علی لاریجانی رئیس مجلس در آغاز جلسه علنی امروز دوشنبه با تبریک سال نو به ملت ایران و نمایندگان مجلس آرزو کرد که سالی همراه با پیروزی برای ملت ایران در پی داشته باشیم.

به گزارش مهر، وی همچنین با اشاره به تحولات منطقه افزود: سال جدید در شرایطی آغاز می شود که حرکت های انقلابی منطقه صفحه جدیدی از آگاهی و بیداری مسلمانان را با شتابی تحسین برانگیز باز نموده است.

وی افزود: جنبشی عظیمی که در کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا به راه افتاده است رویدادی کم نظیر است که آغاز و پایان آن دیکتاتورها و حامیان آنان را دچار سردرگمی کرده است.

لاریجانی ادامه داد: در همه این کشورها حرکت مردم رو به جلوست و با آگاهی مردم امکان فریب و انحراف این نهضت ها رو به کاهش است.

وی گفت: گرچه به دلیل رفتار مزورانه غرب و بازی سخیف و سبک امپریالیسم و دیکتاتوری آمریکا و حکام منطقه انتظار پیروزی سریع و کم هزینه مردم نیز امر غیر واقعی است.

وی با بیان اینکه یکی از پیروزی های بزرگ در این عرصه آشکار شدن بیش از پیش اهداف پشت پرده و عدم صداقت آمریکاست افزود: امروز آنها نمی توانند بگویند طرفدار حقوق بشر هستند و در کنار ملت ها ایستاده اند چرا که در بحرین اجازه داده اند ارتش های بیگانه به سرکوب مردم بدون سلاح بپردازند و همچنین نیز در لیبی، قبل از نجات مردم از زیر آتشی که ارتش های غربی با حکومت لیبی برافروخته اند به دنبال امضای قراردادهای نفتی به صورت آشکار و پنهان هستند.

لاریجانی اظهار داشت: آمریکا امروز با ۲ سلاح زور و فریب به جنگ مسلمانان آمده است و در این راستا در جایی با زور و خشونت به دنبال تحقق اهداف خود است و در جایی دیگر با فریبکاری به دنبال کاهش اراده مبارزین است. اما آنچه در این اوضاع اهمیت دارد این است که مسلمانان در هر دو صحنه با قدرت بیداری اسلامی بر این ترفندها غالب شده اند به طوریکه برخی از صاحبنظران آمریکایی دوره جدید خاورمیانه را دوره افول قدرت آمریکا و صعود قدرت انقلاب اسلامی نامیده اند.

وی با مخاطب قرار دادن حکومت های منطقه گفت: باید از سرنوشت محمدرضا پهلوی پند بیاموزند، چرا که وی مورد حمایت غرب بود ولی نتوانست در مقابل اراده ملت ایران که با دست خالی به رویارویی با رژیم دیکتاتوری پرداختند مقابله کند.

وی گفت: آمریکا در روزهای سخت، محمدرضا پهلوی را تنها گذاشت و او را رها کرد لذا حاکمان نباید به حمایت های آمریکا و غرب دلخوش کنند بلکه باید به مردم خود تکیه کنند که مردم در حمایت از حاکمان بس فداکار هستند.

وی همچنین با اشاره به اضطراب آمریکا افزود: این اضطراب را می توان در بحثهای کینه ورزانه و به ویژه بحثحقوق بشر نسبت به ایران مشاهده کرد. در این اقدام عجولانه کاملا آشکار بود که به دلیل دست رد ملت های منطقه به دیکتاتورها و برای انحراف اذهان موضوع حقوق بشر ایران را برجسته نمودند که البته باید بدانند با این اقدام مشکل حقوق بشر موسسین زندانهای ابوغریب و گوانتانامو و حمایت های آمریکا از رژیم های دیکتاتور و ضد حقوق بشر که حتی اجازه رای دادن و رانندگی به زنان نمی دهند حل نخواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پیام نوروزی اوباما به ملت ایران این پیام را بسیار تاسف آور خواند و افزود: به نظر می رسید اوباما لباس رئیس جمهوری یک کشور بزرگ را از تن به در آورده و در حد رئیس سبز شعبه یکی از شهرهای دورافتاده اروپا سخن می گوید. ولی به همین میزان که برای رئیس جمهور این کشور این اقدام مضحک بود برای ایرانیان درس آموز بود. چرا که دانستند که پشت صحنه دغل کاری دو سال گذشته آمریکا دشمنی با جمهوری اسلامی را بیشتر بشناسند.