قالیباف: سوءمدیریت کشور را فلج کرده است

به گزارش افکارنیوز، محمدباقر قالیباف در مراسم سی و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه در این روز عزیز در این مکان مقدس در مسجد جامع خرمشهر که نمادی از ایثار و شهادت و مقاومت صبر و نمادی از تربیت شدگان مکتب اهل بیت(ع) و مریدان واقعی امام راحل است جمع شده‌ایم بسیار خوشحالم.

وی افزود: روز سوم خرداد روزی است که برای همیشه تاریخ نقطه عطف برای کشور و برای همه آن‌هایی که در مسیر سنت الهی حرکت می‌کنند، به وقوع پیوست.

*راه شهدا را ادامه می‌دهیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان تصریح کرد: ما در این مکان مقدس آمده‌ایم که در آغاز یک راه دشوار و پرمسئولیت که ادامه دهنده راه کسانی است که خرمشهر را آزاد کردند مسیری مجدد آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: آمده‌ایم تجدید بیعت کنیم با رزمندگان دفاع مقدس که از شرافت مملکت دفاع کردند و ما را مدیون خود کردند.

قالیباف اضافه کرد: ما خود را مدیون مردم خوزستان مخصوصا خرمشهر می‌دانیم اگر فرصتی خدا برای من قرار داده به برکت رشادت شما مردم عزیز است من همان کسی هستم که روزهایی که جنگ و خون بود کنار شهدا و کنار مردم خوزستان و عشایر عرب این استان جنگیدم.

وی گفت: آمده‌ام با شما عهد ببندم من همان هستم، من همان قالیباف هستم و فقط سنگر تغییر کرده است.

*گلایه‌های خرمشهری‌ها به حق است / خرمشهر آزاد شده اما آباد نشده است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان ادامه داد: این گلایه‌های مردم خرمشهر به حق است خرمشهر را آزاد کردیم اما آن را آباد نکردیم و نساختیم.

وی خاطرنشان کرد: آمده‌ام با دوستان شهیدم تجدید بیعت کنم و اگر توفیق خدمت پیدا کردم قول می‌دهم مانند سال ۶۱ زمانی که خرمشهر آزاد شد در مدت زمان دو سال حماسه اقتصادی را چنان متبلور کنم که به ویژه خوزستان در حوزه حماسه اقتصادی تحقق پیدا کند.

وی همچنین عنوان کرد: قالیباف دو بار احساس حیات کرد یکبار زمانی که در سال ۴۰ در مشهد به دنیا آمدم و یک بار زمانی که در بیست سالگی در خرمشهر کنار شما مردم جنگیدم؛ اگر یک روز دشمن خارجی بود و صدام به ایران حمله کرد امروز هم متاسفانه سوء مدیریت داخلی و ضعف کارها به گونه‌ای مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است.

*باید از نفاق، درگیری و تنبلی دوری کنیم

قالیباف اظهار کرد: نارسایی‌ها، فقر، گرانی، مشکلات بیکاری و معیشتی، آسیب‌های اجتماعی و … مانند دشمنی به جامعه ما حمله‌ور شده‌اند باید دست در دست هم دهیم و جامعه را از نفاق و درگیری و تنبلی دور کنیم.

وی افزود: همانطور که از همه اقشار برای حضور در دفاع مقدس حاضر شدند قول و وعده می‌دهم که با همان پشتوانه، فرصت سوزی‌های گذشته را جبران و فرصت را برای همه اقشار فراهم کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که مردم را مخصوصا جوانان پرشور و نشاط را بدون تبعیض در حماسه اقتصادی وارد کار کنیم.

*سوء مدیریت و نارسایی‌ها، کشور را عقب انداخته است

وی اضافه کرد: ایران کشوری است که امکانات عظیمی دارد منابع عمرانی زیادی دارد اما سوء مدیریت، نارسایی‌ها و دور شدن از فرهنگ دفاع مقدس ما را بسیار عقب انداخته است.

قالیباف گفت: آن همه قول و وعده‌ای که شنیدیم و محقق نشد ممکن است این تصور را برای شما پیش آورد که حرف‌های قالیباف هم وعده است، اما من در هر مسئولیتی که بودم قولی ندادم مگر آنکه بتوانم به آن عمل کنم و آن را انجام بدهم.

*ضمانت من کارنامه ۳۵ ساله مدیریتی‌ام است

وی ادامه داد: ضمانت آن نیز کارنامه ۳۵ ساله مدیریتی من است برنامه ما به گونه‌ای است که دولتی مستقر کنیم که مردم در تصمیم‌گیری‌ها اثرگذار باشند و حضور داشته باشند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان خاطرنشان کرد: امروز در عرصه اقتصادی حضور مردم را نمی‌بینیم در عرصه سیاسی نیز حضور مردم را تنها در صندوق‌های رای می‌دانیم در عرصه اجتماعی مردم را نمی‌بینیم!

*سیاست‌زدگی‌هایی که منجر به فرصت‌سوزی شد را جبران می‌کنم


وی ادامه داد: من در تهران دغدغه‌ای جز مردم نداشتم و بنا دارم ظرف مدت دو سال آرامش و ثبات اقتصادی را برای همه اقشار فراهم کنم، سیاست‌زدگی‌هایی که منجر به فرصت‌سوزی شد را جبران می‌کنم.

قالیباف تصریح کرد: ما منکر کارهایی که انجام شده نیستیم اما نیاز جامعه تامین نشده است زیرا نیازمند یک تغییر و تحول اساسی در ابعاد مادی و معنوی هستیم.

*حوزه جنوب و جنوب غرب را با محوریت خوزستان در اولویت قرار خواهم داد

وی با بیان اینکه متعهدم که دین خود را به مردم عمل کنم، در پایان گفت: با یک برنامهریزی مدون، حوزه جنوب و جنوب غرب را با محوریت خوزستان در اولویت قرار خواهم داد.