این بار به نفع هیچکس کنار نمی روم

به گزارش افکارنیوز، علی اکبر ولایتی ظهر سه شنبه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان این مطلب گفت: انتخابات پیش رو تعیین کننده ترین رکن حماسه سیاسی است و بعد از انقلاب تاکنون تعیین یک دولت مقتدر، کارآشنا و مقتدر تا این حد مهم نبود و حماسه سیاسی اینگونه اهمیت خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری قصد دارند مشکلات حال حاضر کشور را به انرژی هسته ای ربط دهند گفت: تحریم های اعمال شده در حوزه های اقتصادی ربطی به دستیابی ایران به انرژی هسته ای ندارد.

ولایتی ابراز داشت: دشمنان نظام می خواهند با ملزم کردن ایران به امضای پروتکل های مختلف در این زمینه ایران را منزوی کنند و با ورود به مناطق حساس نظامی و امنیتی ایران به بهانه نظارت بر عملیات هسته ای جهت برنامه ریزی های موزیانه خود اطلاعات کسب کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: با مطرح کردن موضوعات گوناگونی مانند منع تولید موشک های بالستیک، ارائه پرونده های مختلف برای سازمان حقوق بشر و درخواست لغو مجازات اعدام می خواستند تمرکز ایران را برهم بزنند و این کشور را با تمدن غنی خود به انزوا بکشانند.

ولایتی ادامه داد: ولی ایران با تمام این مشکلات غنی سازی هسته ای خود را از سر گرفت و اکنون جزو ۲۰ کشور دارای انرژی هسته ای است.

وی افزود: کشور ایران به برکت حماسه های مردم آذربایجان، چه در زمان پیش از انقلاب با قیام ۲۹ بهمن ماه ۵۶ و آغازمرحله جدید در روند انقلاب و همچنین زمان بعد از انقلاب به عنوان دیار اولین ها و دروازه ورود تمدن جدید به ایران به رشد و بالندگی در تمام عرصه ها رسیده است و دقیقا یکی از بازوان اصلی حماسه سیاسی و اقتصادی در کشور است.

رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی همچنین در خصوص مسایل داخلی کشور اظهار داشت: اگر مردم بدانند دولتی که می آید اهل شجاعت اقتصادی است و می تواند با تدبیر و اولویت بندی به مشکلات داخلی غلبه کند می توان گرانی، تورم بیکاری مسائل ازدواج و بی ثباتی در تصمیم گیری های اقتصادی، کنترل ارزش های اقتصادی پول را حل کرد.

ولایتی در پاسخ به این سوال که برنامه شما در باره اجرای طرح هدفمندی یارانه ها چیست گفت: طرح هدفمندی یارانه ها جزو قانون برنامه های پنجم توسعه است و زمانی اقتصاد سالمی خواهیم داشت که کالاها با قیمت واقعی در بازار عرضه و تولید کننده به تولید بیشتر ترغیب شود در غیر این صورت ایران تبدیل به یک کشور مصرفی خواهد شد و واردات کالا های خارجی بیشتر می شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: برای تصحیح اقتصاد مجلس تصویب کرد ۳۰ درصد اعتبار تعیین شده برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها برای کارخانه ها و تولیدات صنعتی و ۵۰ درصد به مردم و ۱۰ درصد به نظام سلامت ۱۰ درصد دیگر برای کارهای اداری مملکت و حقوق دستمزد کارمندان و بازنشستگان تخصیص یابد در حالی که این طرح توسط دولت نهم و دهم درست اجرا نشد.

ولایتی گفت: اگر ثبات اقتصادی وجود داشته باشد نرخ ارز نیز ثابت می ماند و مردم نیز می توانند روی این ثبات اقتصادی حساب باز کنند و این اولویت دولت بعدی است.

وی ادامه در خصوصی سیاست خارجی کشور نیز گفت: باید دولت در این زمینه چند مشخصه داشته باشد تا بتواند منافع ملی ایران را تامین کند، باید زبان عرصه و محیط بین المللی را بشناسد تا بتواند با کسانی که در صحنه بین المللی کار می کند رابطه برقرار کند.

