌ نیز میسر نمی‌شود مگر با اقدامات رسانه‌ای، اجرای برنامه‌های روشنگرایی و انتشار کتاب‌هایی از این دست.

وی ادامه داد: وقتی ظلم ظالم به نهایت می‌رسد و از مرزهای قابل تحمل عبور می‌کند، جوهر حق‌طلبانه انسان‌ها برافروخته می‌شود؛ به این معنی که کسانی که می‌ترسند به ترس خود غلبه می‌کنند و افرادی که به اصطلاح جاهلند از ظلم ظالم آگاهی می‌یابند و بشر در این چند دهه‌ اخیر به خاطر جنایت‌های ظالمان حقیقت ظلم را دیده‌اند.

نقدی با اشاره به اینکه " امروز دنیا نسبتا یکپارچه به استکبار شوریده است "، افزود: این، نتیجه جنایت‌هایی است که استکبار به سردمداری آمریکا انجام داده است. اکنون دیگر جان‌ها به لب رسیده در این شرایط دشمن دستپاچه می‌شود و دست به کارهای نامعقول و ظالمانه می‌زند. یکی از آن‌ها را می‌توان در سوریه مشاهده کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: عناصر دست ساخته‌ این جریان‌ها تحت پوشش نام اسلام فعالیت‌هایی انجام می‌دهند که تمام جهان نسبت به اسلام بدبین شوند. در این بین می‌توان به حمایت‌های آمریکا و انگلیس از فرقه وهابیت و جریا‌ن‌های تکفیری اشاره کرد. اکنون جهان باید ببیند که آمریکا که می‌گوید مدافع حقوق بشر است دارد از چه کسانی حمایت می‌کند.

در بخش دیگر این مراسم، عزت‌الله الوندی نویسنده‌ کتاب «ناگفته‌های دمشق» گفت: بر اساس ماموریت سه روزه‌ای که به آذربایجان غربی داشتم با صحنه‌ای مواجه شدم که از منظر انسانی و برای من نویسنده بسیار تکان‌دهنده بود و بار دراماتیک بسیاری داشت، چراکه این ۴۸ زائر ربوده شده در دمشق طی ایام اسارت در وضع بدی قرار داشتند. همچنین نیروهایی که آن‌ها را اسیر کرده‌ بودند با شقاوت شکنجه‌شان داده بودند و رگ غیرت ایرانی من باعثشد نسبت به این موضوع موضع‌گیری کنم و رویدادهایش را بازتاب دهم.

وی همچنین اظهار کرد: تدوین این کتاب بسیار مشکل بود، چراکه کتاب را به صورت مصاحبهای ارائه نکردهایم. برنامهریزی ما این بوده است که در روایتها، جذابیت نقش اول را داشته باشد. این کتاب با همه کاستیهایش قابل دفاع است چون تلاش کردهایم از لحاظ استناد به مصاحبه جنبه روایتگری داشته باشیم.