به گزارش افکارنیوز، این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سپس با حضور در همایشی با عنوان همایش بزرگ جامعه ورزشی، یار امام و یاور رهبری، با بیان اینکه " بازسازی اعتماد بین ورزشکاران و دولت، بحثقابل توجهی است "، تاکید کرد: باید وزارت ورزش را تقویت کنیم.

وی در ادامه، میلاد امام علی(ع) و سالروز آزادی خرمشهر را تبریک گفت و اظهار کرد: ورزشکاران ما همواره در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله پس از اسلام اسوه خود را امیرالمومنین(ع) قرار دادند و هم‌اکنون نیز همینگونه است. ورزش در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما به عنوان تقویت‌کننده جسم و در خدمت تعالی روح و تکامل اخلاق قرار است و ورزشکاران ما همواره متخلق به اخلاق بوده‌اند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با مورد توجه قرار دادن ورزش‌های بومی و باستانی در کشورمان خاطرنشان کرد: این ورزشکاران همواره رعایت پیشکسوتان، ‌ ادب و اخلاق را داشته‌اند. در داخل گود ورزش، برای جوانان، آن کسانی که سابقه‌دارتر هستند محترم‌ترند.

ولایتی با بیان اینکه " طی سالیان اخیر ورزش ما هم نمایش خوب و هم نمایش غیرمطلوبی داشته است، چنانچه شاهد بودیم در المپیک اخیر در رده بالایی از ورزش جهان قرار گرفتیم ولی در المپیک قبل از آن اینگونه نبود "، تصریح کرد: کسب مدال‌های فراوان با وجود کاستی‌ها، نشان‌دهنده این است که ظرفیت‌هایی در میان ورزشکاران وجود دارد که البته باید مدیریت شود.

وی اضافه کرد: ورزش به مقدار لازم، تدبیر و حمایت از ورزشکاران را ندارد؛ بنابراین باید وزارت ورزش را تقویت کنیم تا ورزشکاران ما از ابتدا تا آخر عمر مفیدشان و حتی پس از آن مورد حمایت و احترام قرار بگیرند. این در حالی است که ما هم‌اکنون ورزشکارانی را می‌شناسیم که اگرچه مدال‌های جهانی کسب کرده‌اند اما امروز دچار مشکلاتی از جمله مشکل مسکن هستند که این نشان می‌دهد ورزش ما تولیت لازم را ندارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، واگذاری ورزش به مردم را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: ورزش باید به بخش خصوصی و مردم سپرده شود و دولت نقش هدایتگر و حمایتگری ایفا کند، نه اینکه تصدی‌گری داشته باشد.

ولایتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تقویت ورزش همگانی گفت: اگر ورزش، همگانی شود، ورزش پهلوانی و مدال‌آور نیز از بین ورزش همگانی برمی‌خیزد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه " بازسازی اعتماد بین ورزشکاران و دولت، بحثقابل توجهی است "، اظهار کرد: به ورزشکاری قول داده می‌شود که اگر فعالیت کنید و به درجات بالا برسید حتما آینده تو تأمین است، در حالی که وقتی این ورزشکار به درجات بالا می‌رسد اما سنی از او می‌گذرد، رها می‌شود. من ورزشکارانی را می‌شناسم که سابقه‌ای زیادی دارند اما هم‌اکنون در تامین اجاره خانه خود دچار مشکل هستند.

وی تاکید کرد: حتما باید به ورزشکاران این اطمینان را داد که بیمه‌ای در زمان آسیب‌دیدگی‌شان از آنها حمایت خواهد کرد.

ولایتی در ادامه گفت: امر ورزش باید به عهده متخصصان باشد و اینطور نباشد که در یک فدراسیون با ملاحظات سیاسی مسئولی قرار بگیرد که در آن رشته مشخص سررشته‌ای ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه " همه ایران باید یک استادیوم ورزشی شود "، افزود: در این راستا باید از امکاناتمان مثلا از یک پارک به خوبی استفاده کنیم و در یک کارخانه، ورزش را جزو ساعات کاری کارگران محسوب کنیم و بدانیم اگر ورزش همگانی شد، سلامت مردم تضمین می‌شود.

وی همچنین، استفاده از ظرفیت خیرین در ساختن ورزشگاه را مدنظر قرار داد و اظهار کرد: مردم باید بدانند که ساختن ورزشگاه کار خیر است، چراکه سلامت جسم و روح جوانان را تامین می‌کند و ما اگر می‌خواهیم با مواد مخدر مبارزه کنیم باید کار ایجابی انجام دهیم.

ولایتی ادامه داد: با یک تلاش مختصر و مقطعی در یک دوره خاص، تعداد مدال‌آوران ما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و اگر این توجه همگانی و مستمر شود و تدبیر درستی حاکم باشد، گام‌های روبه رشدی برمی‌داریم.

وی با بیان اینکه " استفاده از یارانه‌ها در حوزه سلامت برای تاسیس باشگاه‌ها و موسسات ورزشی به سلامت مردم کمک می‌کند "، افزود: تامین مسکن برای یک ورزشکار مدال‌آور کار سختی نیست ولی در حال حاضر این موضوع سامان ندارد. بازسازی اعتماد بین دولت و ورزشکاران امر مهمی است و هر قولی که دولت به ورزشکاران می‌دهد باید اجرا شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: امیدواریم اخلاق که در ورزش بومی ما نهادینه شده، در ورزش‌های جدید هم نهادینه شود و ایران در ورزش، مدال‌آوردن اخلاق در میادین ورزشی رتبه اول را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، همایش جامعه ورزشی با حضور ولایتی، با پخش کلیپ‌هایی در مورد خرمشهر و انتخابات و نیز با انجام مسابقه فوتسال بین تیم‌های اصناف تهران و ملی‌پوشان جامعه ورزشی پرورش‌اندام و هنرنمایی رزمی‌کاران و باستانی‌کاران دنبال شد. روی لباس ورزشکاران تصاویر ولایتی نقش بسته بود.

علاءالدین بروجردی که به تازگی رییس کارگروه سیاسی ستاد انتخاباتی ولایتی شده است، در این همایش همراه این نامزد انتخابات ریاست جمهوری حضور داشت.

«مشاور رهبری حمایتت می‌کنیم»، «ولایتی ولایتی چشم امین رهبری»، «صلی علی محمد بوی ولایت آمد»، «تا دولت متمم، یک یا حسین دیگر»، «ولایتی ولایتی تو پیرو صداقتی، تو از تبار ملتی»، «معلم اخلاق ما خوش آمدی خوش آمدی»، «به خون پاک شهدا ولایتی تا انتها حمایتت می‌کنیم»، از جمله شعارهایی بود از سوی مجری این مراسم سرداده شد و خواستار تکرار آن از سوی حاضرین می‌شد.

روی پوسترهای تبلیغاتی در این مراسم نیز کنار نام ولایتی نوشته شده بود: متخصص، تجربه‌دار، متدین، معتدل، مشورت‌پذیر.

همچنین از طرف هیات مدیره کیک بوکسینگ کشور، لوح تقدیری به ولایتی اهدا شد و یکی از قهرمانان این رشته مدال خود را به ولایتی تقدیم کرد. در این مراسم، فرامرز خودنگاه از پیشکسوتان و مربیان پرورشاندام کشور نیز حضور داشت.