به گزارش افکارنیوز، منصور حقیقت‌پور در مورد اظهارات جک استرا مبنی بر حضور در ایران در دولت روحانی اظهار داشت: جک استرا اگر بر این پایه که بخواهد گذشته انگلیس را جبران کند و با هدف اظهار پشیمانی و ندامت به کشورمان سفر کند، سفرش هیچ مانعی ندارد اما اگر رویکردی خلاف این داشته باشد قطعاً با پاسخ منفی برای سفر خود روبه‌رو می‌شود.

وی تصریح کرد: هیچ مانعی برای سفر جک استرا با نیت تعامل و تقویت ارتباطات به شکل مسالمت‌آمیز وجود ندارد و هیچ اشکالی ندارد که این مقام بلند پایه سابق انگلیس به ایران سفر کند مشروط به اینکه تابلوی «توطئه ممنوع» را با خود به همراه داشته باشد.

حقیقت‌پور خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰۰ سال است که انگلیس در این کشور توطئه و ترفند به راه انداخته و قصد جابه‌جایی قدرت‌ها را در دوران قاجار و پهلوی داشته است اما با پیروزی انقلاب اسلامی اجازه چنین خیانت‌ها و خسارت‌ها به انگلیس داده نشده است.

این مسئول با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب انگلیس در هر مرحله‌ای خواسته توطئه و ترفندی انجام دهد با پاسخ قاطع ملت ایران روبه‌رو شده است، اضافه کرد: اگر این بار نیز جک استرا حامل پیام توطئه و ترفندی باشد، نیامدنش بهتر از آمدنش است اما اگر بخواهد اشتباهاتی را که در گذشته در حق این ملت مرتکب شده‌اند، جبران کند حضور او هیچ اشکالی ندارد و ملت ما هم که میهمان‌نواز هستند از او پذیرایی می‌کنند.

وی بیان کرد: دیگر دوران قلدورمعابی و رفتارهای خودسرانه سپری شده و ملت ما هوشیار و آگاه است و به هیچ ابرقدرتی باج نمی‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه یادآور شد: اگر برخیها دنبال سوءاستفاده از فضای جابهجایی دولتها در ایران هستند به یقین کور خواندند و دولت روحانی نیز اجازه کوچکترین حرکت توطئهگونه و ترفندمعاب به غرب و شرق را نمیدهد و با شایستگی از حق و حقوق این ملت دفاع میکند.