نباید گمانه‌زنی‌ها درباره دولت آینده رسانه‌ای شود

به گزارش افکارنیوز،الله‌یار ملک‌شاهی گفت: معرفی کابینه و وزیران جزو وظایف و اختیارات رییس جمهور است. بنابراین کسی که مسوولیت دارد، اختیار نیز داشته و هیچ‌کس نیز نباید اختیارات او را محدود کند.

وی ادامه داد: یک جریان رسمی مانند مجلس نیز باید در چارچوب فعالیت‌های قانونی خود وارد اظهارنظر شود نه جوری که رییس جمهور تحت فشار قرار گرفته و افرادی را به عنوان کابینه معرفی کند که مدنظر او نباشد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه رییس جمهور پاسخگوی عملکرد هیات دولت است، تصریح کرد: گروه‌های رسمی و غیررسمی باید به رییس جمهور منتخب که بیش از ۵۰ درصد رای آورده این مجال را بدهد که با فراغ بال و با توجه به تناسب نیازها از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده کند.

ملک‌شاهی خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که رییس جمهور نباید تحت فشار افراد، گروه‌ها و جناح‌های خاص کابینه خود را به مجلس معرفی کند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رسانه‌ها از نام بردن افرادی به عنوان کابینه آینده گفت: دکتر روحانی خود چندین بار این موضوع را تحت عنوان گلایه مطرح کردند که نباید گمانه‌زنی‌ها رسانه‌ای شود چراکه علاوه بر اینکه در جامعه ایجاد توقع می‌کند، می‌تواند موجب موضع‌گیری‌ها بی‌جهت شده در حالی که چنین موضوع‌هایی اصالتا واقعیت ندارند.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان یادآور شد: باید فضا را کاملا آرام و بیحاشیه نگه داشت تا رییس جمهور افرادی کاردان و لایق را به مجلس معرفی کند.