اصلاح‌طلبان نگذاشتند از مشکلات معیشتی مردم بکاهیم

به گزارش افکارنیوز،«محمدباقر نوبخت» از اعضای اصلی تیم اقتصادی آقای روحانی اخیرا در مصاحبه‌ای که با هفته نامه آسمان داشت، خاطره ای از مجلس ششم نقل کرد که با توجه به سهم خواهی های جریان اصلاحات از کابینه آینده و کارشکنی رسانه های این طیف در مسیر تشکیل کابینه واقعی روحانی، بسیار قابل تامل است.

نوبخت در این مصاحبه به کارشکنی اصلاح طلبان در مسیر تلاش وی برای کاهش مشکلات معیشتی مردم در دوران اصلاحات اشاره کرده و می گوید: «من از تجاربی که در مجلس ششم و در گفت‌و‌گو با برخی از دوستان اصلاح‌طلب داشتم برایتان بگویم. در آن زمان ما درصدد بودیم با برخی طرح‌ها مانند بیمه یا مستمری بیکاری از مشکلات معیشتی مردم بکاهیم. دقیقاً به خاطر دارم که ما آن طرح را تهیه کردیم اما برخی از دوستانی که به آنها اشاره کردم از ما به شدت انتقاد می‌کردند که نباید این‌گونه مباحثرا در دستور کار مجلس قرار دهیم. اینکه ما راه‌های سهل‌الوصول‌تری برای تامین رضایت مردم داریم و آن پرداختن به مباحثسیاسی و توسعه سیاسی و آزادی‌های اجتماعی است».

این خاطره جدا از اینکه نشان از بی توجهی افراطیون اصلاح طلب به مسائل اقتصادی و معیشت مردم دارد، حاکی از وجود یک نگرانی قابل توجه در تیم روحانی از کارشکنی‌های افراطیون اصلاح طلب در مسیر دولت یازدهم است؛ نگرانی از اینکه سهم خواهان امروز، فردا بر کرسی های دولتی تکیه زنند و نه تنها خود به مسائل و مشکلات مردم نپردازند، بلکه در مقابل طرح هایی برای پیشبرد حماسه اقتصادی، به سیاق موردی که آقای نوبخت از مجلس ششم نقل کرد، سنگ اندازی کنند.

رسانه های اصلاح طلب علی رغم تاکید رئیس جمهور منتخب بر عدم اظهار نظر درباره کابینه آینده و ایجاد توقع نکردن در جامعه، چند روز یکبار با انتشار لیست هایی از کابینه احتمالی، در صدد تحمیل گزینه های خود به آقای روحانی هستند و توامان با این لیست ها، تهدیدهایی را نیز درباره عبور از روحانی مطرح می کنند.