به گزارش افکارنیوز، حسین طلا اظهار کرد: امروز نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهری که صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی تائید نشده بود اما در هیات عالی نظارت استان تهران تائید شد به ۱۶ فرمانداری شهرستان استان تهران اعلام شد.

وی با ارائه آماری از میزان ثبت‌نام و تائید و رد شدگان شورای اسلامی شهر و روستا در استان تهران گفت: از مجموع ۴۵۳۹ داوطلب کرسی‌های شورای شهر و روستا در استان تهران، صلاحیت ۶۴۴ نفر در هیات‌های اجرایی رد شد که از این تعداد ۶۰۰ نفر به هیات عالی نظارت شکایت کردند؛ هیات نظارت از این ۶۰۰ نفر، صلاحیت ۳۱۲ داوطلب را تائید و ۲۸۳ نفر را رد کرد؛ صلاحیت پنج نفر باقیمانده نیز به دلیل درخواست زمان برای ارائه مدارک بیشتر تا فردا تعیین تکلیف می‌شود.

طلا همچنین در مورد تعداد تائیدصلاحیت‌شدگان در شهر تهران نیز گفت: در شهر تهران ۱۹۶۰ نفر ثبت‌نام کردند که صلاحیت ۲۱۰ نفر در هیات‌های اجرایی تائید نشد، از این تعداد ۲۰۰ نفر به هیات عالی نظارت اعتراض کردند؛ هیات نظارت از این ۲۰۰ نفر، صلاحیت ۸۹ کاندیدا را تائید و ۱۰۶ نفر را رد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: تاکنون در شهر تهران ۱۶۰۹ نفر صلاحیتشان برای حضور در رقابت های انتخاباتی شوراها تائید شده است. این آمار با احتساب ۱۵۲۰ داوطلبی که صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی و هیات نظارت تائید شده بود و همچنین تائید صلاحیت ۸۹ کاندیدایی که در صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی رد ولی در هیات نظارت تائید شد، محاسبه شده است.

طلا در ادامه در مورد زمان رسیدگی به اعتراضات این دسته از داوطلبانی که مجددا در این مرحله صلاحیتشان رد شده است، گفت: داوطلبانی که صلاحیتشان در هیات‌های اجرایی و هیات نظارت تهران رد شده است، از زمان ابلاغ به مدت دو روز یعنی تا فردا(شنبه) می‌توانند اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات واقع در خیابان استاد نجات اللهی، خیابان ورشو، پلاک ۹ ارائه کنند.

وی همچنین درباره وضعیت بررسی صلاحیت کاندیداهایی که با وجود تائید صلاحیت در هیات‌های اجرایی، در هیات نظارت رد شده است، اظهار کرد: هیات عالی نظارت استان تهران از فردا کار بررسی صلاحیت داوطلبانی که صلاحیتشان در هیات های اجرایی تائید شده بود اما در هیات نظارت شهرستان رد شده بود را آغاز می‌کند، این داوطلبان در چهار روز گذشته اعتراضات خود را اعلام کرده بودند.

به گفته طلا، نتایج این بررسیها نیز نهایتا تا ۱۲ خرداد به فرمانداریهای مربوطه اعلام میشود.