برخی به بهانه رد صلاحیت‌ها درپی ایجاد فتنه هستند

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه اول نماز جمعه پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشی از مولای متقیان حضرت علی(ع) گفت: تقوا امروز برای شما مومنین سپر است که شما را از بلا حفظ کرده و راهی به سوی بهشت است.

تحریک عواطف مردم و سیاه‌نمایی اوضاع از ابزارهای فتنه‌گران است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه بحثابزار و شگردهای فتنه‌گران برای ایجاد فتنه گفت: در طول دوران انقلاب اسلامی کشور رویه رو به رشدی را طی کرده است، اگر چه در زمان‌های مختلف انتقادهایی به دولت‌ها وارد بوده اما عزت و عظمت ایران اسلامی یک شبه به وجود نیامده و نتیجه رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری و تلاش برخی دولت‌مردان صادق و صالح است، کسی حق ندارد تمام اقدامات گذشته را زیر سئوال برده و سیاه‌نمایی کند.

وی افزود: برخی طوری صحبت می‌کنند که گویی در این کشور همه خیانتکار بوده‌اند، عناصر فتنه‌گر، سودجو و فرصت طلب سعی می‌کنند با سیاه نمایی آب را گل‌آلود کنند و به نفع خود ماهی بگیرند، باید راجع به کشور منصفانه قضاوت کنیم، طوری وانمود نکنیم که گویی بیش از سه دهه در انقلاب اسلامی خدمتی صورت نگرفته است و تنها سیاهی و ظلمت وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمودی در ادامه تصریح کرد: شگرد دیگر فتنه‌گران تحریک احساسات و عواطف مردم است، سعی می‌کنند اموری که عواطف مردم را تحریک می‌کند مطرح کنند و به آن دامن بزنند، در تاریخ و در جریان خونخواهی عثمان خلیفه سوم نمونه بارز این امر را دیدیم، امروز هم در آستانه انتخابات تحریک احساسات و عواطف مردم را توسط برخی رسانه‌های داخلی و نیز رسانه‌های خارجی وابسته به دستگاه استکبار جهانی می‌بینیم، اینجا است که بصیرت و آگاهی می‌تواند توطئه‌ها را خنثی کند. امام جمعه موقت ورامین با اشاره به نعمت ولایت فقیه عنوان کرد: خدا را شکر امروز ملت بصیر ایران به برکت ولایت فقیه توانسته تمام توطئه‌ها را خنثی کند.

برخی به بهانه رد صلاحیت‌ها در پی ایجاد فتنه هستند

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری گفت: انتخابات باید در موعد مقرر برگزار شود و اکنون که دشمنان و فتنه‌گران از تاخیر انتخابات مایوس هستند در پی کاهش حضور مردم در انتخابات می‌باشند.

محمودی سپس با تاکید بر اهمیت وظیفه شورای نگهبان گفت: برخی افراد به بهانه رد صلاحیت‌ها در پی ایجاد فتنه هستند، همه آحاد ملت باید با هوشیاری کامل مسائل را دنبال کنند. رفتار برخی مسئولان زشت و زننده است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ادامه با تقبیح برخی اعمال مسئولان افزود: رفتار برخی مسئولان ناصواب، زشت و زننده است، بی‌توجهی به رسالت قانونی و ملی محکوم است، ملت ایران با هیچکس عهد اخوت نبسته است، هرکس بخواهد از احساسات مردم سوء استفاده کند چه وابسته به جریان فتنه باشد و چه جریان انحراف بداند انقلاب اسلامی محکم در برابر او خواهد ایستاد. امام جمعه موقت ورامین در ادامه با توجه به بیان ویژگی‌های فرد اصلح توسط رهبری اذعان داشت: فرمایشات رهبری بسیار راهگشاست، درست است یک رییس جمهور برای چهار سال انتخاب می‌شود اما می‌تواند با کارهای خود در ۴۰ سال آینده کشور تاثیرگذار باشد، برای انتخاب فرد اصلح مشورت کنید و با داشتن حجت شرعی انتخاب کنید، اگر تصمیمی با حجت شرعی باشد هرچند هم غلط باشد چون عمل به تکلیف بوده است انسان سرافراز خواهد شد. برترین اعمال شیعیان

وی سپس با تبریک میلاد با سعادت جواد الائمه(ع) با ذکر حدیثی از ایشان گفت: امام فرمودند «برترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج امام زمان(عج) است»، ما باید منتظر فرج آقا باشیم و انتظار خود را نیز در عمل به نمایش بگذاریم.

خطیب امروز جمعه ورامین سپس با بیان اهمیت اعمال ماه رجب تصریح کرد: یکی از برترین عبادات این ماه اعتکاف است که از هفته آینده آغاز می‌شود و اهل دل در این ایام خود را برای تفکر و تدبر آماده می‌کنند، خداوند توفیق اعتکاف را به همه اهل معرفت عنایت کند. انتقاد از اوضاع حجاب در ورامین

وی با اشاره به بدحجابی‌های موجود در شهرستان تصریح کرد: وضعیت بدحجابی در معابر شهر و نیز برخی حرکات اراذل و اوباش قابل تحمل نیست.

محمودی گفت: برخی مدیران نسبت به حجاب و فرهنگ بی‌تفاوت شده‌اند و به رسالت دینی و قانونی خود عمل نمی‌کنند، چرا دولت و مجلس به مصوبه عفاف و حجاب عمل نمی‌کنند، چرا اصل هشتم قانون اساسی مظلوم مانده و اجرا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مسئولان شورای تامین حفظ ارزش‌ها را در دستور کار خود قرار دهند و بدانند هر مسئولی در این زمینه تلاش کند دعای خیر مردم را به همراه خود خواهد داشت. برخی دوستان کم توجه و مدعیان حفظ فرهنگ المان ۱۵ خرداد را تخریب کردند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به روز جهانی موزه و میراثفرهنگی اظهار داشت: برای شناخت فرهنگ و آداب و رسوم یک جامعه به آثار فرهنگی جامعه مراجعه می‌شود، امروز همین مسجدی که در آن نماز می‌خوانیم و هشت قرن پیش بنا نهاده شده نشان دهنده ایمان مستحکم مردم ورامین در طول تاریخ بوده است.

وی عنوان کرد: دیگران آثار باستانی و فرهنگی را برای ما برجای نهادند و ما هم باید آثاری برای آیندگان بر جای بگذاریم، مدت‌ها است که بحثراه‌اندازی موزه دفاع مقدس و ۱۵ خرداد مطرح بوده است. محمودی عنوان کرد: دیگران آثار باستانی و فرهنگی را برای ما برجای نهادند و ما هم باید آثاری برای آیندگان بر جای بگذاریم، مدتها است که بحثراه اندازی موزه دفاع مقدس و ۱۵ خرداد مطرح است اما هنوز اقدامی جدی صورت نگرفته است.

این مسئول سپس به تخریب المان ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: متاسفانه المان موجود ۱۵ خرداد هم توسط مدعیان حفظ فرهنگ وقت و نیز برخی دوستان کم توجه تخریب شد و به نحو شایسته نیز جایگزین نگردید.