به گزارش افکارنیوز، محسن رضایی کاندیدای یازدهمخین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مراسم شروع کار ستادهای جنبش ما ضمن تبریک سالروز آزادی سازی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر آزادی کشور ما بود چرا که آزادی خرمشهر نشان داد ملت ایران سرجای خود ایستاده است ملتی که سالها در همه جنگها شکست می خورد این بار سرپا ایستاده بود.

وی با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر روز سربلندی ملت ایران بود بیان کرد: به همین دلیل شادی و شعف این روز برای ملت ایران مانند ۲۲ بهمن بود.

رضایی همچنین ضمن تبریک میلاد حضرت علی(ع) بیان کرد: عجیب است که این تصادف زمانی پیش آمده بعد از ۳۱ سال از آزادی خرمشهر روز میلاد علی بن ابیطالب با سوم خرداد ماه همزمان شده است. و این درحالی است که عملیات خرمشهر با رمز علی بن ابیطالب آغاز شد و از آن روز حدود بیست و چند روز طول کشید تا خرم شهر آزاد شد. و این همزمانی حتما باید حکمتی داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهور تصریح کرد: از طرف دیگر هر دو مناسبت با شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همراه شده است. آیا در این تقارن ها درک و حکمتی نیست. امسال سال حماسه است رهبر انقلاب سالها است که هر سال را نام گذاری کرده اند. ولی امسال را سال حماسه نامیدند و حماسه ۳ خرداد مصادف با تولد علی بن ابیطالب و سال حماسه سیاسی شده است.

وی با بیان اینکه این تقارنها حس خاصی را می دهد اظهارداشت: این حس، حس پیروز ملت بزرگ ایران است. یعنی ظاهرا این طور است که خدای متعال می خواهد پیروزی دیگری را به ملت ایران تقدیم کند و پیروزی بزرگی نصیب ملت ایران شود.

رضایی تاکید کرد: باید این پیروزی را بدست آورد و آن را ادامه داد چرا که بعد از این پیروزی، پیروزی دیگری در راه است که حماسه اقتصادی نام دارد پیروزی سیاسی مقدمه ایی برای پیروزی بزرگتر است و ما باید برای این پیروزی بدویم. مهم این است که راه پیروزی باز شده است ولی با ایستادن پیروزی بدست نمی آید حس ما این است که پیروزیهای بزرگ در پیش داریم وملت ایران نیز شایسته این پیروزی هاست

رضایی تاکید کرد: دشمنان ما انسانهای ناجوانمردی هستند که آب را به روی خیمه ها بسته اند و حضرت ابوالفضل می خواهد که برای خیمه ها آب بیاورد. امروز فقر، گرانی و مشکلات در زندگی مردم زیاد است و به همین دلیل ما به حضرت ابوالفضل توسل پیدا کردیم تا مشکل گشای راه مردم باشد.

وی خاطر نشان کرد: کنوان وارد یک دوره حساس شده ایم و پیروزی های بزرگی جلوی راه ماست ۲۰ روز وقت داریم و انتظار من این است که از این فرصت نهایت استفاده را بکنیم.

وی خطاب به اعضای جنبش ما گفت: از هر امکان ارتباط و خلاقیتی که دارید استفاده کنید.

محسن رضایی گفت: اگر ما مثل دیگران از ۷ ماه پیش وقتمان را صرف ائتلاف و جناح بندیها کرده بودیم تا اینجا جلو نمی آمدیم مشکلات مادی داشتیم اما توجه نکردیم. از این پس نیز این که چند نفر از هر کاندیدا بماند و چطور شود مهم نیست نباید وقت را تلف کرد البته باید رقبا را رصد کنیم ولی نباید تصمیم گذاری ها را بر این بگذاریم که چه کسی می ماند و چه کسی می رود.

وی با تاکید بر اینکه باید کوبنده به جلو برویم اظهار داشت: کسانی که من را می شناسند می دانند که وقتی تصمیمی را بگیرم زمین و آسمان را جلودار من نیستند. بعضی از دوستان در بعضی از عملیاتها با این اینکه فرماندهان قدری بودند با من مشکل پیدا می کردند آنها می دیدند که من خودم برای شناسایی رفتم واطلاعات دقیق تری دارم این برادران می ماندند اما باید گفت وقتی که به خدا توسل می کنی و هدف روشن است دیگر صبر لزومی ندارد.

وی تاکید کرد: چقدر باید صبر کنیم تا آقایان اوضاع کشور را درست کنند این دولت می آید و آن دولت می رود ۲۴ سال از پایان جنگ گذشته است و این وضعیت اداره کشور است ما باید اکنون ۱۰ سال جلوتر از الان بودیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات افراد منفی بافی می کنند اظهار داشت: آنها می گویند باید از انقلاب و نظام دست کشید اما ما می گوییم اکنون از انقلاب، نظام و ظرفیتهای رهبری استفاده نمی شود ازامکانات معادن ومیراثشهدا به درستی استفاده نمی شود. ما می گوییم ۱۰ برابر چیزی که الان کار شده باید تا می توان کار کرد. ما مثل کسانی که راهنمایی می کنند و می گویند انقلاب برای ما کاری نکرده نیستیم این حرف درستی نیست و عزت فعلی سیاسی ما از کجاست.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر ما مثل کسانی که می گویند اتفاقی در کشور نیافتده وملت ایران خواب می کنند هم نیستیم ما می گوییم پیروزی هایی عظیمی به دست آوردیم اما از همه ظرفیتهای استفاده نمی شود.

وی با بیان اینکه اگر به ما بگویند جریان سوم نفی نمی کنیم اظهار داشت: جنبش ما باید یک راه سوم را در پیش بگیرد. یعنی بگوییم ما نظام و رهبری را قبول داریم اما نسبت به وضعیت موجود انتقاد داریم ما رهبری ونظام را حفظ می کنیم اما به هیچ وجه حاضر نیستیم از اشتباهات صورت گرفته دفاع کنیم مبنای ما دفاع از ارزشها و اصول است نه توجیه کاری.

رضایی خاطر نشان کرد: ما اداره فعلی کشور را قبول نداریم و معتقدیم دولت از ساختار و کارکرد باید عوض شود دولت مانند اتومبیلی است که نه تنها راننده آن بلکه خود اتومبیل نیز باید عوض شود فرهنگ و اقتصاد را باید مردمی کرد.

وی با بیان اینکه در هر سه دولت گذشته نرخ رشد اقتصادی ۴ درصد بوده است اظهار داشت: ظاهر سه دولت فرق می کند اما عملکردشان یک سرعت معین را نشان می دهد. در هر سه دولت تورم و گرانی وجود داشته است در دولت آقای خاتمی کمتر اما در دولت آقای هاشمی و آقای احمدی نژاد بیشتر بوده است ما نباید گرانی و فقر داشته باشیم.

رضایی گفت: جنبش ما باید چارچوب نظام را حفظ و طرح نو ایجاد کند باید به دنبال همه با هم باشد نه همه با من.

وی افزود: جنبش ما باید یک جنبش اجتماعی در سراسر کشور باشد اما باید با ستادها هماهنگ باشد چرا که ما حوصله و فرصت اختلاف نداریم و هماهنگی توان را دو برابر می کند بویژه در سفرهای استانی که دور سوم آن را شروع می کنیم باید جمعیت های عظیم و بزرگ که وجود دارند را وارد صحنه کنیم و حماسه سیاسی مورد نظر رهبر انقلاب را در ۲۰ روز آینده خلق کنیم در سخنرانی ها باید تا جایی که چشم کار می کند جمعیت وجود داشته باشد.