به گزارش افکارنیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه امام علی که صبح امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران و همچنین ایازی سخنگوی شهرداری تهران برگزار شد با اشاره به ولادت امیرالمؤمنین(ع) و همچنین سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: همزمانی افتتاح این مراسم خوش سلیقه‌ای از سوی شهردار تهران بوده است که در این ایام فرخنده این پروژه بزرگ را افتتاح کند.

وی تصریح کرد: پروژه بزرگراه امام علی پروژه‌ای بی‌بدیل از نظر حجم فنی و سرعت کار بوده است که جای تشکر از شهردار تهران و همچنین شورای اسلامی شهر تهران دارد.

لاریجانی با بیان اینکه، در مراسم بهره‌برداری بزرگراه امام علی اگر چه محمدباقر قالیباف شهردار تهران حضور ندارد گفت: قطعاً روح وی در این مراسم حاکم است و بنده از او سپاسگزاری می‌کنم به طوری که در حال حاضر قالیباف به دنبال جمع‌آوری رأی حلال است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پروژه‌هایی که با تملک اراضی مردم به هم پیوند خورده است قطعاً مشکلاتی را برای مدیران شهری به وجود می‌آورند و این در حالی است که در تهران نیز این مشکلات بیشتر می‌شود چرا که در زیر زمین با یک نقشه پراکنده از خدمات روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: شهر بزرگی همانند شهر تهران نمی‌تواند خدمات پراکنده و بی‌نظم داشته باشد و قطعاً در این زمینه باید مسئولان شهری تدابیر لازم را برای آینده پیش‌بینی کنند.

لاریجانی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگراه امام علی گفت: این بزرگراه نشان می‌دهد که اگر تصمیمات درست اتخاذ شود می‌توانیم پروژه‌های بزرگی را در کشور به بهره‌برداری برسانیم و در واقع پروژه امام علی برای تهران بسیار مناسب است و یک کمربندی برای شهر تهران محسوب می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مطمئناً با راه‌اندازی بزرگراه امام علی از ترافیک داخل شهر تهران کاسته خواهد شد.

ضمن اینکه بزرگراه امام علی با یک تصمیم درست و یک همت جهادی و ستایش‌پذیر انجام گرفت.

وی در ادامه از تمامی مهندسین، تکنسین‌ها، کارگران و تمامی معاونین شهرداری در اجرای این پروژه تقدیر کرد و گفت: این پروژه کار بی‌نظیر و درستی بود ضمن اینکه در تهران به دلیل اینکه شهر بزرگی است و مشکلات متعدد دارد باید کارهای از این دست بیشتر انجام شود.

لاریجانی در ادامه این مراسم به آلودگی هوا که در این دو، سه سال اخیر به یک معضل در شهر تهران تبدیل شده است اشاره کرد و گفت: اگر در این زمینه نیز مدیریت متمرکز وجود داشته باشد قطعاً نتایج خوبی خواهیم داشت چرا که آلودگی هوا از مسائل اساسی زندگی تک‌تک ساکنان تهران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به دیگر مسائل شهر تهران به جز آلودگی باید به موضوع حمل‌ونقل، بافت‌های فرسوده، مکانهای ورزشی و فرهنگی اشاره کرد که در این زمینه نیز باید کارهایی انجام گیرد.

لاریجانی ادامه داد: بزرگراه امام علی نشان داد که اگر کارها درست و سنجیده عمل شود می‌توانیم از این نمونه کارها با توجه به ظرفیت کشورمان و افراد متخصص بیشتر انجام دهیم.

وی در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف گفت: اگر در حال حاضر در کشور با مشکلاتی روبرو هستیم مربوط به چند دلیل می‌شود که از آن جمله می‌توان به گرفته شدن برخی از تصمیمات نادرست اشاره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرانی و تورم نتیجه سوءتدبیر مسئولان است چرا که اگر درست تدبیر شود و افراط و تفریط نمی‌شد گرفتار مشکلات این چنینی نمی‌شدیم.

وی افزود: در پروژه امام علی تدبیر درست صورت گرفت و در کنار آن همت و تلاشی وجود داشت که توانست این پروژه بزرگ را رقم بزند.

لاریجانی با اشاره به اینکه، زمان مدیران ما در کارهای اجرایی محدود است گفت: مدیران می‌توانند از این فرصت بهینه‌ استفاده کنند و به جای پرداختن به مسائل فرعی به فکر خدمت به مردم و حل کردن مشکلات مردم باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افراد نباید دچار مستی مال و قدرت شوند و این در حالی است که در کشور ما برخی از افراد وقتی بر مسندهایی قرار می‌گیرند به جای اینکه به دنبال وحدت و همدلی باشند به دنبال اختلاف هستند و در واقع به اختلافات دامن می‌زنند.

لاریجانی افزود: افراد به جای اینکه به دنبال اختلاف‌افکنی باشند به دنبال خدمت به مردم باشند.

وی تأکید کرد: مدح ستایش برخی از افراد باعثمستی قدرت می‌شود و باید انسان عاقل از مستی قدرت و مستی مال بپرهیزند و این از سخنان گوهربار امیرالمؤمنین(ع) است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره مجدد به بزرگراه امام علی آن را نمونه‌ای از خدمتگزاری به مردم دانست و گفت: با استفاده از علم و تخصص به جوانان می‌توانیم خدمت بیشتری را به مردم داشته باشیم.

لاریجانی اضافه کرد: مردم آگاه و هوشیارند و اگر ببینند در جایی روحیه خدمتگزاری و کار وجود دارد قطعاً همکاری می‌کنند و در آنجا ممانعت نمی‌کنند و در واقع کار انجام خواهد گرفت که بزرگراه امام علی نمونه بارزی از همکاری و تعامل مردم با مدیران شهری بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم آزادسازی خرمشهر را برای کشور و انقلاب بسیار بزرگ دانست و گفت: این آزادسازی شرایط ما را در کشورها در آن زمان تغییر داد.

وی در ادامه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۲۴ خرداد ماه اشاره کرد و گفت: مطمئناً مردم با حضور در پای صندوق‌ها اقتدار ملی کشورمان را به رخ تمامی کشورهای غربی خواهد کشید و آنها خواهند فهمید که با یک تیم ورزیده و عاقل هدف هستند و نمی‌توانند به آنها زور بگویند.

لاریجانی گفت: کاندیداها نیز در انتخابات باید ملاحظات را داشته باشند و حواسشان جمع باشد و مبادا این فرصت تبدیل به اختلافات درونی و مخدوش کردن حقوق مردم شود چرا که کشورهای غربی همین را از آنها می‌خواهند و می‌خواهند از این روزنه ورود پیدا کنند و در واقع کاندیداها باید به این موضوع توجه داشته باشند که بستر را تبدیل به میدان حضور برای اراده ملی کشور فراهم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این مراسم خاطرنشان کرد: زمینه را باید برای حماسه سیاسی که مدنظر مقام معظم رهبری است و در ابتدای سال جدید به آن تأکید داشته‌ام را فراهم کنیم تا بتوانیم یک حماسه سیاسی بی‌نظیری در کشور رقم بخورد.

لاریجانی در پایان این مراسم، از محمدباقر قالیباف شهردار تهران تقدیر کرد و گفت: قالیباف مدیر پرتوان و سرزنده است که توانسته است آبادانی را در شهر تهران ایجاد کند.