نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهوری دو بحثانتقال پایتخت سیاسی به سمنان و انتقال یک میلیون نفر جمعیت به این استان را مطرح کرده بود که باید این مسائل پیگیری شود.

مهر، وی با بیان اینکه انتقال پایتخت سیاسی به سمنان در سفر سوم هیئت دولت نیز مطرح شده است، گفت: کمیته پیگیری انتقال پایتخت سیاسی ایران به سمنان باید تشکیل شود.

وی اضافه کرد: انتقال جمعیت و پایتخت سیاسی باید جزو برنامه‌های اولویت ‌دار در استان باشد و مسئولان باید با فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم مقدمات این کار را فراهم کنند.

به گفته وی، بر اساس مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام پایتخت سیاسی کشور تا سال ۱۴۰۴ باید از تهران منتقل شود و ما باید زیرساختهای لازم را برای گزینه احتمالی انتقال پایتخت به سمنان فراهم کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نزدیکی به تهران، ارتباط با شمال و جنوب و غرب به شرق، وسعت بیش از پنج برابری تهران، جمعیت بسیار کم از مهمترین دلایل مهم برای انتخاب سمنان به عنوان گزینه انتقال پایتخت است.

نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی با یاد آوری انتقال تیم ورزشی استیل آذین به سمنان گفت: مردم و ورزشکاران استان خواستار انتقال تیم ورزشی استیل آذین به سمنان هستند.

وی با تاکید بر اینکه ورزش برای استان و جوانان و ورزشکاران بحثی مهم است، گفت: مسئولان باید با فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌ها از جمله زمین در حمایت همه جانبه از این تیم تلاش کنند.

به گفته وی، این انتقال می تواند باعثشود تا جوانان و مردم خونگرم سمنان با وحدت و علاقه فراوان به رشته فوتبال از این تیم حمایت و پشتیبانی کنند.

نماینده سمنان در مجلس با انتقاد از اجرایی نشدن برخی مصوبات دورهای اول و دور دوم سفر هیئت دولت به سمنان گفت: در اجرای مصوبات سفرها باید اولویت اجرای طرح‌ها رعایت شود.

به گفته وی، طرح ورودی و خروجی سمنان از مصوبات دور اول سفر است که توجه خاصی به آن نشده است.

وی با اشاره به عدم اجرای مصوبه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سمنان گفت: منطقه ویژه اقتصادی در سمنان در تصویب لایحه ایجاد مناطق ویژه اقتصاید به عنوان نخستین شهرستان استان سمنان در سه سال گذشته بوده است که این طرح باوجود داشتن مصوبه تاکنون اجرایی نشده است.

کواکبیان با اشاره به اختصاص یک هزار هکتار زمین برای ایجاد این منطقه تصریح کرد: باید با کمک مسئولان این استان تجهیزات منطقه ویژه اقتصادی سمنان تکمیل شده و طرح عملیاتی شود.

به گفته وی، معافیت از مالیات و معافیت‌های گمرکی در این منطقه ویژه و ارائه تسهیلات بانکی از جمله امتیازاتی است که دولت باید برای این مناطق در نظر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل تامین آب در بخشهای مختلف دغدغه مسئولان استان است، گفت: دولت با اجرای پروژه موسوم به " غدیر " و انتقال آب از حوزه های جانبی به استان سمنان یادگاری ارزشمندی را به ارمغان خواهد گذاشت.

وی پیگیری برای انتقال سریع آب دریای خزر به سمنان، تسریع در فاز اول طرح آزاد راه حرم تا حرم، تلاش برای تکمیل ساخت فرودگاه سمنان و آغاز پرواز این فرودگاه را نیازهای این استان دانست.

کواکبیان بر افتتاح رسمی فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی، بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی و واحدهای مسکن مهر سمنان تاکید کرد و گفت: مسئولان استانی باید ایجاد دو شهر جدید آهوان و رضا ‌‌آباد از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان را مورد توجه قرار دهند.