به گزارش افکارنیوز، محسن بهرامی از چهره‌های نزدیک محمد شریعتمداری و فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه افراد زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند تا در کنار شریعتمداری موضوع تشکیل جبهه اعتدال را از نظر، نظریه پردازی، اجرایی و تشکیلاتی دنبال کنند، گفت: در شرایط فعلی جبهه اعتدال از اشخاص حقیقی، حقوقی و احزاب معتدل تشکیل می‌شود و طبیعی است در این مسیر دوستان شریعتمداری که در دوره انتخابات بعنوان اعضای ستاد و همراهان او بودند در مسیر ایجاد جبهه اعتدال هم با او همکاری خواهند کرد، از جمله بنده که اعتقاد به مشی اعتدال دارم و معتقدم در حال حاضر مردم طرفدار و متقاضی مشی اعتدال شده‌‌اند و از افراط و تفریط دوری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز پروسه رسمی تشکیل جبهه اعتدال آغاز نشده است، اظهارداشت: شریعتمداری در دو روز گذشته دیدگاه‌های خود پیرامون تشکیل جبهه فراگیر اعتدال را در جمع هسته اولیه ستادهای انتخاباتی خود بیان کرده است، ضمن اینکه شریعتمدرای توضیح داده که برای راه‌اندازی جنبش یا همان جبهه اعتدال، با اشخاصی همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و ری شهری صحبت کرده است. حتی آقای ری‌شهری تقبل کرده تا ابعاد بحثنظری اعتدال در اسلام را در قالب یک کتاب منتشر و یا مباحثی را به صورت شفاهی در جمع دوستداران اعتدال بیان کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه از لحاظ تشکیلاتی، جبهه اعتدال از افراد و تشکل‌هایی تشکیل می شود که به خط و مشی اعتدال اعتقاد داشته باشند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد حضور احزاب و تشکل‌هایی معتدلی هستیم که به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند اما آنها در مقاطع و حرکت‌های اجتماعی، سیاسی می توانند با اتحاد و همبستگی جبهه فراگیری را همچون جبهه پیروان که اصولگرایان سنتی را تشکیل می‌دهند، یا جبهه پایدرای و ایستادگی که در اصولگرایی تعریف می‌شوند، تشکیل دهند. جبهه اعتدال را احزاب و تشکل‌های رسمی که به مشی اعتدال نزدیک هستند، تشکیل خواهند داد.

بهرامی تاکید کرد: البته تعدادی از احزاب که در دوره انتخابات به عنوان حامی شریعتمداری به میدان آمده بودند، در تشکیل این جبهه نقش آفرینی می‌کنند ضمن آنکه احزاب دیگر نیز پیوستن و همکاری خود را با این جبهه اعلام کرده‌اند که بنده در حال حاضر نمی‌توانم اسامی آنها را اعلام کنم.

وی با بیان اینکه جبهه اعتدال دولت ساخته نیست، یادآورشد: در دولت‌های سازندگی و اصلاحات شاهد فعالیت احزاب دولت ساخته‌ای همچون حزب کارگزاران سازندگی و جبهه مشارکت بودیم، از این رو شخص شریعتمداری تاکید دارد تا این برداشت مبنی بر همسویی جبهه اعتدل با دولت یازدهم ایجاد نشود. این جبهه می‌خواهد به عنوان جریان غیردولتی شناخته شود.

این چهره نزدیک به محمد شریعتمداری درباره اینکه آیا آیت الله ری شهری به عنوان چهره تاثیرگذار در جبهه اعتدال ورود پیدا خواهد کرد؟ گفت: اطلاعی ندارم، این موضوع را باید از شخص شریعتمداری سوال کنید. آنچه می‌دانم این است که وی از تشکیل چنین جبهه‌ای استقبال کرده و قول داده که در زمینه تالیف مطالب اعتدال در اسلام، به جبهه کمک کنند.

بهرامی با بیان اینکه جبهه اعتدال در ابتدای فعالیت نمیخواهد سیاسی عمل کند، اظهارداشت: هدف اولیه این جبهه حرکت اخلاقی-اجتماعی است نه سیاسی؛ البته ممکن است در انتخابات آینده نقش تاثیرگذاری هم داشته باشد ولی بیشتر نگاه شریعتمداری در مراحل مقدماتی جبهه اعتدال، حرکت اجتماعی، فرهنگی و اخلاق مدارانه است تا سیاست ورزی.