به گزارش ایسنا، اسفندیار رحیم مشایی بعد از ظهر روز یکشنبه در مراسم جشن جهانی نوروز خطاب به هیات‌های شرکت کننده در این مراسم اظهار کرد: امروز افتخار داریم به محضر شما بزرگواران خیرمقدمی از سر محبت، صمیمیت و عشق و از منظر وحدت، یگانگی، همبستگی و پایداری بر فضیلت‌های اخلاقی عرض کنیم.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی ایران مردم شریف و ادب‌پرور ایران قدوم شما عزیزان را گرامی می‌دارند و افتخار دارم به نمایندگی از دکتر احمدی‌نژاد نوروز باستانی را به همه آن‌هایی که در پرتو این اندیشه زیبای تاریخی زندگی می‌کنند و به همه‌ مردان و زنانی که به واسطه‌ نوروز از آن بهره می‌گیرند تبریک بگویم.

وی با بیان این‌که «نوروز روزی نو و جدید است» اظهار کرد: نوروز ریشه در اعماق تاریخ دارد و بسیار قدیمی است، اما نگاهش به آینده است، در اعماق تاریخ جایی خوش کرده اما از جنس تازگی است.

رییس دفتر رییس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به این‌که «نوروز روز خدا، انسان و طبیعت است» خاطرنشان کرد: هر آن‌چه که در هستی است با نوروز مرتبط است و نوروز روز شکفتن، بار آمدن به خود آمدن و بازنگری است.

وی نوروز را شکرگذاری فرصت زندگی توصیف کرد و افزود: نوروز روز توجه انسان به پروردگار، نشستن با خود و بخشش و اعطاست؛ همچنان که خداوند در این روز بزرگترین بخشش را یعنی فرصت دوباره زندگی به انسان و جهان را انجام داده است.

وی ادامه داد: امروز افتخار دارم که عرض کنم نوروز فرصت پسندیده و صحنه‌ای از ملت‌های تاریخی ما و روزی جهانی است که برای همه مردم دنیا پیام دارد و روز فضیلت‌های اخلاقی است.

مشایی همچنین فداکاری شهدا را مورد اشاره قرار داد که جان خود را تقدیم ملت کردند و با گرامیداشت یاد آن‌ها گفت: از همه‌ بزرگان و اندیشمندانی که نوروز را پاسداری کردند و آن را بزرگ و فضیلت‌های انسانی را گرامی داشتند یاد می‌کنیم و به روح آن‌ها درود می‌فرستیم و پیمان می‌بندیم که از سر عشق راه و رسم جوانمردی را ادامه دهیم.

وی با یادآوری این‌که «امروز دنیا بیش از هر وقت دیگری به آرامش و صلح نیازمند است» راه تحقق آن را مسیری عنوان کرد که از اراده مشترک انسان‌ها عبور می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی صلح پایدار محقق شده است که همگان لبخندی از رضایت بر لب داشته باشند.

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود: نوروز سبب پیوند ملت‌های فراوانی شده است و دلیل جهانی بودن آن نیز این است که روح خدایی در آن وجود دارد. علت پایداری نوروز اصرار آن بر فضیلت‌های الهی و انسانی است.