به گزارش افکارنیوز، " علی اکبر صالحی " در مصاحبه اختصاصی خود با هفته نامه " اشپیگل " اظهار داشت ایران از طرح ابتکاری روسیه و آمریکا در راستای برگزاری کنفرانس بین المللی در خصوص سوریه حمایت کرده و آمادگی حضور در این کنفرانس را دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون دعوتی برای حضور در این کنفرانس بین المللی به ما نرسیده، افزود: در صورت دعوت شدن حتما در ان حضور می‌یابیم.

صالحی همچنین تصریح کرد ایران یکی از کشورهای مهم منطقه است و امکان پیشبرد مذاکرات بین مخالفان و نظام سوریه را دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر اینکه برای ایران این مهم است که کناره گیری " بشار اسد " از قدرت پیش شرط مذاکرات نباشد افزود با راه حل مسالمت آمیز می‌توان به بحران سوریه پایان داد.

وی در جایی دیگر از مصاحبه خود با " اشپیگل " به رابطه ایران با مصر هم پرداخت و گفت تهران همکاری و روابط مستحکمی با قاهره در خصوص مسئله سوریه دارد و ایران و مصر بر سر سه گزینه عدم مداخله خارجی در خط بحران، ضمانت استقلال و وحدت اراضی سوری و تشکیل رهبری انتقالی مشترکی از سوی مخالفان و نظام این کشور توافق نظر دارند.

علی اکبر صالحی همچنین با محکوم کردن استفاده تروریستها از سلاح شیمیایی در سوریه تصریح کرد ایران هم در خلال جنگ دهه هشتاد با عراق با چنین حادثه ای روبرو شده است.

وزیر امور خارجه در مصاحبه با این رسانه آلمانی گفت هرگونه استفاده از سلاح کشتار جمعی را محکوم می کنبم.