فیروزآبادی: شورای نگهبان ملت ایران را شادمان کرد

به گزارش افکارنیوز، سرلشگر حسن فیروزآبادی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: جهاد دری از درهای بهشت که خدای متعال آن را برای اولیای خاص خود گشوده است و عملیات فتح خرمشهر مصداق واقعی جهاد است.

وی ادامه داد: ماه خرداد ماه امام بزرگوار ماست و ساقی خرداد اوست. هر که می نوشد حسینی می شود، عاشق جان خمینی می شود.

فیروز آبادی ولایتمداری و ایستادگی در برابر استکبار را پیام فتح خرمشهر خواند و گفت: یکی از مهمترین فلسفه های سوم خرداد این است که از حیله دشمنان غافل نباشیم و همواره آمادگی و قدرت بازدارندگی و لزوم تقویت نیروهای مسلح یادآوری شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سوم خرداد روز شکست و یاس آمریکا و دشمنان ایران است. سوم خرداد محصول اتحاد ملت و حضور قوی بسیج در کنار ارتش و سپاه و روزی است که امام معجزه روح اللهی خود را به صحنه آورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بند آمدن زبان معاندان در داخل کشور را اثر و نتیجه دیگر پیروزی ایران در سوم خرداد دانست و گفت: افزود: پیروزی بیت المقدس با ایثار ۶ هزار شهید و ۲۵ مجروح به دست آمد که بخش قابل توجهی از شهدا بچه های تهران بودند. می توان گفت مردم شریف تهران بیشترین نقش را در آزادسازی خرمشهر ایفا کردند. درود خدا بر مردم شهید پرور تهران. دشمن تا قبل از سوم خرداد باور نمی کرد قدرت دفاعی جدیدی در سایه عزت اسلام در منطقه شکل گرفته باشد. دنیا باور کرد که ایران قدرتمند است و یک قدرت جدید دفاعی در منطقه غرب آسیا تحول ایجاد کرده است.

جنگ بعد از فتح خرمشهر برای ایجاد مرزهای امن برای ایران بود و تا صدام تن به صلح نمی داد جنگ ادامه می یافت چون او جنگ طلب بود و ما اراده خود را به دشمن تحمیل کردیم و قطعنامه پذیرفته شد و جنگ متوقف شد و به پیروزی انجامید.

وی گفت: مکتب الهی ایران متاثر از اندیشه های امام شکل گرفت و در دو دهه اخیر متاثر از اندیشه های امام خامنه ای بسط و تکامل یافت و به اندیشه مسلط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه تبدیل شد.

فیروزآبادی گفت: این اندیشه اکنون پایه ای برای مقابله با تهدیدات آینده قرار گرفته است. ملت و نیروهای مسلح بر پایه تجربه جنگ و با استراتژی بازدارندگی این سرزمین را برای هر متجاوز و دشمنی قتلگاه خواهد کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه راه امام شاخصه دارد، گفت: ولایت فقیه و شورای نگهبان قانون اساسی دو یادگار مهم امام(ره) برای حرکت در مسیر اسلام ناب و انقلاب است این دو شاخصه اصلی نظام هستند و ما از همه اعضای شورای نگهبان متشکریم که ملت ایران را شادمان کردند.

وی درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: فردی اصلح باید به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که از نشاط، تفکر و برنامه ریزی برای مردم به خصوص محرومان برخوردار باشد، مجاهد، خدمتگزار و تابع ولایت فقیه باشد و با مبارزه قاطع با مفاسد مردم را نسبت به نظام و انقلاب دلگرم کند.