به گزارش افکارنیوز، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز با حضور در جمع اقشار مختلف مردم شهر بندری چابهار در محل تالار وحدت دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار داشت: همان‌طور که در ایران مخالفت‌هایی برای رابطه با آمریکاست در آمریکا نیز مخالفت‌هایی برای رابطه با ایران است به طوری که جناح‌های تندرویی در آمریکا هستند که در دوران خاتمی که گفت‌وگوی تمدن‌ها شروع شد ما را محور شرارت معرفی کردند و گفتند که ایران هم مثل صدام و کره شمالی است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد افزود: رهبری در سخنان خود اجازه دادند که در کنار مذاکرات ۱ + ۵، مذاکرات دیگری نیز در مورد مسئله هسته‌ای با آمریکا داشته‌ باشیم که این تست خوبی است و ما به این عمل می‌کنیم تا ببینم آمریکایی‌ها چقدر جلو می‌آیند؟

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر آمریکایی‌ها از خودشان صداقت نشان دادند و جلو آمدند می‌شود این مسیر را با احتیاط و با دیپلمات‌های قوی پیش برد و به نتیجه رسید.

رضایی با اشاره به سه ایده دولت خود برای حل مشکلات اقتصادی افزود: با این ایده‌ها که شامل تشکیل فدرالیزم اقتصادی و مدیریت محلی است، می‌توان به سمت اداره و حکمرانی مطلوب در کشور پیش رفت و بنده به دنبال به دست آوردن قدرت نیستیم بلکه می‌خواهیم قدرت به مردم واگذار شود تا از توانمندی‌های مردم برای حل مشکلات آنها و شتاب‌دار کردن توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در ابعاد مختلف بهره‌مند شویم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کمبود و کاستی‌های کشور را با دلار‌های ذخیره‌ شده برطرف کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: چهار سال آینده جزء سخت‌ترین سال‌ها خواهد بود که هیچ دوره‌ای به این اندازه سخت نبوده، مسائل کشور را باید جدی گرفته و مسئولانه برخورد کرد که کوچک‌ترین نفع شخصی، گروهی و جناحی در این زمینه آسیب‌زا خواهد بود.

وی با توصیه به دوری و عدم انجام کارهایی که منجر به شماتت می‌شود، گفت: تاریخ درباره تک تک رفتار ما قضاوت خواهد کرد و این مطالب را شخصی به شما می‌گوید که خود در خنثی کردن کودتاها، هشت سال دفاع مقدس و منازعات سیاسی پس از جنگ را تجربه کرده و نسبت به اوضاع اقتصادی، صنعتی، سیاسی و کشاورزی کشور آشنایی دارد.

قربانی مشکلات اقتصادی و تورم، مردم هستند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور باید هر چه زودتر برطرف شود، گفت: قربانی این وضعیت فقط خانواده‌ها هستند، هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که از فقر و فساد استقبال می‌کند، ما باید فقر و بیکاری را هر چه زودتر برطرف کنیم.

وی با بیان این مطلب که «فقر و بیکاری کمتر از حمله آمریکا نیست، کمتر از اشغال خرمشهر نیست، اگر آزادی خرمشهر یک کار مقدس بود، بیرون کردن فقر و بیکاری نیز یک جهاد خیلی بزرگ است و باید به آن توجه و احساس مسئولیت داشت» افزود: حرف من این است که بیاییم برای ملت فداکاری کنیم، دیروز ملت فداکاری کرد و الان نوبت سیاسیون و حاکمیت است تا باری دیگر برای مردم به عنوان ولی نعمت‌های این نظام الهی تلاش کنند که اگر غیر از این باشد دل دشمنان قسم خورده این انقلاب حسینی را فقط شاد کرده‌ایم و موجب بی‌انگیزگی مردم نیز شده‌ایم که این بدترین خیانت به نظام و شهداست.

رضایی با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا برای ما بسیار مهم محسوب می‌شود بیان داشت: اگر در رأس دولت آینده قرار بگیرم در چهارچوب خط قرمزی که رهبر انقلاب اجازه دهند با آمریکا مذاکره می‌کنم و با برنامه گام بر خواهیم داشت تا از شرایط ساکن فعلی که به نفع ملت ما نیست برون رفت داشته باشیم و این تهدید را با برنامه‌ریزی دیپلماسی قوی به فرصتی طلایی در راستای رسیدن به اهداف نظام در ابعاد جهانی تغییر معادله دهیم.

با استفاده از فرصت‌های بین‌المللی روابطمان با کشورهای عربی را احیاء می‌کنیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: روابطمان با کشورهای عربی وضعیت مناسبی داشت که آسیب جدی به آن رسید و ما می‌خواهیم آن را احیا کنیم، هدف این بازسازی مثل گذشته نیست و استفاده از فرصت‌های بین‌المللی است.

وی همچنین جهانی شدن را یک پدیده‌ای همانند موج شهری شدن چند قرن پیش دانست و گفت: جهانی شدن یک سیر تکاملی است و ما نمی‌توانیم دیوارهای بلندی درست کنیم و با جهانی شدن مبارزه کنیم و باید برای جهانی‌سازی یک مدل برگرفته شده از ارزش‌های نظام ترسیم کنیم و برای دستیابی به این هدف بزرگ و نقش ما در جهانی‌سازی و جهانی شدن خلأ داشتن یک طرح و یک برنامه درست و مدون احساس می‌شود که این مهم نیز در دولت بنده به آن توجه زیربنایی و کاربردی شده و نمونه کوچک آن عملیاتی شده و موفق بوده است.

رضایی نظام دیپلماسی را یک ابزار برای پیاده کردن سیاست خارجی دانست و افزود: اهدافی را تأمین می‌کنیم که منافع ملی را حفظ کند و یک راه و روش و تکنیک است که ما را به حفظ منافع ملی‌مان می‌رساند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دولت بنده، بطور حتم از تمام توانمندیهای دولتهای گذشته استفاده و حضوری قوی از کابینه دولتهای گذشته خواهد بود گفت: نگاه من یک نگاه منصفانه است و هر کار درستی که در دولت احمدینژاد و دولتهای گذشته انجام شده را ادامه و اگر اشتباهی بوده آن را به صورت علمی اصلاح خواهم کرد و اجازه تکرارش را نمیدهیم و ما تجارب گرانبهایی داریم و نباید به صرف اینکه افراد دارای سلایق مختلفی هستند از این توانمندیهای آنان در دولت استفاده نداشته باشیم که این بدترین ضربه به این نیروهای متفکر خواهد بود.