به گزارش افکارنیوز،ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگار مهر در سنندج، اظهار داشت: دشمن با حمایت از گروهک های تروریستی و دست زدن به عملیات های مختلف مسلحانه می خواهد امنیت در کشور به ویژه استان کردستان را به خطر انداخته تا بتواند از این فرصت به سود خود بهره برداری کند.

وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام برنامه ها و توطئه های آمریکا و اسرائیل در منطقه شکست خورد و به همبن دلیل از همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب دشمنان این نظام اسلامی با انجام دسیسه های مختلف می خواهند که به وحدت و امنیت در کشور ضربه زده و در این راه از هیچ اقدامی دریغ نکرده اند.

امام جمعه مریوان با محکوم کردن حادثه تروریستی شهر مرزی مریوان که منجر به شهادت و زخمی شدن شش نیروی فرماندهی مرزبانی استان کردستان شد، بیان داشت: وقتی که دشمن در این حوزه از هیچ توطئه ای برای ضربه به نظام اسلامی دریغ نمی کند بنابراین لازم است که نیروهای امنیتی و انتظامی ما نیز آمادگی و هوشیاری لازم را برای برخورد با دشمن به ویژه افراد فریب خورده داشته باشند.

ماموستا شیرزادی بر تقویت پایه های وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین در راستای مقابله با دسیسه ها و توطئه های دشمن در استان کردستان تاکید کرد و افزود: دشمنان نظام اسلامی با دست زدن به این اقدامات تروریستی و ضد بشری می خواهند که وحدت و همدلی در استان کردستان را از بین ببرد که ما باید هوشیار بوده و در مقابل این دسیسه ها ایستادگی کنیم.

وی در پایان بار دیگر ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی در شهر مریوان و سه حادثه تروریستی طی دو هفته اخیر در شهر سنندج و تسلیت به خانواده های شهدا، خاطرنشان کرد: امیدواریم که نیروهای امنیتی و انتظامی استان کردستان در کمترین زمان ممکن عوامل و مسببین این جنایت های ضدبشری را شناسایی و آنها را به سزای اعمال جنایتکارانه خود برسانند.

در جریان وقوع حادثه تروریستی ساعت ۲ بامداد روز ۱۳ فروردین ماه در نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان با کشور عراق افراد مسلح به پاسگاه مرزی واقع در روستای سیاناو نزدیکی روستای کانی کبود این شهرستان حمله کردند که در این حادثه شش نفر شهید و زخمی شدند.