حضور غیر عادی هاشمی در عرصه انتخابات

به گزارش افکارنیوز، علیرضا علی احمدی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم و نامزد احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری در نشست خبری که در محل خبرگزاری فارس، برگزار شد، با بیان اینکه حضور هاشمی در عرصه انتخابات ریاست جمهوری غیر عادی بوده است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت افراد و جریان‌های سیاسی آزاد است و این مردم هستند که باید نامزد مدنظر خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی از گردانندگان حزب جمهوری اسلامی و رئیس مجلس و رئیس جمهور اسلامی ایران بوده است، تصریح کرد: در ۳۴ سال گذشته هیچ فردی نتوانسته خود را به مردم تحمیل کند مگر آنکه مردم آن‌ها را بخواهند.

نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری با بیان اینکه شرایط را برای اداره مناسب کشور در خود دیده است، افزود: بنده در بخش‌های مختلفی از قبیل برنامه‌ریزی، طراحی و امور اجرایی فعال بوده‌ام و به لطف خدا موفق نیز بوده‌ام.

وی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور به دنبال تحول‌آفرینی بوده و موفق به تحول در این دانشگاه شده است، خاطرنشان کرد: یک بار که گزارش پیام نور را خدمت آقای هاشمی رفسنجانی در سال ۸۶ قرائت می‌کردم، ایشان تحول در دانشگاه پیام نور را قبل و بعد از انقلاب اسلامی، با دورانی که بنده در آن دانشگاه بودم قیاس کرده و تحول در این دانشگاه را تحسین کردند.

علی احمدی با اشاره به حضورش در رأس وزارتخانه آموزش و پرورش تصریح کرد: در زمان حضور در آموزش و پرورش فعالیت خود را بر مبنای تحولات بنیادی و تحولات فرهنگی و اجتماعی گذاشتم.

وی افزود: به لحاظ مالی در آموزش و پرورش طوری عمل کردم که این وزارتخانه بدهی‌های ۱۷ ساله خود را تسویه کرد و در عین حال تحول بنیادی و نظام تربیت و تحول نیز اجرایی شد.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یک روستازاده است و برای خدمت به کشور و ادای تکلیف کاندیدای انتخابات شده است، افزود: تلاش دارم برای خدمت به گفتمان انقلاب اسلامی در صحنه انتخابات حضور داشته باشم.

خبرنگاری از علی احمدی پرسید علت جدایی‌تان از دولت چه بوده است که وی گفت: بنده جزء معدود افرادی هستم که سابقه دوستی ۳۰ ساله با آقای احمدی‌نژاد داشتم و حتی با ایشان از دوران شهرداری تهران فعالیت و همکاری داشتم.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم مسئول کمیته برنامه‌ریزی ستاد احمدی‌نژاد و از نویسندگان برنامه دولت نهم(دولت رجا) بوده است، اظهار داشت: از ابتدا بنای من این بوده که جلوی تصمیمات غلط را بگیرم، البته تا حد وسعم این کار را انجام دادم. زمانی که دولت نهم در حال پایان بود و می‌خواستند دولت دهم و کابینه‌اش را تشکیل بدهند، بین دو نماز به آقای احمدی‌نژاد گفتم بهتر است این افراد که گزینه فعلی دولت برای ریاست کاندیداتوری از جمله آنها بود در کابینه نباشد، چرا که هزینه‌هایی برای دولت ایجاد خواهد کرد اما بین دو نماز آقای احمدی‌نژاد پرسید، ذکرت را گفتی، گفتم بله، گفت شما دیگر در کابینه نباشید.

علی احمدی با بیان اینکه همه باید برای برگزاری انتخابات باشکوه تلاش کنند درباره کاندیداتوری‌اش گفت: بنده احساس وظیفه کردم تا در صحنه حضور داشته باشم تا به یاری خدا خدمت کنم.

خبرنگاری از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری پرسید که در صورت کناره‌گیری به نفع کدام جریان و کدام فرد کنار خواهد کشید که وی پاسخ داد: باید ببینیم رقابت‌های انتخاباتی چگونه شکل می‌گیرد و چه کسانی تا آخر می‌ماند و البته باید منتظر بمانیم تا افرادی که مورد تایید شورای نگهبان هستند، معرفی شوند؛ بنده برای استمرار گفتمان انقلاب در صحنه حضور یافته‌ام و اگر شرایط اقتضاء کند، برای استمرار گفتمان انقلاب با سایر گروه‌های اصولگرا و کاندیدای اصولگرا توافقی انجام خواهم داد و بر اساس اقتضائات عقلی، عمل خواهم کرد.

خبرنگاری از علی احمدی درباره همراهی مشایی توسط رئیس جمهور به هنگام ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری پرسید که وی در پاسخ گفت: اگر من می‌خواستم به جای احمدی‌نژاد کاری کنم که فرد موردنظرم رای بیاورد کار دیروز را نمی‌کردم. بهتر بود می‌آمدند و به مردم می‌گفتند که ۸ سال به آنها خدمت کرده‌ایم و البته حاشیه‌سازی‌ها و هزینه‌هایی به کشور وارد شده که به موجب آن پوزش می‌خواهیم؛ کمک کنید تا در چند ماه باقیمانده با یاری هم تورم را کنترل و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

علی احمدی در پاسخ به سؤالی در باره کاندیداتوری هاشمی و مشایی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان صلاح بداند و آقای هاشمی و مشایی را تأیید صلاحیت کند، باید منتظر نظر مردم بود. به نظر می‌رسد در این صورت مردم با حضور آگاهانه خود تکلیف این افراد را یکسره خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برنامه مدون برای اداراه کشور دارند، تاکید کرد: در امور اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برنامه‌های مدونی تهیه کرده‌ام؛ مثلا در بعد مسائل اقتصادی، اولویت را برای کنترل تورم و تکمیل کردن پروژه‌های نیمه تمام گذاشته ام.

علی احمدی با بیان اینکه به حضور جوانان و نسل جوان در امور اجرایی کشور اعتقاد راسخ دارد، گفت: جوانان انقلاب اسلامی بنا به انگیزه و توانی که دارند؛ می‌توانند در کشور تاثیر گذار باشند مشروط به اینکه ما به آنها توجه کرده و موانع حضور آنان را در پست‌های اجرایی برطرف کنیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ژاپنی که درباره سیاست‌ خارجه دولتش پرسید، گفت: ما در سیاست خارجه منطق روشنی داریم و قطعا در سیاست خارجه بر اساس اصول و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، عمل خواهیم کرد.

علی احمدی افزود: نظام سلطه باید حق ملت ایران را به رسمیت بشناسد و بداند که مقاومت در مقابل حقوق ملت ایران نتیجه‌ای نخواهد داشت.

نامزد احتمالی انتخابات آتی ریاستجمهوری درباره وجه اشتراک جریان کارگزاران و حلقه انحراف، خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که اسلام در تمام ابعادش باید اجرایی شود چراکه اسلام تضمین کننده سعادت بشری است، اما این گروهها که دم از تکنوکراسی و اومانیسم میزنند چنین باوری ندارند و به مبانی اعتقادی ما نگاه انحرافی دارند.