هشدار رئیس قوه‌قضا درباره اهالی‌فتنه بجا بود

به گزارشافکارنیوز،محسن کوهکن رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره بازگشت و تکاپوی فتنه‌گران در عرصه سیاسی و هشدار رئیس وقوه قضائیه درباره فعالیت آنها، گفت: افرادیکه در فتنه ۸۸ نقش تاثیرگذاری ایفا کردند، نباید این تلقی برای آنان به وجود آید که در فضای جدید سیاسی و بابه روی کارآمدن دولت جدید می توانند در فضای سیاسی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران متهم هستند و باید به اتهام آنها در دستگاه قضا رسیدگی شود، اظهارداشت: هشدار آیت الله آملی رئیس قوه قضائیه درباره فتنه‌گران به جا بود، باید به اتهام این افراد رسیدگی شود. اگر در محکمه تبرئه شدند، آنگاه می‌توانند به فکر بازگشت در عرصه سیاسی کشور باشند، وگرنه درحال حاضر ورود آنها به عرصه سیاسی هیچ معنی و مفهومی ندارد.

رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: برخی از چهره‌هایی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند، فرار روبه جلو کردند و معتقدند می‌توانند در فضای جدید سیاسیرفتارهای گذشته خود را پاک کنند، در حالی که موضع‌گیری آنها در ایام فتنه ۸۸ فراموش نشده است و به جای فرار رو به جلو باید پاسخ‌گو باشند.

کوهکن با بیان اینکه رسیدگی به اتهام متهمین برعهده دستگاه قضایی است، افزود: افرادی که در فتنه ۸۸ دخیل بودند، نباید به راحتی گذشته خود را فراموش کنند. از این رو رئیس قوه قضائیه این هشدار را به آنان داد که به فکر فعالیت دوباره در عرصه سیاسی کشور نباشند و باید مسئولیت و موضع گیری‌های گذشته خود را قبول کنند. در آن ایام جان و آبروی مردم به خطر افتاد و این آقایان پاسخگو نبودند، حال به فکر بازگشت دوباره در عرصه سیاسی کشور افتاده‌اند.

وی اضافه کرد: البته رئیس قوه قضائیه برای فتنه‌گران رای صادر نکرد، بلکه هشدار داد که به عنوان متهم شناخته می‌شوند و متهم نمی‌تواند بدون رسیدگی در محکمه به فکر فعالیت مجدد باشد.

رئیس واحد سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری واکنشها نسبت به اظهارات اخیر رئیس قوه قضائیه را غیر منطقی عنوان کرد و افزود: قوه قضائیه مستقل است و این حق را دارد تا به برخی از متهمین هشدار بدهد و دوباره تاکید میکنم نظر رئیس قوه قضائیه به منزله صدور حکم نبوده است.