صداوسیمادر انتخابات تنهامنافع ملی رادرنظر بگیرد

به گزارش افکارنیوز، قاسم جعفری با اشاره به نقش صداوسیما به عنوان رسانه ملی در مشارکت مردم، اظهار کرد: با توجه به اینکه رسانه ملی بیشترین مخاطب را در تمام کشور تحت پوشش دارد باید به گونه‌ای عمل کند که منافع ملی حفظ شود.

وی تصریح کرد: ‌ با توجه به نقشی که رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما در ایام انتخابات بر عهده دارند، باید ملاک‌های انتخاب کاندیداها بدون جانبداری ارائه شود و این ملاک‌ها و شاخص‌ها مورد ارزیابی مردم در انتخاب‌شان قرار گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس خاطرنشان کرد: پس از اینکه شورای نگهبان کاندیدایی را تایید می‌کند این امر نشان می‌دهد که آن شخص کف انتظارات، شایستگی‌ها و ویژگی‌های ورود به انتخابات را داشته است و بر اساس آنچه که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند باید ویژگی‌های مثبت رییس‌جمهورهای پیشین را داشته باشد و سعی در برطرف کردن نقاط ضعف کند.

جعفری دسیسه‌های انتخاباتی از مهم‌ترین آسیب‌ها و مشکلات جامعه‌های مردم‌سالار دانست و گفت: در هنگام انتخابات این جامعه‌ها و رسانه‌های آنها تحت تاثیر تبلیغات گسترده قرار می‌گیرند که می‌تواند در خیلی از مسائل ایجاد مشکل کند.

وی افزود: بنابراین در این زمان صداوسیما می‌تواند از شخصیت‌هایی استفاده کند که بدون جانبداری بتوانند حقایق را بیان کنند و در ایجاد امید، نشاط و شور انتخاباتی در مردم تاثیرگذار باشند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریح کرد: ‌ از سوی دیگر در ایام انتخابات جبهه استکبار تلاش می‌کند تا بگوید که آنهایی که وارد عرصه شده‌اند همه سر و ته یک کرباس هستند و بی‌اعتمادی بین مردم و حکومت ایجاد کنند.

جعفری با بیان اینکه صداوسیما می‌تواند در این برهه کارهای جدی، عالمانه و هنرمندانه در برنامه‌های خود داشته باشد، گفت: تهیه سریال‌هایی با موضوع انتخابات که می‌تواند تاثیر بسزایی در دیدگاه‌های مردم داشته باشد البته بدون جانبداری بسیار موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین تهیه برنامه‌های مستندی که نمونه‌های آن را در مواردی مانند مستند دفاع مقدس و یا دهه فجر داشته‌ایم می‌تواند در این ایام تاثیرگذار باشد زیرا با بررسی تاریخی، مردم می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اینکه در دوره پیش مناظره‌ها در صداوسیما توانست در مشارکت مردم موثر باشد، انتقادی نیز به برگزاری مناظره‌ها وارد کرد و گفت: باید اعتراف کرد که در مناظره‌ها ظرفیت کمی وجود دارد و اگر این امکان وجود داشت که با یک ظرفیت معقول برگزار شود قطعا می‌توانست در حضور مردم در انتخابات موثر باشد.

جعفری تصریح کرد: با توجه به خط قرمزی‌هایی که در هنگام مناظره‌ها وجود دارد، طرفین باید سعی کنند منافع ملی، اخلاقیات و حدود شریعت را در نظر بگیرند و حق ندارند در مناظره با دیگری به حریم خصوصی افراد وارد شده و آن را تبدیل به صحنه افشاگری‌های غیرقانونی و غیرشرعی کنند که هم قانون و هم شرع با آن مخالفت دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید کاندیداها سعی کنند اگر در اینگونه برنامهها قرار میگیرند منصفانه نقد کنند بنابراین اگر بتوان مناظرهها را مدیریت کرد، قطعا اقدام خوبی خواهد بود.