به گزارش افکارنیوز، کامران باقری‌لنکرانی یکشنبه‌شب در جمع طلاب موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با مطرح کردن سئوال در خصوص وظیفه دولت در خصوص ارزش‌ها اظهار داشت: دولت اسلامی در کنار رسیدگی به معیشت مردم، ‌کنترل نقدینگی و مبارزه با فساد اقتصادی در خصوص فرهنگ و ارزش‌ها وظیفه دارد.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت در زمان اصطلاحات که وزیر ارشادش به تساهل و تسامح اعتقاد داشت، این نکته را متذکر شدند که دولت در برابر دین مردمم سئول است

کاندیدای جبهه پایداری با بیان اینکه دولت در زمینه ارزش‌ها باید مداخله‌کننده باشد، افزود: ‌ وظیفه دولت ترویج دین است و ترویج فرهنگی دینی به عنوان یکی از وظایف اساسی دولت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: دولت نمی‌تواند متکفل امور دینی باشد، اما باید از امکانات خود برای ترویج فرهنگ دینی استفاده کند.

باقری‌لنکرانی ارتباط نزدیک دولت اسلامی با حوزه علمیه برای ترویج فرهنگ دینی را ضروری دانست و افزود: ‌ دولت باید ارتباط با چنین نهادهایی را سرمایه خود بداند. دولت یازدهم باید ارتباط خود با حوزه را هم در بخش فرهنگ و هم در بخش سیاست‌گذاری افزایش دهد.

وی با بیان اینکه در گذشته دولت تمایلی به استفاده از ظرفیت‌های حوزه در این عرصه‌ها نداشته است، بیان کرد: عدم ورود حوزه برای پاسخگویی به برخی از پرسش‌ها به ویژه در مسائل اجتماعی آسیب‌هایی را دارد و تأکید مقام معظم رهبری بر فقه حکومتی به این دلیل است، البته موسسه امام خمینی(ره) کارهای خوبی انجام داده است، اما باید توان پاسخگویی در این عرصه را بالاتر ببریم.

کاندیدای جبهه پایداری با اشاره به لزوم نگاه کاربردی به مبانی دینی اظهار داشت: ‌ باید به مبانی با نگاه کاربردی توجه کنیم و آن را به گفتمان تبدیل کنیم؛ مطالب بسیاری را در مصادیق دینی داریم، اما برای در چارچوب قرار گرفتن نیاز به بازآرایی و تنقیح دارند. جامعه‌ای اسلامی است که مفاهیم دینی در تمام ابعادش نمود پیدا کند.

وی با اشاره به افزایش بودجه در سالهای گذشته گفت: در دولت نهم بودجه فرهنگ افزایش پیدا کرد، اما افزایش بودجه تنها بخشی از کار است. مقام معظم رهبری در نخستین سال افزایش بودجه فرهنگی در دیدار با هیئت دولت از تشریفاتی شدن کارها ابراز نگرانی کردند.