ولایتی ابراز داشت: پر کردن چاله های هایی که مسئولان با حرف های خود درعرصه های داخلی و خارجی ایجاد کردند مستلزم صرف هزینه های هنگفت برای کشور بود مانند حرف چاله هایی که باسخنان معاون رئیس جمهور مبنی براینکه چرا اسرائیل بمب هسته ای دارد پس ما هم باید داشته باشیم روابط بین المللی و دیپلماسی کشور را دچار اختلال کرد.

وی تصریح کرد: دولت آینده باید برای دیپلماسی خارجی خود برنامه داشته باشد و ضرورت دارد روابط بین المللی با کشور های همسایه ایران در اولویت قرار گیرد چرا که امنیت ملی ایران با داشتن روابطی خوب و بدون تنش با ۱۵ همسایه آبی و خاکی بدست می آید و در غیر این صورت هدر دادن انرژی محصوب می شود.

وی در پاسخ به این سوال که دیپلماسی شما در مقابل غرب چیست گفت: رویکرد ائتلاف ۲ + ۱ در مورد دیپلماسی با غرب رویکرد ستیزه جویانه نیست و یک دیپلماسی باعزت و دو طرفه بهترین نوع دیپلماسی به شمار می رود. و دیپلماسی با ذلت را نمی خواهیم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تاکید کرد: با حرف تند و بی حساب زدن سیاست خارجی شکل نمی گیرد عده ای دیپلماسی ستیزه جویانه را با دیپلماسی انقلابی اشتباه می گیرند دیپلماسی سیاسی و سالم زمانی شکل می گیرد که دو طرف به موازین و اصول یکدیگر احترام بگذارند.

علی اکبر ولایتی ادامه داد: لازم نیست به بهانه های کوچک خود را از داشتن توانایی های بزرگ علمی محروم کنیم و با قطع روابط با کشور های غربی خود را با حصر علمی مواجه کنیم چرا دانشگاه تبریز نباید در حوزه های مختلف از کشور های غربی دانشجو بپزیرد؟ در حالی که این موضوع به رشد علمی کشور کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که راهبرد عملیاتی برای تمدن سازی اسلامی شما چیست اظهار داشت: پیشرفت و عدالت بازسازی مجدد تمدن اسلامی در حدود هزار سال حرف اول را در دنیا می زد، پیشرفت و عدالت مکمل یکدیگرند به شرطی که پیشرفت از نوع غربی نباشد، تمدن تبلور فرهنگ است بازگشت ارزش های اسلامی و استفاده از تکنولوژی بیگانه بدون ارتباط عزتمندانه با غرب به معنای حذف ارتباط با غرب نیست.

ولایتی درباره اقوام ایرانی نیز ابراز داشت: همه اقوام ایرانی برابرند، در تمامی حوزه در بسیاری از جهات مردم آذربایجان شرقی از خیلی جاهای دیگر بالاتر هستند بالاترین مقام کشور در آذربایجان شرقی است، وقتی بی تدبیری برخی مسئولان در مورد اقوام وجود دارد این ربطی به نظام اسلامی ندارد.

برخی از دانشجویان نظر وی را در خصوص آیت الله هاشمی رفسنجانی و ائتلاف ۲ + ۱ پرسیدند که وی پاسخ داد: در مسایل حکومتی هیچ ملاحظه ای وجود ندارد و ملاحظه هیچ کسی را نمی کنیم و یکی از ایرادات ما به وضعیت موجود این است که دستورات رهبری در مورد فساد اجرا نشده است رهبری چند بار فرموده اند مبارزه درست با فساد در کشور وجود ندارد و تمام کارهایی که توسط دولت در این باره انجام شده است آب در هاون کوبیدن است.

وی افزود: مبارزه با فساد زمانی موثر خواهد بود که هرکسی در هر مقامی که دچار فساد شود باید بازخواست شود.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری کشور در پاسخ به اینکه آیا اعتقادات فعلی شما نسبت به رئیس جمهور همان اظهارات آقای موسوی است پاسخ مثبت داد.

ولايتي در پاسخ به اين سوال كه شما در زمان آقاي هاشمي رفسنجاني به نفع ايشان كنار رفتيد گفت: ديگر به نغع هيچكسي كنار نمي روم مگر آنكه ائتلاف ۲+۱ سياست جديدي اتخاذ كند.