«زخم‌خوردگان فتنه»، صحنه دیگری را می‌خواهند

به گزارش افکارنیوزکامران باقری‌لنکرانی در بیت‌العباس کاشان در جمع اهالی این شهرستان اظهار داشت: انتظار می‌رفت تقارن ایام ثبت نام انتخابات با ماه رجب صحنه‌ای باشد که همه به دنبال خیرخواهی و پیشرفت کشور باشند و به خصوص از کاندیداها توقع این بود که از برنامه‌های خود برای رفع مشکلات بگویند اما عصر امروز وقایعی اتفاق افتاد که انسان را نگران می‌کند.

وی با اشاره به گذشت دو هفته از اعلام کاندیداتوری‌اش بیان داشت: تلاش شد در این مدت با بیان برنامه‌های خود در عرصه‌های مختلف به بیان ضرورت‌های برنامه‌ای دولت یازدهم پرداخته شود به عنوان نمونه در عرصه اقتصادی تحول بانکی چه ضرورتی دارد و چه گام‌هایی در این مسیر باید برداشته شود.

این کاندیدای جبهه پایداری خاطرنشان کرد: دولت یازدهم باید شرایطی به وجود آورد که هر کسی بخواهد کار کند از حمایت بانکی برخوردار شود نه آنکه تأمین مالی آن قدر بالا رود که کار به جایی نرسیده و تمام کار هزینه سرمایه شود.

*زبانه‌های آتشی مشاهده می‌شود / حکایت " زخم‌خوردگان " فتنه ۸۸ و " چسبندگان " قدرت

باقری لنکرانی در عین حال با بیان اینکه یک زبانه‌هایی از آتش مشاهده می‌شود که نگران کننده است تصریح کرد: بعضی نگاه‌ها به فضاهای انتخابات این نیست که مشکلات کشور را حل کنند بلکه به عرصه آمده‌اند تا مشکل خود را حل کنند.

به گفته وی برخی‌ از زخم‌خوردگان فتنه ۸۸ و افرادی که چسبندگی قدرت آفت‌شان شده سعی دارند صحنه را طور دیگری رقم بزنند.

وزیر بهداشت دولت نهم تأکید کرد: دوستداران انقلاب اسلامی آنهایی هستند که از عمق جان انقلاب را برای خود یک موهبت الهی می‌دانند و پیشرفت آن خواسته آنان است نباید راضی شوند فضای انتخابات پیش رو تکرار فضای انتخابات سال ۸۸ شود.

*برای ثبت‌نام انتخاباتی لشکرکشی معنایی ندارد

وی با بیان اینکه افرادی آغاز نامناسبی را برای ثبت‌نام انتخاباتی خود رقم زدند ابراز داشت: برای ثبت‌نام انتخاباتی کاندیداها مشاوران و همکاران را همراه خود می‌برند و به هیچ وجه معنایی ندارد این همراهی با لشکرکشی خیابانی همراه باشد و حتی در این میان درگیری هم به وجود آید.

باقری لنکرانی تصریح کرد: پیمان خدا و رهبری این است که به هیچ وجه شرایطی فراهم نشود که ایجاد تنش در جامعه توسط کاندیداها و هواداران آنها به وجود آید چراکه وظیفه این است که آرامش را به عنوان ودیعه الهی در کشور حفظ کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حق نداریم به هر قیمتی در این صحنه حاضر شویم عنوان کرد: باید این حضور با یک آداب و یک سری بایدها و نبایدها همراه باشد به هیچ عنوان حق نداریم نه تنها اسراف‌کارانه و با خرج زیاد وارد صحنه شده بلکه تنش و درگیری نیز به وجود آوریم.

باقری لنکرانی افزود: ما نگران هستیم پیروزی در این صحنه اصل شود برای رسیدن به نتیجه مجاز نیستیم به هر اقدامی دست بزنیم.

وی با اشاره به اینکه از یک نگرش مؤمنانه هدف وسیله را توجیه نمی‌کند گفت: هر چیزی باید مطابق با آداب و شیوه صحیح آن تحصیل شود نه آنکه تنها در شعار کرامت انسانی و آزادی پاس داشته شود و در روز ثبت نام شاهد درگیری‌های ناپسندی در این صحنه باشیم.

