انتقاد توکلی از رفتار احمدی‌نژاد در وزرات کشور

به گزارش افکارنیوز، در ابتدای جلسه روز یکشنبه پس از پایان نطق علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص زندگی امام محمد باقر، احمد توکلی با اعلام تذکری نسبت به موضوع نطق ریاست مجلس تذکر داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از جنابعالی به خاطر اینکه به مناسبت میلاد امام باقر(ع) نطقی را ناظر به اوضاع ارایه فرمودید متشکرم، گفت: اینکه اختیار نطق خاص را آیین نامه داخلی به شما داده است در راستای بیان مسایل حساس روز است زیرا نمایندگان نمی توانند این مسایل حساس روز را در نطق خود مطرح کنند شما باید به مسایل حساس روز اشراف داشته و در ابتدای جلسه در خصوص آن صحبت کنید.

توکلی ادامه داد: دیروز آقای رئیس جمهور بر خلاف سوگند و برخلاف رفتار تمام روسای جمهور سابق ایران رفتاری شبیه پادشاهان مستبد داشتند که برای حفظ قدرتشان جانشین تعیین می کنند. اگر مجلس در قبال این بدعت موضع گیری نکند و جنابعالی که سخنگوی رسمی مجلس هستید و در مقام ریاست مجلس در ابتدای نطق تان اگر در خصوص این بدعت گذاری ها موضع گیری نکنید در تاریخ ایران بد تلقی می شود.

توکلی تصریح کرد: رئیس جمهور در سفرهای استانی فرد مورد علاقه خود را همراه می برند و از وی تجلیل می کنند و دیروز نیز تمام قوه مجریه را به پای آن داوطلب مورد بحثریختند و اعلام کردند تمام نقطه قوت قوه مجریه به پای این داوطلب است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: خرج کردن قوه مجریه برای این داوطلب خیانت و قدرت طلبی است شما باید در قبال این موضوع موضع گیری کنید. تذکر بنده به موضوع نطق جنابعالی است.

در ادامه نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز با اعلام اخطار قانون اساسی گفت: نسبت به برخورد بی عقلانه رئیس جمهور در وزارت کشور اخطار قانون اساسی دارم.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که رئیس جمهور در انتخابات همراه با یک نامزد راساً شرکت می کنند.

وی از لاریجانی خواست که مجلس موضوع عدم کفایت رئیس جمهور را بررسی کند.