به گزارش افکارنیوز، حاشیه های این مراسم از آنجایی آغاز شد که از بدو ورود حراست صدا و سیما آفیش سختگیرانه ایی نه تنها برای خبرنگاران بلکه برای اهالی رادیو و تلویزیون اعمال کرده بودند و عوامل رادیو ایران و رادیو جوان و همچنین برخی مدیران برای ورود به سازمان و دریافت کارت جلسه قرعه کشی، دچار مشکل شدند.

تجربه های قبلی صدا و سیما در عرصه برنامه های تبلیغاتی تلویزیون برای نامزدها و حاشیه هایی که ایجاد شده بود باعثشد این دوره حتی برای حضور نمایندگان کاندیداها جهت قرعه کشی نیز قرعه کشی جداگانه ایی صورت گیرد. به این ترتیب که سهرابی مدیر روابط عمومی صدا و سیما اسامی که در یک ظرف گذاشته شده بود را به نوبت از قرعه در می آورد.

حضور نماینده نامزدها برای قرعه کشی نیز خالی از حاشیه نبود و هر کدام از نمایندگاه در سخنان کوتاهی اظهار نظرهایی داشتند. شهرام گیل آبادی نماینده محسن رضایی بود که عدد ۱۸ به او رسید و پیروزی مردم ایران را خواستار شد.

* شاهین محمدزاده نماینده علی اکبر ولایتی بود که اظهار امیدواری کرد انتخابات مثل دوره های قبل سربلندی دولت و مردم ایران را به همراه داشته باشد.

*مهدی ذاکری نماینده قالیباف و حسین رحمانی نماینده غلامعلی حداد عادل بودند. رحمانی در سخنانی گفت: انشاءالله تمام این اقدامات برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باشد. وی همچنین این حرکت صدا و سیما را ستودنی دانست

*فرشید گلزاده کرمانی نماینده محمدرضا عارف یوم الله ۲ خرداد و ۳ خرداد را تبریک گفت و آرزوی کرد ۲۴ خرداد یوم الله دیگری ایجاد شود.

*سید محمدزهیر غرضی نماینده سید محمد غرضی بود که اعلام کرد به عنوان یک پسر به نمایندگی از پدرش در اینجا حاضر شده و امیدوار است امسال یک حماسه سیاسی با حضور حداکثری اقشار مختلف جامعه ایجاد شود.

*محمدرضا نعمت زاده نماینده حسن روحانی بود که ریاست ستاد تبلیغاتی وی را نیز بر عهده دارد و از ضرغامی و همکارانش برای برگزاری این مراسم تشکر کرد. پس از این تنها یک قرعه باقی مانده بود که علی باقری رئیس ستاد سعید جلیلی آنرا به نیابت از وی برداشت.

*اعدادی که از ۱۲ تا ۱۸ به نام نمایندگان در می آمد و در جدول پخش نشان دهنده ساعت پخش برنامه هر نامزد بود نیز واکنش نماینده ها و حتی ناظران قرعه کشی را به همراه داشت.

*اعضای کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهور از جمله مرتضوی نماینده وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات، رمضان شجاعی کیاسری نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما، قاضی سراج نماینده قوه قضاییه و میرشمسی نماینده شورای نگهبان از جمله این افراد بودند که ضرغامی پنجمین عضو این کمیسیون را تشکیل می داد.

*زمانی که عدد ۱۳ به نام علی اکبر ولایتی در آمد یکی از اعضای کمیسیون تبلیغات اظهار کرد این عدد نحس است که نماینده کاندیدا گفت: این عدد یادآور ۱۳ رجب میلاد امام علی(ع) است. درآمدن عدد ۱۶ به نام محمد قالیباف نیز خالی از حاشیه نبود و یکی از اعضای کمیسیون گفت: این هم سه روز بعد از ۱۳ رجب است سید محمدزهیر غرضی نیز زمانی که عدد ۱۷را به نمایندگی از پدرش به دوربین ها نشان می داد گفت: این عدد خوش یمن است و اما عدد ۱۵ آخرین گزینه و بنام سعید جلیلی بود که یکی دیگر از افراد گفت یاد آور ۵ + ۱ است.

*پس از برگزاری قرعه کشی نشست پرسش و پاسخ با حضور ضرغامی هم اکنون آغاز می شود.