وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از ميزباني تهران در برگزاري جشن نوروز با حضور رييسان جمهور چند كشور همسايه خبر داد.

' ‌سید محمد حسینی ' در گفتگو با ایرنا، افزود: این آیین با شکوه در روزهای ۷ و ۸ فروردین ماه ۹۰ در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری آیین یادشده از سوی نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و توضیح داد: وزارت فرهنگ نیز در امر برگزاری این جشن از هنرمندان و گروههای هنری در برگزاری آیین های هنری دعوت به عمل آورده است.

به گفته حسینی، رونمایی از ترجمه قرآن کریم به زبان های مختلف، ‌ اجرای کنسرت و موسیقی های سنتی و برنامه های متناسب با آیین اصیل نوروز، ار بخش های جشن سال نو به شمار می رود.

وی از رییسان جمهور کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ترکیه و عراق به عنوان میهمانان ویژه جشن نوروز در تهران نام برد و ادامه داد: از سایر رییسان جمهور کشورهای همسایه نیز برای حضور در این آیین دعوت رسمی به عمل آمده است.

وزیر ارشاد همچنین به حرف و حدیثهایی که در تعدادی از رسانه ها از جانب برخی افراد در خصوص برگزاری جشن نوروز در استان فارس مطرح شده است، اشاره کرد و گفت: میزبانی فارس از ابتدا مطرح نبوده است و تمام پیش بینی های لازم برای برپایی جشن نوروز در تهران صورت گرفته است.

جشن جهانی نوروز، هشتم مهر ماه ۱۳۸۸ توسط سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد - یونسکو - به عنوان میراثغیر ملموس جهانی، به ثبت جهانی رسید.

نخستين دوره جشن جهاني نوروز، هفتم فروردين امسال با حضور رييسان جمهور كشورهاي فارسي زبان، وزيران خارجه، معاون نخست وزير و سفيران كشورهاي مختلف جهان در مجموعه فرهنگي سعدآباد تهران برگزار شد.