اظهارات وزیر خارجه آلمان علیه برنامه هسته‌یی ایران

به گزارش افکارنیوز، روزنامه اوشلیم پست گزارش داد که گیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه در کنگره جهانی یهودیان ضمن حمایت از مذاکرات با ایران گفت که رژیم صهیونیستی از حق مشروع دفاع از خود برخوردار است.

وستروله گفت که متوجه است «امنیت برای اسراییل(رژیم صهیونیستی) چه معنایی دارد».

او گفت که آلمان «به تعهد خود در قبال امنیت اسراییل پایبند است».

وزیر امور خارجه آلمان مدعی شد که خواسته‌های هسته‌یی ایران «رژیم جهانی منع اشاعه را به خطر می‌اندازد» و «تهدیدی برای ثبات کل منطقه است».

به گزارش افکارنیوز، سخنان وستروله در حالی بیان می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی در منطقه است و سابقه‌ای طولانی در تجاوز به حریم کشورهای منطقه دارد که تازه‌ترین آن تجاوز به خاک سوریه است. این رژیم با تسلیحات و رفتار نامشروع خود بارها امنیت منطقه را به چالش کشیده و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. در چنین شرایطی صحبت از حق مشروع دفاع در مورد این رژیم که سابقه‌ای غیر تجاوز ندارد، به دور از عقل و منطق به نظر می‌رسد.

وستروله در عین حال افزود که «بهترین راه متقاعد کردن ایران به عمل به تعهدات بین‌المللی‌اش اتخاذ موضعی جدی و متحد توسط جامعه بین‌المللی است».

بنابراین گزارش وی بهترین راه برای واداشتن ایران به صرف نظر از برنامه هسته‌یی را مذاکره و تحریم خواند.

وزیر امور خارجه آلمان ضمن درخواست از ایران برای تعامل جدی افزود که با وجود اصرار آلمان بر مذاکرات، برلین گفتوگو برای گفتوگو را نمیپذیرد.