رضایی: عزت را به جوانان ایران بازمی‌گردانم

به گزارش افکارنیوز، این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اولین برنامه رسمی تبلیغاتی خود که عصر امروز(جمعه) در پارک لاله برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آزادی خرمشهر تبدیل به آزادی ایران و تبدیل به بازگشت اعتماد به نفس به ایران شده است.

وی با بیان اینکه " سیاست و دولت من، سیاست و دولت علوی خواهد بود "، افزود: من در مقابل ظالمان می‌ایستم و حق ملت ایران را از آنها می‌ستانم. من دست و بازوی هر انسان ایرانی و هر انسان مسلمان را می‌بوسم و در مقابل گرفتن حق ایران در مقابل دشمنان کوتاهی نخواهم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تعهد می‌دهم حق تمام مردم ایران، کارگران، کشاورزان، جوانان و تمام اقشار جامعه را به آنها بازگردانم.

رضایی با اشاره به مشکل گرانی و بیکاری در جامعه، تصریح کرد: گرانی‌ها و بیکاری‌ها و مشکلات فرهنگی شایسته ملت ایران نیست. ملت ایران یک زندگی معنوی و مادی و پیشرفت می‌خواهد که انقلاب برای آن شکل گرفته است. ما آمده‌ایم که این زندگی را به مردم بدهیم لذا بیکاری جوانان و گرانی‌ها موجب شرمندگی ما می‌شود. ۴۰ هزار تومان امروز برابر است با ۱۵ هزار تومان سال گذشته و این نشان‌دهنده کاهش قدرت خرید مردم است.

وی با بیان اینکه " در همان ماه‌های اول تشکیل دولت، با مشکل گرانی و بیکاری مبارزه خواهم کرد و آن را مهار می‌کنم "، افزود: زمانی که مساله بیکاری جوانان را از اخبار می‌شنوم شرمنده می‌شوم که هنوز آنها کار پیدا نکرده‌اند و در مقابل خانواده خود شرمنده هستند؛ لذا هدف من این است که این عزت را به جوانان بازگردانم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: رفتار دولت با مجلس و قوه قضاییه و فعالان سیاسی باید بر اساس قواعد باشد. کاری می‌کنم که روابط دوستانه برقرار شود و اختلافی در کار نباشد. سیاستمداران اگر می‌خواهند با یک جامعه اخلاق‌گرا روبرو باشند ابتدا باید این موضوع را از خود شروع کنند. ما در کشور ورزشکاران قوی داریم اما چرا ورزشکاران ما در هیچ سطحی نمی‌توانند راه پیدا کنند؟ دلیل آن این است که سیاستمداران وارد عرصه ورزش و هنر شده‌اند. ما اگر ورزش و هنر را به دست مردم بسپاریم قطعا پیشرفت خواهیم کرد.

رضایی با اشاره به مسائل سیاسی خارجی تصریح کرد: در سیاست خارجی افراط و تفریط زیاد است، ما باید در این خصوص بازنگری‌هایی داشته باشیم. دولت ما باید به دنبال یک سیاست درست، خردمندانه و با حفظ منافع ملی و ارزش‌های اسلامی باشد. ما در مساله مقاومت کوتاه نمی‌آییم و ایستادگی‌مان را ادامه خواهیم داد و باید با یک دست ایستادگی عاقلانه داشته باشیم و با دست دیگر پیشروی فرهنگی و اقتصادی.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره موضع آمریکا برای مذاکره با ایران گفت: ما نباید بهانه به دست آمریکا بدهیم. آمریکا دارد با ما بازی می‌کند چراکه این مذاکره‌ها هیچ کدام جدی نیست. هدف آمریکا این است که فشار تحریم بر زندگی مردم بیشتر شود. همچنین ما نباید اجازه دهیم که مذاکرات آنقدر طول بکشد که تحریم‌ها بر زندگی مردم اثر بگذارد. در این راستا ما قوی‌ترین دیپلمات‌ها را برای مذاکره آماده می‌کنیم که آمریکایی‌ها بر سر دو راهی قرار بگیرند تا نتوانند با ما بازی کنند.

وی با بیان اینکه " کشور ایران کشوری منطقی است "، افزود: ما در این سال‌ها دنبال جنگ نبوده‌ایم. ملت ایران از ابتدا تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده و به دنبال کشورگشایی نبوده است. بنابراین ما از غرب انتظار داریم حق ملت ایران را نادیده نگیرد. همچنین ما در سیاست خارجی به دنبال ماجراجویی و لشکرکشی نیستیم اما از منافع خود نمی‌گذریم. من یک ریال به کشوری نمی‌دهم که در مقابل، یک ریال برای ملتم نگیرم.

رضایی ادامه داد: من برای اینکه بتوانم به قول‌هایم عمل کنم نیازمند همکاری و همیاری مردم هستم. مردم باید دوباره به صحنه بیایند. در حال حاضر دو سفره درست شده است، یکی برای مردم و دیگری برای دولتمردان. ما می‌خواهیم این سفره‌ها را یکی کنیم تا اگر مردم از گرانی رنج می‌برند دولتمردان نیز این موضوع را حس کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه " اگر برنامه درستی داشته باشیم، می‌توانیم مقابل گرانی‌ها بایستیم "، تصریح کرد: ما اگر از صبح تا شب فقط از عدالت حرف بزنیم اما برنامه‌ای نداشته باشیم، فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به بخش کشاورزی در کشور گفت: در زمینه کشاورزی باید تحولاتی انجام شود. کالاهای کشاورزی ما فاقد قدرت رقابت هستند اما این تحول امکان‌پذیر است که کشاورزی سنتی ایران تبدیل به کشاورزی پیشرفته شود تا بتواند امنیت غذایی را به وجود آورد.

رضایی با بیان اینکه " ما در کشور کارآفرینان بسیار خوبی داریم "، مدعی شد: عجیب است که در این کشور همه‌چیز هست اما کشور ما قدرت مقابله با اجناس چینی را ندارد. بالای پنجاه درصد از کارخانجات ایران به همین دلیل از کار افتاده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه " صنعت ایران را باید به طور اساسی متحول کنیم "، افزود: دولت‌های گذشته بر اساس پول خرج کردن شکل گرفته‌ بودند اما بر اساس ثروت تولید کردن درست نشده بودند. ما ریل اقتصاد ایران را به سمت تولید ثروت هدایت می‌کنیم که این ریل ابتدا از اقتصاد خانواده، شهر، استان و بعد ملی می‌گذرد. بر این اساس، اقتصاد ملی از اقتصاد خانوار عبور می‌کند.

وی در پایان خطاب به جمع حاضر گفت: اولین روز تبلیغات من مصادف با سوم خرداد است که این یعنی حماسهای در راه است، یعنی حماسه و پیروزی در راه است. مطمئن باشید ملت ایران در آستانه پیروزیهای بزرگ است، آن هم از طریق جوانان مملکت. زمان شعار دادن و منازعات سیاسی تمام شده است. ما با کمک جوانان مشکلات را حل خواهیم کرد.