وزارت خارجه ايران درپي سرکوب خشونتبار مردم از سوي رژيم بحرين خواهان خروج هرچه سريعتر يک ديپلمات بحريني از ايران شده است.

به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یک‌شنبه(۲۹ اسفند) اظهار داشت، وزارت خارجه ایران کاردار سفارت بحرین را احضار کرده و به وی اطلاع داد که یکی از دیپلمات‌های بحرینی باید ایران را ترک کند.

این اقدام وزارت خارجه ایران درپی اخراج یک دیپلمات ایرانی از سوی مقامات بحرینی صورت گرفت. مهمان‌پرست این اقدام مقامات بحرینی را " بی‌دلیل و غیرمنطقی " خواند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به تحولات اخیر در بحرین گفت: " پاسخ‌گویی به خواسته‌های مشروع مردم، ثبات و بقای دولت‌ها را به همراه خواهد داشت، در حالی‌که سرکوب تظاهرات صلح‌آمیز و تلاش برای منحرف کردن توجه مردم و توسل به برخی اقدامات ناعادلانه دیگر، تنها شرایط را وخیم‌تر می‌کند. "

تاکنون ده‎ها نفر از مردم بحرین در جریان سرکوب تظاهرات ضد دولتی در این کشور کشته و حدود هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

ناوی پیلای، کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل روز پنج‌شنبه(۲۶ اسفند) اقدام جدید نیروهای دولت در حمله به بیمارستان‌های این کشور و کشتن و مجروح کردن تظاهرکنندگان را به شدت محکوم کرد.

وی افزود، " گزارش‌های زیادی مبنی بر بازداشت، حمله و کشتار تظاهرکنندگان و حتی گروه‌های امدادی به دست نیروهای امنیتی وجود دارد. "

منامه به تازگی از نیروهای نظامی سعودی و امارات متحده عربی به منظور سرکوب تظاهرکنندگان بهره می‌برد.

با تجاوز نيروهاي نظامي سعودي و اماراتي به بحرين، سرکوب تظاهرکنندگان با شدت بيشتري دنبال ميشود.