ستمگران به جنین در شکم مادر هم رحم نمی‌کنند

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران به تقوا و اهمیت آن اشاره کرد و به روایتی از امیرالمومنین علی(ع) پرداخت و اظهار داشت: ‌ حضرت علی(ع) می‌فرمایند تقوا کنید چرا که این از هر نوع قدرت و مملوکیتی برتر است و ذخیره‌ای برای قیامت و وسیله آزادی به شمار می‌رود.

وی در ادامه درباره عظمت ماه شعبان گفت: خداوند در ماه شعبان یک جایزه بزرگ را برای بنده‌های خود در نظر گرفته که همه باید این جایزه را دریافت کنند و آن جایزه حرکت به سوی ذات مقدس و بریدن از آنچه غیر خدا است.

خطیب موقت جمعه تهران در مورد درجات ماه شعبان نسبت به دیگر ماه‌ها نیز تصریح کرد: شعبان ماهی است که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) برای عبادت خود را هلاک می‌کرد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در مورد فرایض دعا خاطرنشان کرد: گاهی اوقات دعای مومنان بالا نمی‌رود اما دعا اگر جوابی به دنبالش باشد به انس الهی نزدیک خواهد شد و انسانی که لبیک را از خداوند بشنود در محفل انس و معراج قرار می‌گیرد و جوابها را از خدا دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: گاهی یک انسان به کعبه چسبیده و ذکر می گوید اما انگار که دور است و پاسخی دریافت نخواهد کرد.

خطیب موقت جمعه تهران به ولادت حضرت ولی عصر(عج) در ماه شعبان اشاره و تصریح کرد: در روایات شیعه و سنی آمده است که انتظار حضرت ولی‌عصر(عج) از ارزش فراوانی برخوردار است و حضرت زین‌العابدین نیز می‌فرمایند که انسانهایی که در زمان غیبت به سر می‌برند و امام حجت را قبول و منتظر ظهورش هستند از مردم هر زمانی افضل و بالاترند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه قبل از ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) اعتراضات و قیام‌های مردم به اوج خود می‌رسد، گفت: مردم در مقابل ستمگران مقاومت را شروع و از آن سو ستمگران در مقابل مقاومت دست به کشتار می‌زنند که این کنش و واکنش به اوج خود می‌رسد به گونه‌ای که دشمن حتی به جنینی که در شکم مادری است رحم نمی‌کند.

وی ادامه داد: آن زمان است که حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج) قیام به سیف می‌کند و فقط با طبقاتی به مبارزه برمی‌خیزد که در مقابل مردم قرار گرفته‌اند چرا که مردم آن زمان شیفته عدل و اسلام خواهند بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خطاب به منتظرین ظهور حضرت امام زمان(عج) تاکید کرد: منتظران باید زمینه ظهور را فراهم کرده و زیبایی اسلام را به دنیا نشان دهند.