نشست خبری دانشگاه تهران درباره انتخابات

به گزارش افکارنیوز، در ابتدای این نشست که صبح امروز(یکشنبه) برگزار شد، دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه " در انتخابات ۳۳ چهره شاخص ثبت‌نام کرده‌اند "، اظهار کرد: این اتفاق نشان می‌دهد که گروه‌های سیاسی متعدد و متکثری در جامعه وجود دارد که می‌توانند در سازوکار مردم‌سالاری دینی شرکت و خود را به مردم عرضه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه " شاخص‌های انتخاب اصلح را رهبری گوشزد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: رهبری اصطلاح «تمدن نوین اسلامی» را مطرح کردند اما شاهدیم که نامزدها از این مفهوم غافلند و مسائلی را که سال‌هاست حل شده، مثل بحثانتخابات آزاد را مطرح می‌کند. تمدن نوین اسلامی از مسیر علوم اسلامی می‌گذرد و ما تا نتوانیم نهضت نر‌م‌افزاری را محقق کنیم امکان رسیدن به تمدن نوین اسلامی وجود ندارد. نامزدها باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

این فعال دانشجویی در ادامه با بیان اینکه " نامزد‌های انتخابات باید مطالب رهبری را روخوانی کنند تا بتوانند از این مطالب در برنامه‌های خود استفاده کنند "، ‌ تصریح کرد: رهبری در سخنان خود به مساله اقتصاد و معیشت مردم، ‌ سبک زندگی، ازدواج جوانان، ‌ مسکن و اشتغال توجه کرده است.

شهبازی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر برای مذاکره با کسانی که عامل اصلی مشکلات ما بوده‌اند، ‌ بین نامزد‌ها رقابت شکل گرفته است و این نامزدها با گفتمان انقلاب اسلامی آشنایی ندارند.

به گفته وی، تحقق حماسه اقتصادی از طریق حماسه سیاسی امکان‌پذیر است و هرچه مشارکت بالاتر رود، دست دشمن کوتاه‌تر می‌شود.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این اعتقاد که " سیاست خارجی منفعلانه دولت اصلاحات موجب شد که ایران محور شرارت قرار بگیرد "، خاطرنشان کرد: استکبار به بهانه‌های مختلف به ما حمله می‌کند و ما هم باید در مقابل با آنها دشمنی کنیم. ما هنوز معتقدیم اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.

وی همچنین گفت: این سخن که ما با اسرائیل جنگ نداریم، خلاف قانون اساسی است زیرا تصمیم‌گیری‌های سیاست خارجی طبق قانون اساسی بر عهده رهبری است. اصل انقلاب نیز به خاطر دشمنی با اسرائیل بوده است. ما با هرکس که بگوید با اسرائیل سر جنگ نداریم، جنگ داریم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست رضا نظری - مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران - با بیان اینکه در جلسات جامعه اسلامی دانشگاه تهران شاخصه اصلی نامزد‌ها بر طبق گفته رهبری استکبارستیزی برگزیده شد، گفت: هر نامزد‌ی که استکبارستیزی‌اش مقاوم‌تر و تهاجمی‌تر باشد به گفتمان انقلاب اسلامی نزدیک‌تر است.

این فعال دانشجویی افزود: اصلاح‌طلبان که در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند حرف از بازگشت به فضای قبل از سال ۸۴ را در سیاست خارجی مطرح کرده‌اند، اما مردم ما از حقوق هسته‌یی خود کوتاه نمی‌آیند زیرا روند انقلاب اسلامی روبه‌رشد بوده است و سنت الهیون است که ما رو به افول نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به نظر ما دوگانه اصولگرایی - اصلاح‌طلبی دیگر وجود ندارد، اظهار کرد: ما از مواضع برخی اصولگرایان تعجب می‌کنیم زیرا مواضع آنها به موضع اصلاح‌طلبان نزدیک شده است که این امر به دلیل مشاوران آنها است. این اصولگرایان بدانند که آنها دچار خطای سیاسی شده‌اند.

نظری همچنین با بیان اینکه جنبش دانشجویی توانسته‌ است حامیان گفتمان انقلاب اسلامی را بشناسد، تصریح کرد: ما از حضور تمام سلایق در انتخابات خوشحالیم اما از نظر ما ملاک صحت ادعای نامزد‌ها برای خدمت، قانون‌گرایی و تشویق مردم به حضور حماسی در انتخابات است.

مسئول جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران همچنین گفت: من به هاشمی و مشایی توصیه می‌کنم که در هر شرایطی تابع قانون باشند.

وی با اشاره به اینکه جریان‌هایی در داخل و با حمایت خارج به دنبال تکرار فتنه ۸۸ هستند، تاکید کرد: هوشیاری دستگاه‌های امنیتی در این زمینه لازم است.

نظری همچنین افزود: یک دروغ گفتمانی و انتخاباتی که توسط برخی رسانه‌ها ترویج می‌شود، دوگانه هاشمی و مشایی است. ما این دوگانه را قبول نداریم بلکه از نظر ما دوگانه اصلی، دوگانه سازش و مقاومت انقلابی بودن است.

مسئول ستاد انتخابات جامعه اسلامی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به اینکه برخی نامزد‌ها ظرفیت تبدیل شدن به یک موسوی دیگر را دارند، اظهار کرد: آنها می‌خواهند به اصرار حافظه تاریخی ملت ایران را در انتخابات ۸۴ و ۸۸ پاک کنند. اما مردم به فضای قبل از ۸۸ برنمی‌گردند. سیاست‌بازان آروزی توبه سیاسی جنبش دانشجویی را به گور خواهند برد.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: ‌ حضور روحانیت انقلابی در انتخابات ۹۲ تاثیرگذار و حضور آقای مصباح‌یزدی امیدوارکننده و دلگرم کننده است.

نظری در پایان اظهار کرد: ما هیچگاه با دولتها دشمنی نداشتهایم بلکه با استکبار که همان اسرائیل و آمریکا است دشمنی داریم و هرکس شعار استکبار ستیزی بدهد به گفتمان انقلاب نزدیکتر است.