عارف: نباید احساس برد جناحی داشت

به گزارش افکارنیوز، محمدرضا عارف در دیدار مجمع استانداران ادوار و جمعی از مدیران دولت اصلاحات با تبریک پیروزی مردم در انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه انشاء‌الله خداوند توفیق دهد که در دنباله روی از مردم عقب نیافتیم یادآور شد: بحثم از ابتدا این بوده است که اگر یک جریان سیاسی در نظام مدعی است نباید کنار بکشد چون مرگ یک جریان سیاسی سکوتش است.

وی افزود: مردم نشان دادند که همگرایی و تفاهم را دوست دارند و خیلی‌ها گفتند که ما قرار نبود رای بدهیم و این عمل شما ما را به رای دادن تشویق کرد و این بسیار ارزشمند است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: مردم مطالبات جدی دارند و نشان دادند که به نظام وفادار هستند اکنون این میزان از رای، وظیفه ما را برابر تاریخ بیشتر کرد و انشاء‌الله از این فضا به درستی استفاده کنیم.

عارف ادامه داد: نباید در این مقطع احساس برد جناحی داشته باشیم. ما باید در این دوره بازی برد _ برد انجام دهیم. جریان اصولگرایی هم باید در این انتخابات احساس پیروزی داشته باشد.

مهندس محسن مهرعلیزاده در این دیدار گفت: همواره سعی کردیم که در جامعه به اثبات برسانیم که برای یک فرد اصلاح طلب فقط اخلاق مهم است و اخلاق را باید محور همه حرکت ها و مخصوصا حرکت های سیاسی بدانند. عکس العمل شما نسبت به فرآیندی که طی شد در خصوص کناره گیری این مطلب را اثبات کرد.

وی افزود: نسیمی هم که اکنون از موفقیت می ورزد همه می‌دانند که بخاطر رعایت اخلاق مداری آقای عارف است. کار ایشان مشی اصلاح طلبی را در جامعه آبرومندتر کرد. من موفقیت اخلاق در اصلاح طلبی را به شما که علم آن را برافراشتید تبریک می گویم. مردم صدق و صفا می خواهند و امیدواریم مردم در این ۴ سال آینده بتوانند شهد پیروزی را بچشند.

محمود میرلوحی نیز در این جلسه گفت: همت، درایت و تلاش همه دلسوزان و مخصوصا شما را که سهم بزرگی در این پیروزی داشتید، تبریک می گویم. هم ملت و هم سیاستمداران و مخصوصا اصلاح طلبان باید از برکات این پیروزی بهره بگیرند. این حرکت نشان داد که جریان اصلاح طلبی فرصت طلب و به دنبال رسیدن به منافع باندی و جناحی نیست بلکه جریانی دلسوز، مسئول و پاسخگو است. جریان اصلاح طلبی نشان داد که چیزی جز حل مشکلات ملت و پیشرفت کشور هدفش نیست. از روش، متانت و زحماتی که متقبل شدید تشکر می کنیم و معتقدیم اولین پیروز میدان شما بودید و ما هم سرباز شما هستیم.

زاهدی استاندار اسبق استان مرکزی نیز گفت: معتقدم که تاریخ را روزها نمی سازند بلکه انسان ها در مقاطع خاص می سازند. یک انسان ممکن است یکبار فرصت داشته باشد که تاریخ را بسازد. به اعتقاد من با این حرکت شما اصلاحات دوباره اصلاح شد.

زهرا شجاعی نیز که در این جلسه حضور داشت با بیان اینکه برای ما بخاطر همکاری نزدیکی که با شما داشتیم انجام چنین اقدامی دور از انتظار نبود، خاطرنشان کرد: ورود یک شخصیت علمی به عرصه سیاست بیانگر نوعی ایثار است. در تاریخ اصلاح طلبی این حرکت شما شاید گوشه ای از خطاها که در گذشته مرتکب شده‌ایم که نتیجه آن عدم همگرایی که منجر به حاکمیت اصولگرایان شد را جبران کرد. همچنین بزرگترین ضربه‌ای که ما در در دوران حاکمیت اصولگرایی خوردیم با این اقدام اخلاقی شما تا حدودی جبران شد. شما بدون اغراق و سازش از جریان اصلاح طلبی دفاع کردید و به اعتقاد من راه آقای خاتمی و ظلم‌هایی که به آنها شده بود را زنده کردید و جریان اصلاح طلبی مدیون حضور آقای عارف در طول عرصه انتخابات است و حسن ختامی پیدا کرد که نشانه این است که خداوند ایشان را خیلی دوست دارد چراکه در اوج محبوبیت کنار رفت.

کشاورزیان استاندار مازندران در دولت اصلاحات نیز در این دیدار گفت: کاری که شما کردید بزرگ بود. چراکه نشان دادید شیفته قدرت نیستید. در زمانیکه اصلاح طلبان قصد نداشتند کاندید داشته باشند، دکتر عارف کاندیدا شد. عارف با ابتکار خودشان اصلاح طلبان را از حالت انفعال درآورد.