همدلی و همراهی تهران و دمشق تمام نقشه‌های مستکبران را بر هم زده است

رييس جمهور با بيان اينكه ايران و سوريه در مسائل منطقهاي و جهاني داراي ديدگاههاي مشترك و واحدي هستند، اظهار داشت: امروز همدلي، همراهي و اتحاد تهران - دمشق تمام نقشههاي مستكبران را بر هم زده است.
دکتر محمود احمدی نژاد در دیدار «فاروق الشرع»، معاون اول رییس‌جمهور سوریه با تأکید بر اینکه ایران و سوریه همانند پیکر واحدی در عرصه‌های مختلف عمل می‌کنند، گفت: پیوند مستحکم بین دو کشور جنبه سیاسی و مقطعی ندارد و تجربه نشان داده که در هر مقطع و زمانی که ایران و سوریه وارد عرصه شده‌اند، همواره با پیروزی همراه بوده است.
دکتر احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه دشمنان در اهداف پلید خود نسبت به منزوی کردن ایران و سوریه و تثبیت رژیم صهیونیستی در منطقه ناکام مانده‌اند، اظهار داشت: امروز دشمنان در موضع ضعف قرار دارند و در مقابل، ایران و سوریه هر روز قدرتمندتر می‌شوند و این همه ناشی از وجود همدلی و برادری بین دو کشور است.
رییس‌جمهور با تأیید سخنان معاون اول رییس‌جمهور سوریه مبنی بر اینکه در برابر موجودیت رژیم صهیونیستی علامت سوال بزرگی ایجاد شده است، گفت: این اتفاق یک واقعیت است و پیروزی بزرگی محسوب می‌شود که مقدمه اتفاقات بزرگتری خواهد بود. امروز مستکبران در ضعیف‌ترین موضع خود در ۶۰ سال گذشته قرار دارند که اگر کشورهای مستقل، مواضع خود را در مقابل آنها مقداری مستحکم‌تر کنند، سلطه‌گران رو به اضمحلال خواهند رفت.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به بیانیه تهران و قدردانی از مواضع حمایت‌آمیز سوریه در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت: با بیانیه تهران در حقیقت ایجاد جبهه‌بندی جدیدی در جهان در برابر مستکبران کلید خورد و بی‌تردید ایران و سوریه هسته مرکزی این جبهه‌بندی خواهند بود.
رییس‌جمهور تصریح کرد: عاملی که همه مسایل آینده جهان را رقم خواهد زد وجود روابط برادرانه بین کشورهای مستقل و آزادیخواه است که باید هر چه بیشتر آن را تقویت و گسترش داد.
«فاروق الشرع» معاون اول رییس‌جمهور سوریه نیز در این دیدار روابط تهران – دمشق را راهبردی و استراتژیک دانست و گفت: اهداف و برنامه‌هایی که دو کشور دنبال می‌کنند به نفع ملت‌های منطقه و جهان است.
وی با بیان اینکه باید ملت‌های منطقه سرنوشت منطقه را تعیین کنند، اظهار داشت: خاورمیانه سرشار از منابع و ثروت‌های بیکران است و مهد تمدن‌های بزرگ به شمار می‌رود از این‌رو ملت‌های منطقه از این توانایی و ظرفیت برخوردار هستند که آینده خود را بدون حضور بیگانگان بسازند.
معاون اول رییس‌جمهور سوریه با اشاره به اقدامات غیرعادلانه شورای امنیت و سازمان ملل اظهار داشت: شورای امنیت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سایر سازمان‌های تابع سازمان ملل که به عنوان مرجعی برای حل مشکلات جهانی ایجاد شده‌اند باید حداقل نسبت به چارچوب‌هایی که بنیانگذاران آنها، برای این سازمان‌ها تعیین کرده‌اند، متعهد باشند.
فاروق الشرع با تاكيد بر اينكه امروز در مقابل موجوديت رژيم صهيونيستي علامت سوالي قرار گرفته است، اظهار داشت: اقدام اين رژيم در حمله به كاروان كمكهاي بشردوستانه نشانه ترس، نگراني و ضعف اين رژيم است.