*در صورت تکرار فتنه‌ها مردم باز هم با بی‌اعتنایی از کنار آشوب‌آفرینان می‌گذرند

وزیر بهداشت دولت نهم با تأکید بر اینکه درسی که مردم از وقایع سال ۸۸ گرفتند دیگر اجازه فتنه‌گری در کشور را به کسی نمی‌دهد عنوان کرد: مردم اجازه نمی‌دهند عده‌ای در این کشور درگیری‌ به راه انداخته و با اغتشاشات بخواهند منویات خود را پیش ببرند.

باقری لنکرانی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر واکسینه شدن ملت با فتنه ۸۸ گفت: آنهایی که خیال می‌کنند با همان روش‌هایی که در سال ۸۸ سعی کردند و شورش به راه انداختند و در همان سال هم مور‌د بی‌اعتنایی مردم قرار گرفتند بدانند که بصیرت مردم در سال ۹۲ به مراتب بیشتر از سال ۸۸ است.

وی افزود: در صورت تکرار فتنه‌ها مردم باز هم با بی‌اعتنایی از کنار آشوب‌آفرینان می‌گذرند و آشوب‌آفرینان نخواهند توانست با ایجاد تنش چالش‌های جدیدتری را به کشور وارد کنند.

این کاندیدای جبهه پایداری تأکید کرد: توقع مردم این است که در این آزمون انتخاباتی متعهد به حل مشکلات کشور شوند نه اینکه خود مشکل به کشور تحمیل کنند.

باقری لنکرانی در ادامه با بیان اینکه ما و همراهان انتخاباتی‌مان در این عرصه متعهد به رعایت ادب انتخاباتی هستیم گفت: چراکه شرکت در انتخابات را یک عبادت اجتماعی می‌دانیم و مثل هر عبادت کشوری مجاز به دلخواه کار کردن در آن نیستیم و این فعالیت‌ها باید مطابق با ارزش‌ها و اصول رفتاری باشد.

وی تبعیت عملی از ولایت فقیه را یکی از ضرورت‌های یک کاندیدا در نظام اسلامی دانست و بیان داشت: در شرایطی که در عصر غیبت امام زمان(عج) به سر می‌بریم باید علما و در زمان کنونی ولایت فقیه را شاقول و معیار عملکرد خود قرار دهیم و هیچ کسی هیچ بهانه‌ای نخواهند داشت اگر رفتارش بر خلاف رفتار مطلوب رهبری در این مسیر باشد.

*تبعیت و پیروی عملی کاندیدا شرط است نه ادعای شفاهی و لفظی

باقری لنکرانی با تأکید بر اینکه تبعیت و پیروی عملی کاندیدا شرط است نه ادعای شفاهی و لفظی ابراز داشت: افرادی که در صحنه انتخابات تنش‌زایی می‌کنند و یا نسبت به حقوق و مشکلات مردم بی‌تفاوت هستند نمی‌توانند ادعای تبعیت از مقام ولی‌فقیه را داشته باشند.

وزیر بهداشت دولت نهم خاطرنشان کرد: افرادی که در نظام مسئولیت دارند باید بی‌طرفانه و مسئولانه به حل مشکلات مردم همت گمارند نه آنکه کاندیدا معرفی کنند.

*کسی حق ندارد از امکانات دولتی و بودجه عمومی برای تبلیغات استفاده کند

وی افزود: کسی حق ندارد از امکانات دولتی برای تبلیغ یک کاندیدا استفاده کند همان طور که کاندیدایی حق ندارد از بودجه عمومی در این امر سوءاستفاده کند.

باقری لنکرانی اذعان داشت: داوطلبی که در این دوره از انتخابات اسراف‌کارانه برای صندوق حاضر شود یا آنکه ایجاد تشنج کند و پیروزی برد خود را به منافع ملی و مصالح نظام ترجیح دهد به طور یقین رأی نمی‌‌آورد.

وی تأکید کرد: در نظامی که شهدا برای حفظ آن جانفشانی کردند امکان ندارد خلافگویی و خلافکاری به جایی برسد.